Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa GTS 250 – Moottoriremppajeesiä?

Aloittaja Italianslaidi, 19.11.15 - klo:16:50

« edellinen - seuraava »

Partanen

#30
Vaikka taas taisi kadota yhden sivun verran asiaa, niin juuri siksi on tarpeen muistuttaa, että Vespassa ei ole varsinaisesti runkoa, mutta kori löytyy.

Muokkauksen syynä kirjoitusvirheet.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 22.11.15 - klo:01:15
Vaikka taas taisi kadota yhden sivun verran asiaa, niin juuri siksi on tarpeen muistutta, että Vespassa ei ole varsinaisesti runkoa, mitta kori löytyy.
Miten tämä liittyy moottorinremppajeesiin tai sen kiinnileikkaantumiseen?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Partanen

#32
Siten, että tässä ketjussa mainitaan harhaanjohtavasti "runko", jollaista Vespassa ei ole!

Lisäys: Poistit sitten myös ne perustelut siitä miksi Vespassa on kori, mutta ei runkoa?

Ja varmasti ei tuommoinen Ikean vaateteline kestä Gts:n painoa. Ei vaikka kone olisi irrotettu korista.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Oikein, vespassa on kori ja ohjaamo.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pera8x

Saikos se topikin alottaja jo jeesiä tähän ongelmaansa? Jos pytty on menny piloille ja uusi maksaa monta sataa, niin ilmottaudun vapaa ehtoiseksi tuon orkkis pytyn korjaajaksi. Niitä pystyy korjaamaan, eikä maksa satasia. Ja jos ei koko moottorille vielä löytynyt remontoijaa, niin ilmottaudun siihenkin vapaaehtoiseksi sillä edellytyksellä, että remonttiin tulee pelkkä moottori, eikä koko vespaa. Ja harrastelija ystävällisillä hinnoilla tietenkin, kun kyseessä on jeesaaminen, eikä työkohde. Jos sen ottaa vastaan työnä, niin siitä pitää maksaa verot ja muut systeemit, jolloinka hinta äkkiä tuplaantuu. ;)

Partanen

Olisi kohteliasta lukea muiden kirjoituksia, niin saattaisi löytyä vastauksia kysymyksiin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Eikä siinä vielä kaikki, verottaja laskee kuinka paljon oikea velotus olisi kuulunut olla. Jos tuötön tekee menee kuukausiksi tuet.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

Partaselle pahoittelut. Luin kyllä muidenkin kirjotukset, mutta kun on tää sähkökatko ja kännykällä selailen foorumia, niin jäi jostainsyystä tuo kakkos sivu välistä. Asiahan oli siellä selvitetty.

Partanen

Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Palosella

#39
Kone pöydällä. Pahoittelut Pappaskootterille, kun olen aika kärsimätön enkä millään malttanut odottaa ensiviikonloppuun  ::) Pytyssä ja männässä vaan pienet skraidut, kynnellä tuntee just ja just. Kiertokangen alapään laakerihan se siellä oli leikannut kiinni ja jumissa, kiertokanki sinisenä alapäästä. Kuvia tulee tämänhetkisestä tilanteesta myöhemmin, kun kerkiän puhelimesta siirtää koneelle ja uppimaan johonkin. Kattoo jos tänään ehdin purkaa enemmän konetta, että sais kampiakselin irti ja tutkittua paremmin.

EDIT:

Nyt olis kuviakin, linkin takaa löytyypi:

http://1drv.ms/1I4Ea7I

Palotilassa oli vähän öljyä, oisko kannentiiviste voinut vuotaa vähän, öljy palanut moottorissa ja sitten leikannut kun ei öljyä ole ollut enää? Näkyviä vuotoja ei kuitenkaan ollut. Öljypohjassa näkyy metallihilettä jostain laakerista.

Kampiakseli tuntuu muuten pyörivän hyvin, mutta kiertokangen alapään laakeri tosiaan ahdistaa siellä.

Mäntää ja pyttyä en itse lähtisi vaihtamaan, kun on noin pienet naarmut, vai mitä muut on mieltä? Kuvissa naarmut näyttää isommilta kun oikeasti ovat.

En tänään vielä saanut konetta kokonaan levälleen, kun ei ole magneeton ulosvetäjää. Pitää huomenna viritellä moinen.


oskuk

Hyvä pohdintaa!
-laakeri kuntoon, uudet männänrenkaat, öljyn katoamisen syyn selvitys, kasaan ja kovaa ajoa.  Näin mistään tietämättä ;-)

PappaSkootteri

aika "huoleton" ollut käyttäjä kun ei edes rengasta ole uusinut vaikka aihetta olisi ollut muutama tuhat kilsaa aiemmin... joten tuskin öljytkään saanut sen enempää huomiota joten älä oleta minkään olevan "kunnossa" ennenkuin olet sen itse tarkistanut....
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Partanen

Onko minkä verran ajettu? Oliko jälkiä männänrenkaiden vuotamisesta? Että josko olis poltellut öljynsä? Jos on vähänkään enemmä ajettu, niin saattaisin pyttysarjankin vaihtaa. Ehkä jopa Malossin pytyn.

Sitten ne kampiakselin laakerit. Luulis että ne on ottaneet osumaa pahemman kerran, kun öljynpainetta ei ole ollut riittävästi. Lisäksi se metallisilppu on laakereita hangannut.

Mites, oliko siellä ilmanputsarikotelossa moottoriöljyä paljonkin?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Kovasti on ohipuhaltanut männästä ehkä väärän sisäänajon vuoksi. Seuraavaan ylikokoon voisi porata.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

#44
Jotain päälle 20tkm oli mittarissa muistaakseni. Kampura täytyy ainakin vaihtaa, ei kai tuohon laakeria kannata erikseen alkaa vaihtaa kun on noin hyvin leikannut kiinni jo. Koneen otan ihan palasiksi ja tarkistan kaikki tietysti, tiedä vaikka öljypumppu olis kulahtanu kun metallisilppua pyöriny sen läpi.

Niinkun kuvista näkyy, niin männänrenkaiden yläpuoli männästä on aika ruskea ja kansi karstainen, eli voi olla, että öljyrengas on vähän falskannut. Öljyt oli aika tummat myös, milloin lie viimeksi vaihdettu? Pitää sylinteri ja männänrenkaat mittailla, että on ohjearvoissaan.

Edit edit.. En ole katsonu vielä ilmanputsarin sisälle, otin vain koneesta imukaulan kaikkineen irti, pakoputken ja takaiskarit alapäästänsä, että sain koneen vedettyä välistä pois. Nostin Vespan takapäätä vinssillä ylös, että kone mahtui välistä pois ja laskin korin lankkujen varaan tämän jälkeen.