Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Kisbeen käynnistysongelmaa talven jälkeen

Aloittaja Pösö Kisbee, 07.04.18 - klo:20:44

« edellinen - seuraava »

Pösö Kisbee

moro taas!
Likan skootteri kaivettu kylmästä talvisäilöstä ja ei vaan käynnisty, vaikka talvella remontin jälkeen toimikin (silloin lähtökohta lämmin talli)... silloin kaasari tulvi ja yritin säätää neulan korkeutta/bensapintaa, mutta tulvi taas, kun ei lähtenyt tulille. Onko skootterit huonoja lähtemään jokusen asteen lämpötilassa käyntiin; eikö niissä kuitenkin ole jonkinlainen kaasarin lämmitys (vai onko se ryyppy, vai mikä se on?)?

Onko tyyppivika vai tartteeko aloittaa perusteellinen vianetsintä?

PappaSkootteri

uutta bensaa?
tuleeko kipinä?
akun kunto?
käynnistys starttaamalla vai kiksillä?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Pösö Kisbee

akku ok ja sähköllä yrittivät... akku ladattu ... jaksaa pyörittää
onko skobatkin yhtä tarkkoja bensasta kuin pappamopot?
polttoainepuolella olettaisin ongelman olevan...

Coastside

Sytytystulpan vaihto on aina hyvä keino aloittaa. Ensin on hyvä pyörittää moottoria ja ottaa tulppa irti. Jos se saa bensaa, haisee tulppa bensalle. Jos niin on sytytyksessä tai puristuspaineen katoamisessa syy. Polkimessa on tunnuttava puristuskohdat. Jos ne tuntuu niin kipinän saantia tarkistamaan mieluummin uudella tulpalla koska voi olla painevikainen tulppa. Näissä menee karstanpala venttiilin väliin ja se lähtee konetta pyörittäen kunnes käynnistyy kun paineet palautuvat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pösö Kisbee

skoba jäi koneremontin jälkeen seisontaan; remontin jälkeen toimi ihan hyvin... puhdistetulla tulpalla toimi talvella hyvin...
täytyy huomenna tehdä tuo tulpanvaihto kuitenkin...
onko noissa alipainehanallisissa mitä helppoa ratakaisua tankin tyhjennykseen?


Coastside

#5
Voit kokeilla ottaa letkun kaasarista irti ja imeä alipaineletkuun alipaineen joka avaa hanan. Kun letkun tiiviisti sulkee, sen pitäisi pysyä auki. Sen toiminta kuuluu "lops" äänenä. Tietenkin bensaletku vaatii vetää oikealle sivulle astiaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skegge

Sama homma täälläkin, tosin talli on puolilämmin ja tankissa pienkonebensat. Sahasin startilla yhteensä varmaan 2 minuuttia. Koko talli haisee bensalle eli janosta se ei kärsi. Nyt Motonetiin hakemaan uutta tulppaa

konenikkari

Polkimesta käynnistyy parhaiten, seisonnan jälkeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Skegge

Näin huomasin itsekin. Hain uuden tulpan ja kokeilin vielä startilla. Pikkuisen lupasi, jonka jälkeen kokeilin polkimesta. Siitä lähti, sammui kyllä pari kertaa ennen kuin lämpesi. Uusi tulppa paikalleen, lisää ilmaa renkaisiin ja koeajolle. Toimi OK.

Ainut mitä jälleen kerran ihmettelin oli se, että vajaan 10 km ajon jälkeen variaattorin koppa on etuvarin kohdalta niin kuuma että polttaa kättä. Taitaa jäädä tuo syksyllä vaihdettu hihna lyhytikäiseksi. Edellinen kesti 2000 km ja meni aivan päreiksi. Kuumana oli sekin käynyt etuvarin lautasten karstajäljistä päätellen.

-Jarkko-

Toimiiko varikopan jäähdytys? Sinnehän menee kumiletku etupäästä jonka kautta kylmää ilmaan joka jäähdyttää variaattoria.

joni_k

jos tässä on sama motti ku kiinalaisissa kuumana se variaattori käy ja hihnan kesto sen mukainen..

konenikkari

#11
Pistä se bando takaisin tai hommaa uusi samanlainen.
Ei toimi kevlarit normi skotussa.
Eikä kiristy hihna liian kevyillä rullilla, vaan luistaa, läpi koko vetoalueen, ja kuumentaa varsinkin etuvaria.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

en tiedä toimiiko kevlarit oikeesti yhtään missään. itellä oli ruohonleikkurissa kevlar ja kesti tasan puol tuntia kunnes oli sulanu käyttökelvottomaksi ;D

Pösö Kisbee

minkälainen tuo jäähdytyssysteemi on? itsellä oli vain joku 5cm letkuntumppi varikotelon etuosasta alaviistoon skoban alle; mitähän siitä mahtaa puuttua? onko jollain kuvaa ko. systeemistä...

Skegge

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.04.18 - klo:14:38
Pistä se bando takaisin tai hommaa uusi samanlainen.
Ei toimi kevlarit normi skotussa.
Eikä kiristy hihna liian kevyillä rullilla, vaan luistaa, läpi koko vetoalueen, ja kuumentaa varsinkin etuvaria.

Joo, täytyy laittaa orkkishihna kun seuraavan kerran on koppa levällään. Se ehjänä poistettu, edelliselle omistajalle merkkihuollossa vaihdettu, on vielä tallessa.