Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Helkama Ambassador

Aloittaja juza, 11.10.12 - klo:21:13

« edellinen - seuraava »

juza

Kirjoitan tähän kokomuksia tästä kiina skootterista kunhan kilometrejä tulee lisää.

Ohjekirja on aika kehno, se ei kerro mitään tuosta mittariston ledistä. Se vilahtaa kun laittaa virrat päälle, ja testiajolla vilkkui aluksi satunnaisesti. Tietääkö kukaan mitä se indikoi?


pekpel

Jos se ledi on tuon puhelimen kuvan kohdalla oikeella, se indikoi kun sun kännykkä tai joku muu kännykkä tarpeeks lähellä soi...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Joko olet harkinnut vaihtaa uuteen? Tuollahan on jo 3,7 km:ä ajettu. ;D

Mutta ONNEA uuden ajopelin johdosta. ;)

juza

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 11.10.12 - klo:21:21
Jos se ledi on tuon puhelimen kuvan kohdalla oikeella, se indikoi kun sun kännykkä tai joku muu kännykkä tarpeeks lähellä soi...

Kiitos tiedosta! Ihmettelin outoa vilkkumista, mulla oli taskussa 2kpl puhelimia joissa datayhteys jatkuvasti auki. Kännykältä se kuva näyttää mut epäilen sen kertovan ylikuumentumisesta tai öljyn paineesta. Aikamoinen savu lähti tosta kun koko skootteri oli katteita myöten suojaöljyssä. Olivat muistaneet myös molemmat jarrulevyt öljytä. Täytyy huomena käydä ostamassa cleaneria niin sais jarrut toimimaan.

tagatubos

Onnea uudelle pelille ja runsaasti kilometrejä!  8)

Täytyypä lueskella, miten yhteinen taival etenee...
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

InsOmnia

Onnea, niin että piisaa!
Turvallisia ja huolettomia kilometrejä toivottaen. :D

juza

Tässä viikonlopun aikana tullu vähän tutkittua tuota laitetta.
Huomasin että perus kiinan 50cc skootterista poiketen tuossa on bensapumppu ja vedenerotin.
Kaikki valot tulee akusta, ajovalotkin saa palamaan moottori sammuksissa.
Skootterissa piti olla mekaaninen rumpujarru takana, mutta siinä on hydraulinen levy.
Tänään askartelin kahvanlämmittimet paikalleen.

Havaittuja ongelmia:

- molemmat levyjarrut oli ruiskutettu suojaöljyyn, puhdistettu
- peilejä ei saa kiinni, pulteissa liian pitkä keirre, laitettu prikkoja väliin
- yksi letku irti, ja toinen melkeen irti ilmanpuhdistimen kotelosta
- ohjekirja todella puuttellinen, suomennettu miten sattuu

Ohjekirja käskee tarkistamaan moottoriöljyn vähintään 100km välein ;D Moottoriöljy ja vaihteistoöljy käsketään vaihtamaan aina 1000km välein!
Ilmansuodatin pitäisi puhdistaa tai vaihtaa aina sateella ajon jälkeen..
Samasta opuksesta löytyy teksti "HUOMIO: Mikäli skootterissa ajetaan normaalia enemmän hiekkatiellä tulee öljyt vaihtaa useammin ja öljynsuodatin tulee tarkistaa ja puhdistaa 150km välein."

pekpel

Oliskohan helkaman sivuilla oikeampi ohjekirja ??
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

khaosaming

#8
Ambassador on Roketa Bali, jonka käyttöohjekirja löytyy tuolta (kiinanenglanniksi):

http://store.oohla.com/storefiles/terminatorscooter//download/accessory/2621/sms.pdf

Aiheesta on aiempikin ketju:

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2755.msg40961#msg40961

Helkama-skoottereiden maahantuojan yhteystiedot:

FALMEK Oy
Piisitie 3
249120 HALIKKO AS.

Huolto/tekniikka 044-3131 048
Varaosat 044-3131 228
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

juza

Kävin tänään hakemassa rekisterikilven.
Takalokarissa oli sellanen peltilärpäke johon ei saa suomalaista rekisterikilpeä kiinni. Ruuvasin sen irti ja tein lokariin uudet reijät.

Kävin ajamassa 70km testilenkin.
Jarrut on aika kuminauhamaiset. Joko niissä on vielä öljyä levyissä tai sitten jarruletkut antavat periksi. Molemmat renkaat sai silti lukkoon märällä asvaltilla.

Moottori toimii todella hienosti. Ei minkään näkösitä nykimisiä tai hetkellisiä hyytymisiä millään kaasun alueella.
Kuuteenkymppiin kiihtyy ripeästi, siitä eteenpäin hitaammin. Yheksän kymppiä tais olla maksimi vauhti jota ajoin. En raaskinut uutta moottoria huudattaa, vaikka ohjekirja ei kerro mitään sisäänajosta. Suurin osa matkasta oli nopeudella 30-50kmh. Yhden mopoauton jouduin ohittamaan.

Ihan hyvä mieli tosta ostoksesta jäi. Pari pikku juttua joutuu korjauttamaan takuuseen ekassa huollossa, esim satula toinen lukitusmekanismi ei toimi ollenkaan.

Jos olisi 10cm lyhempi selkä niin kypärä jäisi kokonaan tuulilasin tekemään suojaan ajoviimalta. Satulakin on aika matalalla maasta.

juza

Jos saadaan vielä ennen talvea joku päivä tai arki-ilta sovittua niin tarjoan jossain Espoo-Helsinki-Vantaa alueen huoltoasemalla kaikille ennakko ilmoittautuneille ja paikalle saapuneille kahvin.

pekpel

Juu
Juttuahan tänään oli juzan kanssa
Uuden sopan miitti pitää järjestää pikimiten..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

juza

#12

pekpel

Tuo Pitäjänmäki olis sopivasti reitin varrella.. Sinne pääsisin mukavasti ja ajoissa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

juza

Valitaan paikaksi sitten Pitänmäen ABC.

Tänään kävin ajamassa noin 50km lisää.
Jarrut ottavat nyt paremmin kiinni.
Takajarruun ilmaantui outoa nypytystä ja ujellusta. Tuntuma on jarrukahvassa ensin kovempi, mutta löystyy sitten.
Yritin katsella ettei mikään ole irtoamassa, silmämääräisesti kaikki ok.
Tuli mieleen, että jos jarrusatula ei pääse kunnolla elämään niissä ohjureissa. Saavat tutkia sitä ensimmäisessä huollossa.

Nyt kun mittarissa on noin 130km niin bensamittari on vähän vajautunut. Kulutus tuntuu olevan jopa pienempi kun vanhassa moposkootterissa. Onhan tankki tietysti isompi, vanhaa sai tankata koko ajan.

Tankki pitäisi olla 11 litraa, tankin ja moottorin välissä katteiden alla on melkeen puolimetriä tyhjää käyttämätyöntä tilaa. Sinne olisi saanut 10 lirtaa isomman tankin.