Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan ruiskut

Aloittaja Rific, 03.04.19 - klo:21:48

« edellinen - seuraava »

Romoni

Lainaus käyttäjältä: Rific - 21.03.20 - klo:17:22
Vikavalon / koodien kuittaus Keeway Fact Evo skootterissa (varmaan monissa muissakin) tapahtuu oheisen videon esittämällä tavalla https://youtu.be/FbG27xIO-MY

Jostain syystä kevään ensimmäinen startti sytyttää moottorin vikavalon palamaan. Lähtee kyllä laakista aina, hieman ihmetyttää tuon vikavalon syttyminen. Nollaamisen jälkeen ei enää kauden aikana syty. Palauttelin mieleeni tämän videon avulla nollausta. Tauot on tärkeä pitää avaimen naksuttelun ohessa, muuten ei nollaannu.
Hyvin vinkkisi toimi - kokeilin tänään, kun otin Keewayn talviteloilta. Täytyy myöntää, etten juurikan aiemmin kiinnittänyt koko valoon mitään huomiota kun se käynnistyksen jälkeen hävisi.
Keeway Fact EVO E4 EFI vm.2018
Moottori: QJ137QMB

Ei se niin mene etteikö se jotenkin mene...

Rific

#46
Lainaus käyttäjältä: Romoni - 02.05.20 - klo:13:32
Lainaus käyttäjältä: Rific - 21.03.20 - klo:17:22
Vikavalon / koodien kuittaus Keeway Fact Evo skootterissa (varmaan monissa muissakin) tapahtuu oheisen videon esittämällä tavalla https://youtu.be/FbG27xIO-MY

Jostain syystä kevään ensimmäinen startti sytyttää moottorin vikavalon palamaan. Lähtee kyllä laakista aina, hieman ihmetyttää tuon vikavalon syttyminen. Nollaamisen jälkeen ei enää kauden aikana syty. Palauttelin mieleeni tämän videon avulla nollausta. Tauot on tärkeä pitää avaimen naksuttelun ohessa, muuten ei nollaannu.
Hyvin vinkkisi toimi - kokeilin tänään, kun otin Keewayn talviteloilta. Täytyy myöntää, etten juurikan aiemmin kiinnittänyt koko valoon mitään huomiota kun se käynnistyksen jälkeen hävisi.

Olisi mielenkiintoista tietää mikä vikakoodi on muistissa kun tuo vikavalo palaa. Ecun saa välkyttämään vikavaloa kyllä, mutta en ole vielä löytänyt kaavioa sen purkuun. Lienee koskevan siis kaikkia Keeway F-ACT EVO E4 skoottereita tämä ominaisuus/"vika", ellei sitten ole tullut päivitystä ecun ohjelmaan. En ole maahantuojaa asialla vielä vaivannut, enkä taida.. ::) Vaikka ovat varmasti tietoisia, kun kasaavat käyttökuntoon..

.. ja juu, valo palaa kyllä kun virrat kytkee - mutta sammuu heti käynnistyksen jälkeen, joka on normaalia. Aihetta murheeseen jos valo palaa jatkuvasti, käynnistyksen jälkeenkin.

Romoni

Joo - kirjoitukseni jälkeen pohdin asiaa hieman tarkemmin ja totesin, että minullahan tuon vikavalon suhteen asia toimii kuten pitääkin. Alkaa olla pitkät piuhat ja pitenee sitä mukaan kun vuosia kertyy  :)

Kun otin skootterin tässä pari päivää sitten pois talviteloilta, niin viime kevääseen verrattuna käynnitys takkusi, vaikka latasin akun ennen käyttöönottoa. Inahti pari kertaa eikä aikonutkaan startata. No laitoin laturin kiinni akun ollessa kiinni skootterissa. Lataus kesti kolmisen tuntia ennen kuin laturi näytti täyttä. Käynnistin vehkeen laturin ollessa vielä kiinni kiinni ja saamutin sen jälkeen. Laturi irti ja nyt pelasi.

Akkua säilytetty ulkoeteisessä, jossa ei ole mitään lämmitystä. Latasin akun kertaalleen alkuvuodesta ja nyt ennen käyttöönottoa. Ihmettelin kyllä noin 5-10 minuutin latausaikaa tuolloin, mutta mittarin mukaan akun piti olla täysi vaan eipä ollut. Saattaa olla, että kyseessä on jokin pilipali akku.
Keeway Fact EVO E4 EFI vm.2018
Moottori: QJ137QMB

Ei se niin mene etteikö se jotenkin mene...

Rific

Lainaus käyttäjältä: Romoni - 05.05.20 - klo:12:33
Joo - kirjoitukseni jälkeen pohdin asiaa hieman tarkemmin ja totesin, että minullahan tuon vikavalon suhteen asia toimii kuten pitääkin. Alkaa olla pitkät piuhat ja pitenee sitä mukaan kun vuosia kertyy  :)

Kun otin skootterin tässä pari päivää sitten pois talviteloilta, niin viime kevääseen verrattuna käynnitys takkusi, vaikka latasin akun ennen käyttöönottoa. Inahti pari kertaa eikä aikonutkaan startata. No laitoin laturin kiinni akun ollessa kiinni skootterissa. Lataus kesti kolmisen tuntia ennen kuin laturi näytti täyttä. Käynnistin vehkeen laturin ollessa vielä kiinni kiinni ja saamutin sen jälkeen. Laturi irti ja nyt pelasi.

Akkua säilytetty ulkoeteisessä, jossa ei ole mitään lämmitystä. Latasin akun kertaalleen alkuvuodesta ja nyt ennen käyttöönottoa. Ihmettelin kyllä noin 5-10 minuutin latausaikaa tuolloin, mutta mittarin mukaan akun piti olla täysi vaan eipä ollut. Saattaa olla, että kyseessä on jokin pilipali akku.

Mukana tullut akku on todella huono. Yuasan akun hain tilalle, kun tosiaan tuo alkuperäinen oli kypsä jo syksyllä.

siili68

ei soliferissa toi yuotube kuittaus

Rific

Lainaus käyttäjältä: siili68 - 27.05.20 - klo:20:06
ei soliferissa toi yuotube kuittaus

Ei välttämättä. Tosin eipä tuo toimi jos vika on päällä, huomaa se asia. Jos siellä on jotain oikeaa vikaa, niin eihän se silloin kuittaannu. Valon voi sytyttää jokin hetkellinen tapahtuma.

siili68

kannattaa kiinan ruiskuissa tarkastaa johtoliitokset

Rific

#52
Lainaus käyttäjältä: Rific - 04.05.20 - klo:20:50
Lainaus käyttäjältä: Romoni - 02.05.20 - klo:13:32
Lainaus käyttäjältä: Rific - 21.03.20 - klo:17:22
Vikavalon / koodien kuittaus Keeway Fact Evo skootterissa (varmaan monissa muissakin) tapahtuu oheisen videon esittämällä tavalla https://youtu.be/FbG27xIO-MY

Jostain syystä kevään ensimmäinen startti sytyttää moottorin vikavalon palamaan. Lähtee kyllä laakista aina, hieman ihmetyttää tuon vikavalon syttyminen. Nollaamisen jälkeen ei enää kauden aikana syty. Palauttelin mieleeni tämän videon avulla nollausta. Tauot on tärkeä pitää avaimen naksuttelun ohessa, muuten ei nollaannu.
Hyvin vinkkisi toimi - kokeilin tänään, kun otin Keewayn talviteloilta. Täytyy myöntää, etten juurikan aiemmin kiinnittänyt koko valoon mitään huomiota kun se käynnistyksen jälkeen hävisi.

Olisi mielenkiintoista tietää mikä vikakoodi on muistissa kun tuo vikavalo palaa. Ecun saa välkyttämään vikavaloa kyllä, mutta en ole vielä löytänyt kaavioa sen purkuun. Lienee koskevan siis kaikkia Keeway F-ACT EVO E4 skoottereita tämä ominaisuus/"vika", ellei sitten ole tullut päivitystä ecun ohjelmaan. En ole maahantuojaa asialla vielä vaivannut, enkä taida.. ::) Vaikka ovat varmasti tietoisia, kun kasaavat käyttökuntoon..

.. ja juu, valo palaa kyllä kun virrat kytkee - mutta sammuu heti käynnistyksen jälkeen, joka on normaalia. Aihetta murheeseen jos valo palaa jatkuvasti, käynnistyksen jälkeenkin.


Tässä skootterissa, eli Keeway F-Act Evo 4T E4 on muuten ECU Delphi MT05. Tästä skootterista löytyy todella kehnosti tietoa joten tein postauksen jos joku muukin tuota pohtii. Täytyy perehtyä tuon MT05 sielunelämään..

@Samppa voisiko tämän ketjun kiinnittää? Lienee nämä kiina ruiskut kuitenkin yleistymään päin. Onneksi. :)

Coastside

#53
Oskilloskoopin hankinta on hyvä keino saada mittatietoa ja selvittää vika joka liittyy ECU:n. Videoi skoopin näyttämää. Ehjänä jo jotta on vertailuiarvoja. Neuloilla johdon läpi saa kytkettyä häirisemättä toimintaa. Skooppeihin saa Current clamp mittapäitäkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#54
https://youtu.be/izaVds2Rrys

The Best Value Standalone ECU - Speeduino

Myyntivelmun seliä.

https://youtu.be/C1D5B7BNGqA

Aussi selittää tarkemmin.

https://youtu.be/RKe1_gTOsms
https://youtu.be/1T8Mi3g7380

Halvan ruiskun asennus. tarkka.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.04.21 - klo:13:08
https://youtu.be/izaVds2Rrys

The Best Value Standalone ECU - Speeduino

Myyntivelmun seliä.

https://www.youtube.com/watch?v=Z4PuDgIl6BM&ab_channel=pazi88

On tuosta Speeduinosta ihan suomalaistakin juttua. Vaikuttaa aika hyvältä

Sepi6

#56
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 28.04.21 - klo:13:22


https://www.youtube.com/watch?v=Z4PuDgIl6BM&ab_channel=pazi88

On tuosta Speeduinosta ihan suomalaistakin juttua. Vaikuttaa aika hyvältä
Tuo on vaan kohtalaisen ylimitoitettu kampe skootteriin, myös fyysisiltä mitoiltaan.
Tässä myös yksi optio
https://www.youtube.com/watch?v=L5PnxqGy0Ac
Tai suora kitti GY6 moottoriin
https://www.youtube.com/watch?v=-Hrtuj1_RTY
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

#57
Kiinalaiseen rakentelussa on selvä etu. Voi ostaa koneen ja rakentaa sen toimimaan ennen varsinaista käyttöä. Muissa merkeikssä ei ole koneita hakupalkalla saatavina. Jos ei saakkaan toimimaan eikä ole rikkonut, myynti onnistuu vielä  eikä tappiot ole suuret.

Tuossa halppis-sarjassa on vain kaksi kinkkistä paikkaa. Kaasuläppärungon ja asentoanturin kiinnitys. Asentoanturin magneetin napaisuus voi olla väärä. Putsarikin pitää sovittaa ja säätää syöttö ja sytkä rikkomatta konetta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

siili68

solifer solanasta ei tiedä minkä ruisku on ainoa mitä lukee  boksissa on E1700-16 onko kiinanruisku vai hevetin ruisku