Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot vivacity (yleinen keskustelu)

Aloittaja scooter, 15.08.07 - klo:18:05

« edellinen - seuraava »

NPReal

Itseasiassa tänään juuri kävin etsimässä  joko 54 tai 56 pääsuutinta, mutta ei löytynyt kuin 58, joten tuota ilmeisesti sitten yritetään. Katsotaan mitä tapahtuu.

NPReal

Lainaus käyttäjältä: mopo305 - 03.07.12 - klo:14:04
Isompaa pääsuutinta kokeilisin.

Tullaanpas nytt kertomaan miten kävi. Ongelmat tosiaan ratkesivat isommalla suuttimella ja nyt koneessa on 58. Tämän jälkeen on toiminut skootteri ihan moitteetta. Tosin ihmetystä herätti se, että noita Gurtnerin suuttimia ei tunnu saavan oikein mistään. Yksi paikka tilasi jopa noita, mutta niiden saaminen siirtyi ainakin viikon sovitusta, koska noita ei ollut kuulemma edes maahantuojalla. Ihmetyttää, ettei tuollaisia kaupalle pari euroa maksavia osia pidetä varastossa.. Mutta samapa tuo, oma ongelmani selvisi ilmankin.

leze223

Gurtnneriin muistaakseni käy dellorton 6mm suuttimet. Mittaa kuitenkin suuttimen kierteen halkaisija. Jos se on 5mm, osta dellorton 5mm suuttimet jne.

Sent from my U8800 using Tapatalk
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

viisnelonen

Olen yrittänyt netistä löytää Vivacity -05:een workshop/service manuaalia huonolla menestyksellä.
Kyse on ryypyn säätämisestä, eli tarttisin pituusmitat alku/loppu ryypyn ns neulalle kylmänä ja kuumana. Mulla on useita toimivia ryyppyjä mutta monella eri alkupituudella ja kun skopa on lähdössä pois mun käsistä niin ei oo aikaa odottaa syyskylmiä että pääsis testaan.  On kyllä jo niin hyvä että tänä aamuna (n +10)  lähti toisella tulille, siis potkulla.. :D
Samoin +20 ja lämpimänä lähtee hyvin.  Orggis ryyppysolenoidi oli sökö ja toimi miten sattuu..
Antakees linkkiä missä on manuaali tuohon.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

leze223

Offtopik: Noiden pösöjen kaasuttimien automaattiryyppy on melkeempä tyyppivika. Ne jossain vaiheessa joka tapauksessa posahtaa. Ja toinen mikä posahtaa helposti on ajonesto. Siinä menee kyyneleet silmiin jos se menee sökähtämään. Uusi ajonesto synsteemi maksaa päälle 600€. :o Siinä vaiheessa on jo halvempaa ostaa uudet sähköt, se vaan maksaa sen 200€.

Ootkos miettiny vaihtaa manuaaliryyppyyn sitä? Ois vaan niin perskuleen luotettava, eikä hajoo käytännössä koskaan. Muistaakseni löytyy pösöön tuommonen sarja.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

viisnelonen

#35
No onneksi tää on perusmalli, vain välttämättömimmät jutut. Mulla on 3 ehjää ryyppyä joten asensin niistä yhden mutta se tarttee vielä varmaan säätämistä (nostaa ylemmäs) siksi kyselen mittoja.
Tää vekotin on jo menossa uuteen kotiin mutta jää kyllä kait mun harteille noi huoltohommat.
Jos tän sähköryypyn säätö ei onnistu niin sitten tarttee harkita jopa manuaalichokea.
Mistä sen korjaamomanuaalin sais?  (siis pdf)
E.  muistatko Leze missä olet nähnyt myynnissä sitä manuchokea tähän Gurtneriin ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

leze223

Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: leze223 - 28.07.12 - klo:12:00
Muistaakseni tämmönen kitti menee tuohon. http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?cPath=832_218_219_241&products_id=5557&osCsid=6761jk5tn031vkuqugkf060u53

Ja sen tiedon tuosta otin.
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=35&p=3746728

Kiitti vaan. Ihmettelen kyllä että kuis toi voi toimia kun siinä ei ole lainkaan sitä neulaa mikä työntyy kanavaan lopettaen rikastuksen ?  No anyway on hyvä tietää että dellorton ryyppypalikat on vaihtokelpoisia tähän gurtneriin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

User

Nyt on tallissa vivacity 2003, mistähän voisi alkaa metsästämään omistajan käsikirjaa kun tuossa ei sitä mukana ollut?

Antti R

Minulta löytyy suomenkielinen käsikirja (moniste), voin kopioida. Sitä kun ei mitään tule heittäneeksi roskiin.
Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

User

Kelpaa!  laitan yksärinä osoitteen, postita tilinumerosi kanssa niin korvaan kulusi.

kluput

Moi,

Tietääkö kukaan onko Vivacityn etuhaarukka pysynyt samana 2006 ja 2007 vuosimalleissa? Itselläni on 2007 ja kaaduttuani skootterilla etsiskelen nyt uutta etuhaarukkaa purkuosana ja tuollainen 2006 mallin Vivacitystä purettu haarukka löytyi.

conard

Kertokaas, että jos Peugeot Vivacity on myös kiinapeli, niin miksi maksaa uutena tuplasti edullisempiin kiinapeleihin verrattuna? Ostin Stockan hulluilta päiviltä Solifer Retron, mutta nyt pohdin vielä vaihtamista käytettyyn 2002 Vivacityyn.

User

Mulla on 2003 vivacity ja se on vielä Ranskassa tehty. Maksoi vain 300 € kun syksyllä ostin.

pugt200

Peugeot on tehnyt skoottereita miljoona vuotta ja se jumalaton kokemus on noiden Kiinassakin tehtyjen mopojen takana. iPad on myös tehty Kiinassa ja maksaa 3-4 kertaa enemmän kuin paikallisen suunnittelun tekeleet.

Monikansallisten yritysten tuotteiden valmistuspaikka tulee pyörimään ympäri maapalloa kiihtyvällä vauhdilla etsien koko ajan edullisinta, parasta tai asiakasta lähinnä olevaa paikkaa. Valmistajan kotipaikan sijaan kannattaa miettiä suunnittelijoita, takuuehtoja, brändin arvoa+pysyvyyttä ja testiprosesseja jne, jne.

Kiinalaisten mopojen ongelma ja vahvuus on ollut se, että saman Baotianin saa kymmenellä eri merkillä. Osia riittää mutta laatu on aina sama tai huonompi.

Ranskalaisten skootterilehtien testit ovat osoittaneet esim Vivacity3:n olevan erittäin hyvä peli verrattuna minkä tahansa maan tekeleisiin.