Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

125cc, Piaggio Fly vai MBK Skyliner ?

Aloittaja VariJari, 05.06.13 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

VariJari

MBK Skyliner/Yamaha Majesty on vähän vanhempi ja ajetunpi kuin Piaggio Fly (2002 vs. 2007) TM testin mukaan MBK liikkuu ihan asiallisesti (mitä nyt n.12hp nelitahdilta voi odottaa) Fly on vähän heikompi tehoisempi mutta aavistuksen kevyempi. Kummastakaan ei kauheasti ole löytynyt testejä/arvosteluja netistä

Onko heitellä mitään positiivisia ja negatiivisia juttuja/fiiliksiä noista? Itellä tuli mieleen että Piaggioon saattaisi varaosat yms. olla halvempia ja paremmin saatavilla ja toki se optio 200cc pyttyyn :)
Harrastelussa: bt49qt-12

fudeisti

MBK tuli sunnuntaina testattua. Tykkäsin muuten, mutta kyseisessä yksilössä oli joku ihme ravistus liikkeelle lähtiessä, niin jäi ostamatta. Mutta oli siinä vähän isomman pyörän tuntua ja kulki vakaasti vielä satasen vauhdissa. Sehän on Espanjassa koottu Yamaha.

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: fudeisti - 05.06.13 - klo:08:34
Sehän on Espanjassa koottu Yamaha.
--------------
Onko varmaa tietoa? MBK (entinen Motobécane) on ranskalainen -- nykyisin Yamahan omistuksessa. Pääkallonpaikkana Rouvroy, Picardy.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

fudeisti

Ahaa. Joku MBK:n omistaja sanoi sen olevan Espanjassa kasattu. Ei sen kummempaa tietoa, muttta ilmeisesti ihan yhtä hyvä ku Jammu.

VariJari

Otin tuossa äsken tuntumaa MBK Skylineriin.. (Verrokkina Kiinalainen 125cc skode) Ei sitä puhtia kyllä kauheasti enemmän ole tuossakaan, lähtökään ei ole sen kovempi. Tai no, MBK on ainakin 20-25kg painavampi eli siinähän se hukkuu kiihdytystä ajatellen. Teho kyllä tuntuu sitten huipuissa (ja esim. +50km/h paikkeilla) eli kyllä tuo satkun ainakin kulkee todellista (110km/h mittariin ja vielä olisi mennyt ehkä se vitonen..) Vesijäähy koneen luulisi kestävän täyskaasuakin liikoja lämpenemättä.

Ajotuntuma on sitten aika paljon kivempi kuin omassa kinkissä, meno on helppoa ja jousitus toimii paljon mukavammin (kyyti siis pehmeämpää)
Että ei huono..
Harrastelussa: bt49qt-12

pugt200

Aivan uusi Piaggio Fly 125 maksaa ruiskukoneella 2 685 €. Eli enpä kauheesti miettisi noita valmistuksesta hävinneitä malleja, jos uuden saa noin halvalla.

Partanen

Fly:tkin taitaa tulla Kiinasta (mopot ainakin), mutta niissä taitaa olla vielä sentään jotain italialaista tuotannon valvontaa, ja mahdollisesti suunnitteluakin. Ja siksi ovat ajettavampia kuin ne kiinalaiset ajokit, jotka on kiinalaisten itsensä suunnittelemia.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

VariJari

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 06.06.13 - klo:13:19
Aivan uusi Piaggio Fly 125 maksaa ruiskukoneella 2 685 €. Eli enpä kauheesti miettisi noita valmistuksesta hävinneitä malleja, jos uuden saa noin halvalla.

Noh, itelle skode on "harrastusväline", eli pieni koneen/variattorin sorkkiminen on bonusta ja ajoa tulee melko vähän, joitain satoja kilometrejä per vuosi niin 2685€ on turhan paljon sellaisesta. Tonttu on sopiva hinta harrasteesta, arvokaan ei jytisemällä enää tipu.
Harrastelussa: bt49qt-12

pugt200

Mää aina unohdan sen, että haluan itse vaan ajaa, en ropailla.

PS. Piaggiot ja Peugeotit ovat parasta mitä Kiinalla on tarjota. Euro design + quality and china price.

Erx

Voi olla, että ostan kesän aikana 125 kuutoisen skootterin ja nyt silmäni osui noin 10 vuotta vanhaan MBK skylineriin. Minähän en ole mekaanikko tyyppiä, eli huollot teetätän jossakin pikkukorjaamolla. Mutta sellainen kysmys tuli mieleen, että miten noihin löytyy varaosia tarvittaessa? Ja muutenkin saa kommentoida, jos jotakin tulee mieleen tuosta skylineristä. Kuuntelen korvat höröllä :)

xx851z

#10
Lainaus käyttäjältä: Erx - 08.05.15 - klo:19:30
Voi olla, että ostan kesän aikana 125 kuutoisen skootterin ja nyt silmäni osui noin 10 vuotta vanhaan MBK skylineriin. Minähän en ole mekaanikko tyyppiä, eli huollot teetätän jossakin pikkukorjaamolla. Mutta sellainen kysmys tuli mieleen, että miten noihin löytyy varaosia tarvittaessa? Ja muutenkin saa kommentoida, jos jotakin tulee mieleen tuosta skylineristä. Kuuntelen korvat höröllä :)

Olen seuraillut 125cc markkinoita noin vuoden ja pannut merkille että 125cc Yamahan koneella olevia skoottereita on paljon tarjolla ja vieläpä melko edulliseen hintaan. Monet yksilöt ovat olleet erittäin vähän ajettuja ikäisekseen. Hiljattain näin jostakin, että em MBK ja Yamahan malleissa on ollut mittareissa ongelmia ja mittareita on vaihdettu. Tällä perusteella pienen kilometrilukeman voi jättää omaan arvoonsa.
Tehopuolella on myös jotain muutoksia 2003? tms vuosimallista alkaen, käsittääkseni niin että uudemmat on laiskempia.
Tarjokkaiden määrä ja pitkät myyntiajat kertovat, että Yamaha/Mbk 125 koneella olevat skootterit eivät ole erityisen haluttuja.
Omakohtainen koeajo varmaan kertoisi enemmän, olen kuitenkin varma, että foorumilla on em. skootterin omistaneita, jotka voivat kertoa kokemuksistaan.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

Erx

Kiitoksia XX851Z! Kiinnostavaa tosiaan tehdä testiajo ja saada tuntumaa, että onko "laiskoja" vai ei. Saapi kommentoida, jos jollakulla on kokemuksia noista MBK:n skoottereista. 

pugt200

Kysy asiaa korjaamolta, jota ajattelit käyttää. MBK ja Yamaha ovat aika pikkumerkkejä Suomen markkinoilla. Ainoastaan Piaggion piikkejä on enemmän.

viisnelonen

#13
Piaggion 125 koneitakin on skoduissa montaa eri versiota, neste-ja ilmajäähyjä sekä 2- ja 4 venttiilisinä. 125 skyliner moottorissa ei (kait?) ole oikeaa voiteluöljyn suodatinta painepuolella vaan se imupuolen siivilä vain. No.. jos on itsellä mahdollisuus vaihtaa öljyjä tiheään niin tuon asian merkitys taitaa olla vähäinen. Monessa muussakin vanhemmassa 4t koneessa tuo filsujuttu on tolleen ja silti koneet on kestäny.
Jos ajaa paljon kovaa? maantieajoa niin sitten mieluummin nestejäähdytteinen. Kevään jälkeen tuommoisen piikkiskodun voi löytää tosi edulliseen hintaan.

Edit:  http://www.nettimoto.com/mbk/skyliner/1823470    luulis tuonkin käyvän kaupaksi..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Erx

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 09.05.15 - klo:09:03
Piaggion 125 koneitakin on skoduissa montaa eri versiota, neste-ja ilmajäähyjä sekä 2- ja 4 venttiilisinä. 125 skyliner moottorissa ei (kait?) ole oikeaa voiteluöljyn suodatinta painepuolella vaan se imupuolen siivilä vain. No.. jos on itsellä mahdollisuus vaihtaa öljyjä tiheään niin tuon asian merkitys taitaa olla vähäinen. Monessa muussakin vanhemmassa 4t koneessa tuo filsujuttu on tolleen ja silti koneet on kestäny.
Jos ajaa paljon kovaa? maantieajoa niin sitten mieluummin nestejäähdytteinen. Kevään jälkeen tuommoisen piikkiskodun voi löytää tosi edulliseen hintaan.

Edit:  http://www.nettimoto.com/mbk/skyliner/1823470    luulis tuonkin käyvän kaupaksi..

Hah hah.. juuri tuon skylinerin kävin pari tuntia sitten ostamassa. Kylläpä testiajo veti hymyn huulille. Eihän tuo kiihtynyt kovinkaan terhakkaasti, mutta ajo tuntui niin hyvältä.

Nyt sitten vielä alkuviikosta käynti katsastuskonttorilla ja paperihässä + vakuutushommat kuntoon..