Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Nokeaa tulpat, mitä saa liikaa tai liian vähän?

Aloittaja Eki, 16.07.19 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

Eki

Eilen kävin tuossa hiihtokeskuksen mäellä skootterilla, vaihdoin NGK 10 tulpan tilalle mäellä NGK 9, tänään ei saanut käyntiin, hörähteli muttei jäänyt käymään, vaihdoin puhdistetun NGK 10 tulpan, missä kahdet kärjet, lähti mutta kävi paikallaan epätasaisesti. Pääsin kauppaan ja toimi siten ettei sylinteri/mäntäjutuissa pitäisi olla mitään, koska veti kaksipäällä tosi äkäiseen, itse edelleen sitä mielipuolta että kipinän heikkous ja epätasaisuus viittaisi puolan viallisuuteen???

Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Koeta selvittää yksi asia kerrallaan, muuten menee lottoamiseksi ilman palkintoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Oireet sopii puolavikaan monilta osin.  Varmistukseksi kysyn .. eihän siinä ole kahta lämpöanturia eli eculle voi olla oma esim sylinterin kyljessä ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

#33
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 23.07.19 - klo:13:27
Oireet sopii puolavikaan monilta osin.  Varmistukseksi kysyn .. eihän siinä ole kahta lämpöanturia eli eculle voi olla oma esim sylinterin kyljessä ?
Itse en tiedä sylinterin kannesta kuin yhden anturin, haarautuuko siitä tieto eculle? Nyt lähden tsekkaamaan ensiksi puolaa, mm liittimet siinä, elikä se sarjaliitin ja varmistan tulpanjohdon kiinnityksen myös.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

#34
Jos ko anturi on vain yhdellä johdolla niin tod.näk. ecu:lle on omansa.


Edit: voitko linkittä tänne jotku koneen "räjäytyskuvat".   Konenikkarikin saattaa tän tietää ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 23.07.19 - klo:13:38
Jos ko anturi on vain yhdellä johdolla niin tod.näk. ecu:lle on omansa.
Kahdella johdolla, sama skode kaasarilla, siinä on yksi johto (poikani skodessa)!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 23.07.19 - klo:13:38
Jos ko anturi on vain yhdellä johdolla niin tod.näk. ecu:lle on omansa.


Edit: voitko linkittä tänne jotku koneen "räjäytyskuvat".   Konenikkarikin saattaa tän tietää ?
Sorry muttei ole servicemanuaalia edes etsitty netistä, mistä löytyisi nämä räjäytyskuvat ym tieto.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 23.07.19 - klo:13:38
Jos ko anturi on vain yhdellä johdolla niin tod.näk. ecu:lle on omansa.


Edit: voitko linkittä tänne jotku koneen "räjäytyskuvat".   Konenikkarikin saattaa tän tietää ?

Tommosella saattaa löytyä https://www.manualslib.com/manual/876195/Gilera-633499.html
Tarkkana täytyy olla, ettei samointein lataa koneelleen mitään satiaisia
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Kiitti paljon, kävin jo ottamassa puolan irti, tiukensin tulpanjohdon kiinnitystä puolaan ja tulin hakeen CRC:tä mitä ruiskutan puolan irtivedettyyn kahden piikin liitimeen, päällepäin ei mitään häikkää nävy, tiedä sitten?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#39
No se olikin sitten siinä, katseli miksi kannen vasemmalta puolen edestä katsottuna pienestä nipukasta on vuotanut jotain nestettä, nipukassa ohut letku, vuotanut pakoputken kiinnitykseen asti ja muuttunut keltaiseksi mönjäksi, kun rupesin laittaamaan letkun kiinnityslemmaria, katsoin että onko sylkänkannessa pienen pieni halkeama ja kyllähän siinä on. Eiköhän se selittäne kaikki oireet? Kokeilin, kulkee ja vetää hienosti mutta pientä nykimistä on. Kannen hinta on jo yksistään ilmeisesti kallis, samalla pitäisi vaihtaa sylinteri sekä mäntä tarvikkeineen sekä neulalaakeri kiertokangen yläpäähän, elikä myyntiin lähti, en jaksa, en sitten millään, eikä ole varojakaan jatkuvasti työntää eläkeeni tuohon vehkeeseen. :(
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k


konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Eki - 23.07.19 - klo:14:43
No se olikin sitten siinä, katseli miksi kannen vasemmalta puolen edestä katsottuna pienestä nipukasta on vuotanut jotain nestettä, nipukassa ohut letku, vuotanut pakoputken kiinnitykseen asti ja muuttunut keltaiseksi mönjäksi, kun rupesin laittaamaan letkun kiinnityslemmaria, katsoin että onko sylkänkannessa pienen pieni halkeama ja kyllähän siinä on. Eiköhän se selittäne kaikki oireet? Kokeilin, kulkee ja vetää hienosti mutta pientä nykimistä on. Kannen hinta on jo yksistään ilmeisesti kallis, samalla pitäisi vaihtaa sylinteri sekä mäntä tarvikkeineen sekä neulalaakeri kiertokangen yläpäähän, elikä myyntiin lähti, en jaksa, en sitten millään, eikä ole varojakaan jatkuvasti työntää eläkeeni tuohon vehkeeseen. :(

Jos kyse on tuosta, vain jäähynestekiertoon liittyvästä nipasta, ei vaikuta mitenkään tulpan nokeentumiseen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 23.07.19 - klo:15:15
paljos tällä on ajettu nyt? hintaa?
18,300km tässä pikku videonpäkä ja myyntilmo löytyy nettimotosta: https://youtu.be/5zbC6NowzD0 hintapyynti 700€
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#43
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.07.19 - klo:16:06
Lainaus käyttäjältä: Eki - 23.07.19 - klo:14:43
No se olikin sitten siinä, katseli miksi kannen vasemmalta puolen edestä katsottuna pienestä nipukasta on vuotanut jotain nestettä, nipukassa ohut letku, vuotanut pakoputken kiinnitykseen asti ja muuttunut keltaiseksi mönjäksi, kun rupesin laittaamaan letkun kiinnityslemmaria, katsoin että onko sylkänkannessa pienen pieni halkeama ja kyllähän siinä on. Eiköhän se selittäne kaikki oireet? Kokeilin, kulkee ja vetää hienosti mutta pientä nykimistä on. Kannen hinta on jo yksistään ilmeisesti kallis, samalla pitäisi vaihtaa sylinteri sekä mäntä tarvikkeineen sekä neulalaakeri kiertokangen yläpäähän, elikä myyntiin lähti, en jaksa, en sitten millään, eikä ole varojakaan jatkuvasti työntää eläkeeni tuohon vehkeeseen. :(

Jos kyse on tuosta, vain jäähynestekiertoon liittyvästä nipasta, ei vaikuta mitenkään tulpan nokeentumiseen.

Ei vaikuta ei, mutta hiushalkeema nipan juuressa tekee että sitä on hivenen vuotanut pakoputken kiinnityksenkin kohtaan.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Jos nipan reiässä on halkeama niin se vuotaa nestettä vain ulospäin, eriasia sitten jos ko vuodon ansiosta tullut ajettua liian vähillä nesteillä. Tommonen halkeema syntyy tyypillisesti kun nippa ,anturi tms kierretään liian piukkaan reikäänsä. On luultavasti korjattavissa/tilkittävissä helposti jopa kantta irroittamatta.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250