Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan ruiskut

Aloittaja Rific, 03.04.19 - klo:21:48

« edellinen - seuraava »

joni_k

ruuttana on. sama mittaristo on keewayn sivuilla nähtävillä.

Palosella

Joo niin ajattelinkin. Veikkaan, että hinta ei tuossa nouse kovin korkealle.

Romoni

Pientä vaille 400 km mittarissa eikä mitään erikoista vikaa havaittavissa. Oli vajaa viikko etten ajellut ja skootteri liiterissä. Eilen lähdin liikenteeseen ja ihmeekseni menopeli ei meinannut startista käynnistyä vaan piti yrittää joku viitisen kertaa ennen kuin käynnistyi. Ennen aina laakista käyntiin. Olisiko bensa haihtunut letkuista vai mistä voisi johtua? Liiteri on aika kuuma kun aurinko möllöttää siihen koko päivän.

Mittasin eilen Polarin V650 vehkeellä, että paljonko kulkee ja maksimi näytti olevan 50.9 km/h ja suunnilleen saman näyttää rimpula action-kamera. Mittari siis ainakin minulla valehtelee noin 8-9 km/h. Tosin eilen tuntui hieman siltä, ettei kaikkea tehoa saanut irti. Jokatapauksessa tuo on aika hyvin kun kuski painaa reilusti toista sataa kiloa.

Sisäänajoa on tehty vaihtelevalla kaasulla jyrräten mutta hanat tiskissä vain minuutin pari silloin tällöin. Ohjekirja (joutava läpyskä) ei kerro sisäänajon pituudesta mitään, mutta olisiko se tuo 500 km, jolloin olisi ensimmäisen huollon aika läpyskän mukaan?

Toistaiseksi on siis mennyt hienosti jos ei lasketa eilistä käynnistysmysteeriä.
Keeway Fact EVO E4 EFI vm.2018
Moottori: QJ137QMB

Ei se niin mene etteikö se jotenkin mene...

Coastside

Se vie noin 50 km hioutua karkeimmat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

en tiedä mutta jos romonin skootteri, niinkuin otsikko kertoo, kiinan ruiskut, on siis ruiskuskootteri niin ennen starttia pitäis bensapumpun pyöriä sen verran että hörähtää samantien. Jos on kaasari peli niin mulla tekee samaa jos on pitkän aikaa, viikko, kaksi, saattaa starttauttaa, tosin nykyään laakista vaikka olis kuukausi kun manuaalihana.

Romoni

Kyllä - skootterini on ruiskupeli ja allekirjoituksessa näkyy merkki ja malli, joka on sama kuin ketjun aloittajankin. Juuri tuon takia hieman ihmettelinkin huonoa starttia eiliseltä. Tänään en ole kokeillut, mutta huomenna on tarkoitus lähteä liikkeelle.
Keeway Fact EVO E4 EFI vm.2018
Moottori: QJ137QMB

Ei se niin mene etteikö se jotenkin mene...

konenikkari

Sana efi, erottaa normi e4:n ja ruiskun.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

valitettavasti mä en nimimerkeistä tai allekirjoituksista etsi mitään skootteri tietoja. ei ruiskusta oikein voi bensa haihtuakaan ellei suutin kuse..

Romoni

Keeway Fact EVO E4 EFI vm.2018
Moottori: QJ137QMB

Ei se niin mene etteikö se jotenkin mene...

konenikkari

#24
Voisit korjata tuon allekirjoituksesi, muotoon
Keeway Fact EVO E4 efi vm.2018
koska se sun mopos on.
Eikäs kukaan keksi etsiä, moposi josta kyselet, tyyppiä tai mallia, allekirjoituksista.
Monella on siellä montakin mopoa, ja muuta kalustoa.

http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=5815.msg159246#msg159246   ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Romoni

No minä korjasin. Minulla ei nyt ole kuin tuo yksi skootteri ja laitoin sen tuonne allekirjoitukseen siksi, että mallia ei tarvitsisi joka kerta kirjoittaa erikseen - aika yleinen tapa eri foorumeilla. Keskustelun otsikko on "Kiinan ruiskut", joten siksi lainasin Rificin keskustelua ottaakseni osaa omista kokemuksistani samanlaisen skootterin omistajana, jolla nyt on siis ajeltu jokunen kilometri. Ei millään pahalla...

Kokeilin äsken käynnistää Keewayta ja lähti normaalisti käyntiin. Toinen juttu - ajattelin tilata Kärkkäiseltä variaattorin hihnan varalle ja katselin niitä, mutta jokin kuiskutteli kallossa, että on parempi soittaa ja varmistaa ensin, että kyseessä on sopiva hihna. No eipä ollut ja joutuivat tilaamaan sen erikseen (en kysynyt, että mistä) ja toimittavat sen sitten minulle. Ehdotin, että kannattaa hankkia niitä myös verkkokaupan varastoon ja näin aikoivat tehdä. Hyvää palvelua.
Keeway Fact EVO E4 EFI vm.2018
Moottori: QJ137QMB

Ei se niin mene etteikö se jotenkin mene...

konenikkari

Hanki se hihna samasta kaupasta kuin ostit moposikin, ei tarvi sit arpoo sopivuutta.
Erilaiset tarvikkeet on mitä milloinkin.
Reppu selkään, eväineen ja onki mukaan, ja tien päälle. :D
Käynnistys ongelmat saattaa loppua kunhan vedät muutaman kilsan kaasu pohjassa.
"Turha varovaisuus on teknistä tietämättömyyttä"
On hyväksi testata että mahdolliset ongelmat selviää, takuuaikana.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Romoni

Hyvä neuvo hankkia samasta kaupasta kuin moposikin - joo - niin tein. Kärkkäiseltä hankin ja Kärkkäiseen otin yhteyttä kun epäilin yhteensopivuutta tarjolla olevien hihnojen suhteen. Kun on uusi peli niin vanhat hihnat ei vaan käy. Näin kertoi kauppias eli pieniä muutoksia on tehty.

Fisustaminen ei enää hotsita. En asu enää meren ääressä ja meriläisenkin myin pois. No täytyy sitten Häkkistä lainatakseni antaa hanaa vaan. Siinä olet oikeassa, että takuuaikana testit kannattaa tehdä, mutta valmistajan/myyjän ohjeiden mukaan kun manuaali ei mitään kerro eikä kyllä valmistajakaan, joten jäljelle jää myyjän suositus.

Sitaattisi voisi kyllä kääntää toisinkin päin...
Keeway Fact EVO E4 EFI vm.2018
Moottori: QJ137QMB

Ei se niin mene etteikö se jotenkin mene...

konenikkari

#28
Tosin ei sitä varahihnaa kannata varastoon hommata, kun se ehkä tarvitaan vuosien päästä,
jolloin se on käytön puutteessa kuivunut piloille. ;)
Saitko moposi mukana minkään maan kielisen käyttö ja huoltoohjeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Romoni

Kyllä sain käyttöohjeen, joka kertoo rengaspaineet, antaa vaihteistoöljysuosituksen, kertoo akun vaihdosta ja ilmansuodattimen huollosta (kuvassa on tosin jokin muu kuin tämän mallin ilmanputsari),sulakkeen vaihtamisesta on kerrottu, mutta ei sitä, mitä sulakkeita käytetään. Bensiinisuositus löytyy ja sitten opetetaan ajamista. Sisäänajosta ei sanaakaan, moottoriöljystä ei sanaakaan eikä moottorista (QJ137QMB) löydy riviäkään. Niin - eikä löydy myöskään variaattorin hihnasta sanaakaan. Hämärän peitossa on myös tulpan suositeltu kärkiväli ja mitä tulppaa tulisi käyttää.

Tämä ohjeläpyskä kantaa reteesti nimeä "Omistajan käsikirja" ja on tosin suomeksi vaikka ei sillä väliä onko se kotimainen vai lontooksi kunhan olisi riittävän kattava jolloin ei jäisi turhaa spekulaatiota laitteen toiminnan suhteen. Ei ole mukava kysellä joillekkin itsestään selvyyksiä kun taas itse on kuin se kuuluisa lumiukko. Vanhan liiton mopoista jotain tiesin kun pappatunturilla huristelin työmatkat Kotkassa asuessani. Sitä joutui ropaamaan aika ajoin kun se oli käytettynä ostettu. Lopulta vehje hajosi ja ostin tilalle Yamaha Neos skootterin, jota käytin kaikki ohjeenmukaiset huollot myyjäliikkeessä. Minulle jäi vain bensan ja siihen sekoitettavan öljyn lisäys eikä mitään ongelmia koskaan esiintynyt. Nyt on ruiskupeli eikä oikein mitään hajua sen kokonaistoiminnasta, vaikka olen juutuubista etsinyt.

Maahantuoja tarjoaa nihkeästi tietoa kun sähköpostitse yrittää asioita kysellä. Tietysti heillä saattaa olla muutakin tekemistä kuin vastailla posteihin, mutta sen olisi voinut välttää tekemällä kattavan manuaalin. Ehkä tämän tapaisen toiminnan tarkoitus onkin, että vehkeitä viedään enemmän kalliisiin huoltopisteisiin kuin että niistä - ainakin osasta voisi suoriutua ihan itse.
Keeway Fact EVO E4 EFI vm.2018
Moottori: QJ137QMB

Ei se niin mene etteikö se jotenkin mene...