Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

skodesti

Lainaus käyttäjältä: janite2 - 22.05.09 - klo:10:24
Lainaus käyttäjältä: skodesti - 22.05.09 - klo:06:38
paitsi kittejä jossa on kansikin mukana.

Ja ongelma oli???

Ku kurkkaat sinne kanaviin, huomaat miksi "dreemelit" laulaa tallin hämärissä...
Uutta kantta on mukavampi askarrella...
Elä ota paljua, ainuastaan skruput pois. Puhti lisääntyy, käyttäytyy "paremmin" ja siinä sivussa bensankulutus putoaa...
Toi mun kinukki ryystää bensaa noin 2L/100km...
Kulkee keyesti 60km/h(rajoitettu itse, ennen meni 75 ;D) ja kuski painaa noin 100kg... Jotta mitenkähä tuo lentäs tollasten rääpälekokosten teinien alla???

Ei teidän kannata survoo vaan isompaa pyttyä... Nelareissa se on kansi joka toimii. Nuilla vakiokokosilla venttiileilläkin päästään vielä eteenpäin.
Ja tuo kalvokaasari vaihda tavalliseen luistikaasariin, samoten askartele hieman, mutta vain hieman isompi putki alkukäyräksi...

Näissä saa enemmän tehtyä huolellisella työllä ja suunnittelulla, kun nettiä selaamalla ja viripalikoita ostamalla.
(painukaas kirjastoon hakemaan tää virittäjän käsikirja, se osa missä käsitellään nelitahtimoottoreita, samoten pakoputkisto- ja kaasariosio olis hyvä lukea. vaikka käsittelevät auton moottoreita, samat asitat näihinkin pätee...)

Mulla on jo kiinni ollu jonkun aikaa höylätty iso venan kansi ja vaki sylkkä, menee se noinkin ihan mukavasti  ;) Pyttyä nyt kaipasin, siis pelkkää pyttyä 63-90cc

viisnelonen

SYLINTEREISTÄ/KANSISTA: Skodeisti puhuu asiaa.Mites toi alkuperäisten sylintereiden tunnistettavuus ulkoapäin? Epäilen että tossa likan -03 perusfudessa( tais olla ensimmäisiä raahen myymiä) on 63cc pytty.
Onko kannen avaus ainoa millä asia selviää. Koneella ajettu vasta alle 3k ja muuta ei ole tehty kuin tyhj.k. suuttimen vaihto ja neulan säätö sekä muovitrötö pois ilmanp. sisältä. Niin ja vimppana varin rullat kevyemmiksi ja nyt vetää 20% nousua 100kg päällä. Nyt alkaa epäilyttään toi moottorin koko..
Tuntuu vaan niin tehokkaalta ja ollut juttua että näistä on tavattu 63a pyttyjä tehtaan jäljiltä. Variaattorissa ei ollut prikkaa eikä imukurkussa kuristusta. Ennenkaikkea koneen vääntö/sitkeys tuntuu "liian isolta" kulkeekin 65. Kertokaa jos on havaintoja asiasta.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

skodesti

Mulla kanssa 2003 malli ja on 49cc, mut löysin viri ja varaosasta 72cc pytty sarjan, niitä tulee ensviikon perjantaina eli jussiks saan sen kiinni kivaa  :D eikä ole edes kallis eli se on se 47mm männällä.

Coastside

Alkaa tuntua että ennemmin mikä tahansa euroskoden raato kuin kinkki. >:(

Kun eivät saa tulpanreikää suoraan, stana. Konekin poksahtelee että kandee pitää roskapussi mukana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#334
Niin ja ei-kinkkikuskit häpeävät niin etteivät palstalla juuri keskustele vioista niissä, vaikka "poksahtelee yhtenään".

Minulla oli ennen muinoin euromopoja ja ne eivät olleet uusia. Viat: Kuivat ketjut, kuluneet rattaat ja vaijerit katkeilivat joskus. Yhdestä suli mäntä. Pösöllä on yksi lähes samanlainen yhä tuotannossa ;)
http://www.forteco.fi/pics/t_peugeot_vogue_vs2_anim.gif
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: purgiaali - 13.05.09 - klo:21:37
Tuli takaiskarin kilomertit täyteen.
Kattelin tuota iskaria, ja siitä on nuo kumiholkitkin päissä ihan väljänä. Kai siihen on uus hommattava ettei repee koko mopo.

Muutakin osaa pitäisi vaihtaa niin että alkaa jo tuntua että voisi saada halvemmalla uuden mopon.
On alkanut öljyä palamaan niin että välillä on perässä oikein pieni sininen pilvi. Silti tuntuu ihan hyvin kulkevan. Varmaan tuokin männän uusimalla korjaantuisi.

joluu

(Lainaanpa tätä ketjua pienelle kysymykselleni, kun en uutta halua sitä varten tehdä)

Olen huomenna menossa katsomaan käytettyä Fude Sport skootteria (-06) joka on poistettu rekisteristä nykyisen omistajan toimesta kuulemma sen vuoksi ettei tarvitsisi maksaa vakuutusmaksuja. Minkälainen prosessi tuo uudelleenrekisteröinti on ja mitä se suurinpiirtein maksaa? Tarvitseeko skootteria erikseen katsastaa vai meneekö homma läpi ihan papereita täytellen? Asiaa olisin kysynyt AKElta mutta puhelinaika oli jo mennyt umpeen tältä päivältä, joten ajattelin että täältä löytyy varmaan asiaan perehtyneitä keskustelijoita :)

Foorumia olen jonkin verran lueskellut ja hyvältä näyttää, kai tänne vielä yksi uusi kiinanihmeen mahdollinen omistaja mahtuu.

Kiitoksia kovasti vastauksista jo etukäteen!

VariJari

Elektronisen nopeudenrajoittimen toiminta & kytkentä.. Eli mulla on tommonen vanhempi baottiaani jossa edellinen omistaja oli vaihtanut uudemman CDI:n ja siinä näkyi olevan tuo nopeus rajoittimen nasta ja myös liittimestä löytyi vastaava piuha kytkettynä (pinkki johto) ... nyt siis haluaisin nopeudenrajoittimen toimimaan, ja kun tässä vanhassa mallissa sitä ei ole ollut niin kuvaisiko joku tuon loppupään, eli missä se nopeus anturi tarkalleen on ja monta piuhaa siihen menee (eli pelkkä "Pinkki" vai tuleeko virtasta myös)

Laskeeko tuo nopeuden rajoitus nasta CDI:ssä pulsseja oikeasti vai onko kyseessä jonkinlainen on/off maadotus tuolle nastalle?
Harrastelussa: bt49qt-12

purgiaali

Hei onkos muilla kokemusta tälläsestä, kun tänään piti oikeen jättää ajotakki pihalle tuulettumaan, kun oli melkoinen pakokaasun/öljyn käry siihen tarttunut. Välillä mopon perässä seuraa oikein sininen savupilvi ja toisinaan sitten taas ei isommin savuta. Öljyä on tänä keväänä saanut koneeseen lisätä useamman kerran. Sylinterikannenhan minä irroitin ja puhdistelin jokin aikaa sitten. Sylinteriä en irroittanut. Onkohan männänrenkaat jumissa vai peräti rikki?

janite2

Lainaus käyttäjältä: joluu - 02.06.09 - klo:17:47
Minkälainen prosessi tuo uudelleenrekisteröinti on ja mitä se suurinpiirtein maksaa? Tarvitseeko skootteria erikseen katsastaa vai meneekö homma läpi ihan papereita täytellen?

Ei mene.
Jos siitä on viety kilvet konttorille, eli poistettu rekisteristä, niin silloin se täytyy rekisteröintikatsastaa.
Ja todellakin, mopossa tarvii toimia kaikki tieliikenteessä vaadittavat varusteet, paperien oltava kunnossa jne.
Hintaa operaatiolle tulee sitten ihan kivasti...
rekisteröintikatsastus 90-110e
rekisteröintimaksu 10,20
kilpimaksu n.20e...

Että kovinpaljoo ei kannata kilvettömästä moposta maksaa... 50e tai jotain...

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Riggu

Hmm. Onko se niin että niillä suositetuilla n. 5g rullilla kiihdyttäminen on sellasta, että kierrokset pysyy kokoajan samana ja suht koht korkeena? Ite ku vakio soliferilla kiihdyttelen ni alussa mopo ottaa kunnolla kierroksia, jonka jälkeen kierrokset laskee ja pysyy suht alhaalla koko kiihdytyksen ajan.
Solifer Speed -08

VariJari

Lainaus käyttäjältä: Riggu - 03.06.09 - klo:19:11
Hmm. Onko se niin että niillä suositetuilla n. 5g rullilla kiihdyttäminen on sellasta, että kierrokset pysyy kokoajan samana ja suht koht korkeena? Ite ku vakio soliferilla kiihdyttelen ni alussa mopo ottaa kunnolla kierroksia, jonka jälkeen kierrokset laskee ja pysyy suht alhaalla koko kiihdytyksen ajan.

Ei mun kokemuksen mukaan, kiekat nousee korkeammalle kuin vakiorullilla mutta se sama notkahdus tapahtuu kierroksissa kuitenkin, mutta kauttalinjan kiekat ovat ylempänä (mutta ei huutavana siellä alkupuolikkaan jälkeen)
Oman testin mukaan virivari ja jäykempi takavarin jousi muuttaa toimintaa siten että tuo notkahdus ei ole niin äkkinäinen...
Harrastelussa: bt49qt-12

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

skodesti

#344
onks sulla karkulainen tietoo millainen toi varajavirin multivari on?

Ilmeisesti ei ollenkaan tietoo multivarista?