Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Hakkaava sivuääni?

Aloittaja Coastside, 21.02.20 - klo:06:28

« edellinen - seuraava »

Coastside

Nelariini on tullut outo sivuääni. Keskikaasulla alkaa pärisemään selvästi moottoria voimakkaammin kuin metallia hakkaisi. Pieni kaasun löysäys ja lisäys vie sen. Vetää hyvin ja käynnistyy helposti. Putki on kiinni. Jotenkin tuntuu resonanssilta mutta mikä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mökkelö

Etuvari liian tiukalla?

Coastside

Vari on hyvä ehdokas, mutta miten liian tiukalla. Tuo ei ole kasaamisvirhe.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Kampiakselin laakeri kaput tai kannessa venttiilin varren ohjuri kulunu liian löysäksi. Samoilla oireilla kumpaankin törmännyt.

konenikkari

#4
1Arvailu muitten joukossa  ;)
Takavarin voimansiirtolevyn viistourat finaalissa.
Myös kk. ylä tai alalaakeroinnin välys saattaa kuulostaa samalta.
Kuten päänsärky, ääni ei ole sairaus, ääni se on oire jostain viasta.
Älä paljoa ajele, joku vika siellä tekee tilaa itselleen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Stetoskoopilla kopasta kuuntelin. Erittäin selvästi kampuran laakeri.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#6
Kampiakselin runkolaakerin vian voi todentaa vääntelemällä varin tai vauhtipyörän puolelta.
kiertokankivika on hankalempi, se selviää kun pyörittää moottoria, ja painelee mäntää ruuvarilla tulpanreiästä
eri kohdissa työkiertoaoa, jos n. ennen. 90´ssa ykk tai sen jälkeen n90´ kuuluu kolahdus on kk. laakeroinnissa vikaa.
Mutta, jos aivan varmasti kampiakselin laakeroinnissa on vikaa, purettavahan se on ???
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Ei enää jaksa käydä tyhjäkäyntiä joka viittaa kiertokankeen. Kampi kestää kolista kauemmin. Nyt vain ei ole aikaa avata sitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mökkelö

Liian tiukalla = liian isolla momentilla kiristetty etuvari.

joni_k

etuvarin liika kireys ei vaikuta mihinkään kolinaan. akselissa on siellä syvällä lopussa reunus johon variaattorin rullakupin se päälyskansi ottaa kiinni, joten ei kiristä kampiakselia mihinkään.

jos on osat ja tiivisteet valmiina reippaalta tekijältä kyllä se ottaa 4-6 tuntia kun skootteri taas ajossa. sitten jos kansi pitää läpätä yms aika voi nousta.onneksi siellä ei kovin  montaa liikkuvaa osaa ole simppeli homma.

Coastside

Minulla on ajosta jäänyt kone vaihtaa. Täytyy miettiä rykäsenkö vaihdon. Nosturi helpottaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

sitten ei ainakaan tulis seisokkia. ite oon kuormaliinalla nostanu tarakasta takapään ilmaan. mulla on katossa rautakoukku johonka liina kiinni. helppo vaihtaa koko moottori.

Coastside

Purin konetta. Käsin pyörittäen kuuluu kalahdus. Runkolaakerit on tiukat. Tulppa on hiilenmusta. Kone ei savuttanut ja veto oli normaali.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04