Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uusi Solifer Rento --> tehoja?

Aloittaja hannuli, 28.04.15 - klo:13:27

« edellinen - seuraava »

miccomus

Hetkinen... Ilmanotossa kuristus.... Mikä ja missä kohdassa?

joni_k

vaikea selittää, mutta ainaki mulla oli kun ottaa sen kannen irti ilmanputsarista, niin sen irto kannen  ilmanottoreiän sisäpuolella on pätkä putkea. itellä meni pitkään kunnes hoksasin sehä lähtee irti ja on pienempi kuin se ilmanotto aukko joten kuristaa.

miccomus

https://asiakas.kotisivukone.com/files/moottoriaitta.palvelee.fi/Varaosat/A_Solifer/Ilmanpuhdistimen_kotelo1.jpg

Eli tuon kuvan vasemman reunan klemmarin "kulmilla" ?  On meinaan vaisut sävelet tuossa Retrossa ja kuulostaa siltä että vähän enemmän ilmaa niin tulisi menohalujakin :)

joni_k

juuri toisessa päässä siellä sisäpuolella jos on putken pätkä, se on yleensä irrotettava erillinen pötkylä.

jwalk

#49
Myyö nuo on vain minimaalisia apuja. Totuus edelleen se, että 50cc nelitahti on vaan voimaton.
sitkeä kyllä ja rullilla saa pikkasen apuja.
Ainoat vaihtoehdot on laittaa isompaa mukia, tai sitten myy mopo pois ja vaihda kakstahtiin, jos tehoja haluat.
Henkkoht, kiinannelareista kakstahtiin vaihtaneena ikävä on 90cc nelitahdin vääntöä verrattuna tuohon nykyiseen  70cc kakstahdin piikikkääseen räikinään...
Kyl mie, vaikka tuo SYM varsin kiva värkki on, niin yritän saada sen keväällää kaupaksi. Kiinanviriskootteri tilalle.Mopo kun talossa säilyy....

Talveksi vois ottaa jonkun kiinanmoporojektin, kun noita kelpo(viri) osia kertyny ihan saadanasti.
Nojoo, meni vähän lennokkaaksi tarinani, anteeksi... Mutta edelleen totuus: Ei 50cc nelitahdista vain millään löydy potkua ihmeisiin.

miccomus

Paitsi Kisbeestä ;)
Pitääpä avata tuo ilmanoton kotelo.

Coastside

Kotelon putken pituus vaikuttaa paljon tehoon. Selviää kokeillen.

Tuo nelarien heikkouskin on suhteellista. Kun vertaa vanhoihin 1,5 hv, joihin verraten tehoa on 3-4 kertaisesti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Mielenkiintoista olisi kuulla, saiko ketjun aloittaja apuja ongelmaansa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.10.19 - klo:08:33
Kotelon putken pituus vaikuttaa paljon tehoon. Selviää kokeillen.

Tuo nelarien heikkouskin on suhteellista. Kun vertaa vanhoihin 1,5 hv, joihin verraten tehoa on 3-4 kertaisesti.
Nojoo, olikohan qmb139 motista n.3hp tarjolla? Massaakin jonkin verran enempi, kuin vanhoissa... Ja käsittääkseni variaattori jonkin verran tehosyöpömpi verrattuna rautavälitteiseen?
Kyllähän sillä pärjää, mutta varsinkin taajamissa autojen seassa tunnen menon varsin tuskalliseksi vakionelarin kanssa. Laihduttaminen varmaan auttaisi asiaa minun tapauksessani...

kippari68

Tuossa 2017 Retkussa ei minulla ollut mitään kureja missään. Ainoa oli kaasuttimessa oleva ruuvi jolla estettiin läppää kääntymästä maksimissaan puoliväliin. Sen auki kiertäminen teki jo 55-60 mittarinopeudet. Mutta nyt vuoden tuolla 90cc pyttysarjalla ajaneena
en vaihtaisi sitä mistään hinnasta pois. Bensan kulutus tuplat verrattuna 50cc mutta ei se kulutus siltikään päätä huimaa.
Lisäksi minulla on vapaaratas perässä jonka ansiosta mukavan leppoista laskettelua alamäissä. Hyvä kulkupeli kaikenkaikkiaan ja mitään
vikoja ei ole ollut normi huollot ja pesut ovat riittäneet.

jwalk

#55
Lainaus käyttäjältä: kippari68 - 15.10.19 - klo:17:52
Tuossa 2017 Retkussa ei minulla ollut mitään kureja missään. Ainoa oli kaasuttimessa oleva ruuvi jolla estettiin läppää kääntymästä maksimissaan puoliväliin. Sen auki kiertäminen teki jo 55-60 mittarinopeudet. Mutta nyt vuoden tuolla 90cc pyttysarjalla ajaneena
en vaihtaisi sitä mistään hinnasta pois. Bensan kulutus tuplat verrattuna 50cc mutta ei se kulutus siltikään päätä huimaa.
Lisäksi minulla on vapaaratas perässä jonka ansiosta mukavan leppoista laskettelua alamäissä. Hyvä kulkupeli kaikenkaikkiaan ja mitään
vikoja ei ole ollut normi huollot ja pesut ovat riittäneet.
aika paljon 90cc setin kanssa ajaneena, kulutus ei kyllä mulla paljoa noussut, ehkä max. puol litraa satasella verrattuna vakioon. Alle 3 litraa satasella kevyesti. Kestävyyskään mikään iso ongelma, kunhan piti malttia ruttujen suhteen. Ja noilla palikoiden hinnoilla ei ongelmaa rakentaa vaikka joka talvi uus kone, jos intoa riittää...
ja väitän, koska tiedän ja olen tehnyt...Noista saa aika huimia tehoja ulos,kun siis puhutaan mopoista. Tehariderbipojat ihmeissään..Yksikään ei pärjännyt, kun tulivat liikennevaloihin haastamaan. mutta kyllä se käyrä tehojen ja luettavuuden suhteen jyrkkenee nopsaan.
on tullut kokeiltua :)
niin, 53v ukko tämmösiä haastaa, mutta jos ei tähän ikään ole vielä kasvanut aikuiseksi, niin lienee turha enää yrittääkään... ;)

joni_k

vielä on halpaa kohta kiinapaketit alkaa maksamaan siihen se loppuu ;D

miccomus

Kaasuttimessa ruuvi läpässä..? Mikä?

Coastside

Taisi olla se harvoin nähty rajoitin vaijerikiekon rajoittajana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kippari68

Juuri siinä vaijerikiekossa ruuvi missä oli jousi ympärillä. Sen kun kiertää kokonaan auki niin  saa kaasuläpän "täysille".