Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot vivacity (yleinen keskustelu)

Aloittaja scooter, 15.08.07 - klo:18:05

« edellinen - seuraava »

Solifer_Man

Itsellä peugeot vivacity vuosimallia oisko 2010.. 4 tahti 50cc ja mittarissa tällä hetkellä noin 1785km  en tiedä mistä johtunee mutta aina kun scootteri ollut seisonnassa 3 tuntia tai pidempään niin liikkeelle lähtö tuottaa tuskaa...joutuu kaasun kanssa oikein kikkailee....kaasutäysille ja puoleen väliin edes takas renkuttaen ettei meinaa sammua, sitten jos annan olla kaasun täysillä niin meinaa hyytyä kokonaan ja sammuu ? missä vika ???? tätä joutuu tekee sellaset 300 - 400 metriä ja sitten pösö vivacity toimii normaalisti moitteetta ei mitää ongelmia ja liikkuu nätisti.
Peugeot Vivacity Sixties 2011 4 tahti ( retro )

Coastside

#16
Ryyppy ei toimi kunnolla. Sen toiminnan tarkistus. Tyhjäkäynnin ilmaruuvia voi koettaa vääntää hieman kiinnipäin ja läpän ruuvia kiristää.

Tulpan voi tarkistaa ja jos se näyttää kovin vaalealta, olisi isompi pääsuutin paikallaan vaihtaa. Näissä kaikissa kun ensiasennetaan mahdollisimman pieni suutin, josta seuraa käynnistysvaikeuksia ja tehonlaskuakin. Siksi asiaan kannattaa kiinnittää huomiota. Pienellä suuttimella ei saavuta mitään etua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Solifer_Man

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 31.07.11 - klo:10:34
Ryyppy ei toimi kunnolla. Sen toiminnan tarkistus. Tyhjäkäynnin ilmaruuvia voi koettaa vääntää hieman kiinnipäin ja läpän ruuvia kiristää. Tulpan voi tarkistaa ja jos se näyttää kovin vaalealta, olisi isompi pääsuutin paikallaan vaihtaa.

Tulppavaihettu ensihuollossa ja sen jälkeen vielä kertaalleen vaihettu tulppa. ITse en viitti rupea tekemään mitään ihmeellistä kun kohta menee 2000km huoltoon  bikepointille. Ärsyttää vaan kun noin uusi vehe ja yön jälkee tollanen ongelma...taikka sitten jos on ollu töissä 8 tuntia ja töitte jälkee lähet kotia niin alkuu joudut tuskastelee tollai ja nolaamaan itsensä :D
Peugeot Vivacity Sixties 2011 4 tahti ( retro )

kaunimik

Minunkin 4-tahti retro lähtee huonosti käyntiin seisonnan jälkeen tai viileämpänä aamuna. Vaihtavatko suuttimen merkkiliikkeessä?


Lainaus käyttäjältä: Solifer_Man - 31.07.11 - klo:10:37
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 31.07.11 - klo:10:34
Ryyppy ei toimi kunnolla. Sen toiminnan tarkistus. Tyhjäkäynnin ilmaruuvia voi koettaa vääntää hieman kiinnipäin ja läpän ruuvia kiristää. Tulpan voi tarkistaa ja jos se näyttää kovin vaalealta, olisi isompi pääsuutin paikallaan vaihtaa.

Tulppavaihettu ensihuollossa ja sen jälkeen vielä kertaalleen vaihettu tulppa. ITse en viitti rupea tekemään mitään ihmeellistä kun kohta menee 2000km huoltoon  bikepointille. Ärsyttää vaan kun noin uusi vehe ja yön jälkee tollanen ongelma...taikka sitten jos on ollu töissä 8 tuntia ja töitte jälkee lähet kotia niin alkuu joudut tuskastelee tollai ja nolaamaan itsensä :D

leze223

Tarkistuta venttiilinvälykset. Nelari vaatii vaan, että suutin on vain melkein eikä juuri.  ;D
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Coastside

Kyllähän ne vaihtaa. ja hyvällä onnella niitä on heillä varastossa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kaunimik

Ostin pelin viimekeväänä, huollot on tehty ja nimenomaan venttiilinvälykset säädetty ensihuollossa ja seuraavassa. Taitaa olla ajettu 2000km. Muuten olen ollut tyytyväinen lukuunottamatta näitä kylmäkäynnistysongelmia.

NPReal

Kysytääs taas täältä apua. Ostin muutama viikko takaperin 2005 Vivacityn, jossa oli alkuun järjettömät käynnistysongelmat, joiden epäiltiin johtuvan edellisen omistajan käyttämästä 95:sta. Käytin skootterin huollossa, jossa putsattiin kaasari ja vaihdettiin tulppa. Ongelma ei kuitenkaan poistunut, vaan skootteri ei lähteny käyntiin muuta kuin pitkän polkemisen päätteeksi.

Noh, sain sitten vihjeen eräästä hyvästä ja edullisesta yksityisyrittäjästä, joka korjailee skoottereita ja vein skoban hänelle. Hän selvittikin ongelman, eli alipaineletkussa oli pari "haavaa" eli se ei ilmeisesti toiminut täysillä. Myös ryyppy oli kuulemma ihan tukossa, joten hän korjasi tuon.

Nyt skootteri lähtee käyntiin kuin unelma, mutta heti korjauksen jälkeen tuli uusi ongelma. Skootteri nykii ihan pirusti ajon aikana. Tuntuu siltä, että se saa liikaa bensaa tai muuta vastaavaa. Viikon ajan olen sillä ajellut, koska en ole kerinnyt muuta kuin soittaa korjaajalle ja nyt skootteri on parin päivänä pysähtynyt ihan tyystiin, eli ei kaasun antaminen liikuta pyörää mihinkään. Pitää odotella muutama minuutti ja sen jälkeen toimii taas ihan OK.

Olisko kenelläkään ajatusta, että mistä tämä nykiminen voisi johtua? Korjaaja sanoi, että mahdollisesti neulaa pitäisi säätää, jos skootteri saa alipaineletkun toimiessa kunnolla liikaa bensaa. Onko tämä järkeenkäypä selitys ja pystynkö itse korjaamaan asiaa jollain tapaa? Korjaajalle ei viitsisi koko aikaa tuota romua raijata..

pena

no enpä suosittelisi em."huoltoa" jos tuollaiset asiat jäävät huomioitta. ::)letkut tulisi tarkastaa joka huollon yhteydessä.

NPReal

Sehän tässä ihmetyttääkin kun alkuperäinen huolto oli Peugeotin merkkihuoltamo, joka nosti kädet pystyyn kun ongelma ei poistunut kaasarin putsauksella ja tulpan vaihdolla.. en siis suosittele kyseistä paikkaa kenellekään.

Coastside

Ei se alipaine nykimiseen vaikuta. Sen laatu ratkaisee johtuuko se kaasuttimesta vai sähköistä. Sähköt pätkii terävästi ja kaasari pehmeästi, molempiin vaikuttaa koneen lämpö.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

NPReal

Jahas, paha lähteä arvioimaan, kun aikaisempaa vertailukohtaa ei ole, mutta ei tuo nyt varsinaisesti terävää mielestäni ole. Kone käy kyllä aika kuumana kun pidemmänkin pätkän ajaa.

Lienee kai parasta kuitenkin raijata takaisin huoltamolle, kun ei varmuutta ole mistä tuo johtuu (ja omat tiedot aika lailla nollatasolla). Josko se tällä kertaa selviäisi sitten..

Kiitos kuitenkin avusta.

Samppa

Tapahtuuko tuo nykiminen myös kylmällä koneella vai sekä kylmällä että kuumalla? Polttoainepuolen nykiminen on sellaista pehmeää, hyytymistä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

NPReal

Tapahtuu sekä kylmällä että kuumalla koneella. Tuntuu kuitenkin korostuvan mitä kuumempana kone käy. Nykiminen on juuri tuollaista pehmeää hyytymistä.

Esimerkiksi liikennevaloista lähtiessä jos antaa liikaa kaasua, niin kone hyytyy. Jos taas lähtee hiljalleen liikkeelle, niin toimii paremmin. Kun ajaa kaasu täysillä, niin kone alkaa hyytyä, mutta toimii paremmin kun kaasu ei ole ihan tapissa.

mopo305

Isompaa pääsuutinta kokeilisin.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.