Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Coastside

roller mopeed Hiina hind ; haulla löytyy kauppoja ja esim uuden agilityn voi saada n. 900 ekellä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skootteri1

#571
Eikös näissä Keewayn skoottereissa ole minarelli kopio? Niin onko yhtä kestäviä kuin aidot minarelli koneet?
Kun olen miettinyt jos ostaisi Keewayn seuraavaksi skootteriksi. Onko miten muuten laadultaan millaisia?

makes

Olen ostamassa skootteria kesäkäyttöön. Lähinnä työmatkoille ja lyhyihin siirtymisiin. Huuto.netissä on seuraavanlainen tarjolla:

Fenno Road50 skootteri
- moottori: 1-syl, 4-tahti (95E), ilmajäähdytys
- iskutilavuus: 49cc
- vaihteet: automaatti/variaattori
- käynnistys: sähkö- sekä poljinkäynnistys
- sytytysjärjestelmä: 12V, CDI
- etujousitus: teleskooppihaarukka
- takajousitus: toispuolinen haarukka, monojousi
- jarrut:(etu/taka): levy/rumpu
- renkaat: (etu/taka): 110/70-12" alumiinivanteet
- akseliväli: 1210mm
- istuinkorkeus: 780mm
- polttoainesäiliö: 4l - kulutus n. 2l/100km
- kuivapaino: 87kg

Hinta 640e. Skootteri on uusi.

Tiedän että kiinalaiset on kiinalaisia, mutta ei oikein tahdo löytyä muitakaan tuohon hintaan. Käytettyjä oon etsinyt, mutta keski-suomen alueella varteenotettavat aika vähissä.

Eli kannattaako tuollaiseen sijoittaa vai pitäiskö vielä odotella jos nettiin ilmestyisi joku peugeot tms eurooppalainen skootteri.

Toinen vaihtoehto olis: http://www.nettimoto.com/kymco/agility/1135609 , mut ihmetyttää vähän tuo miks sitä on jouduttu huoltaa noin paljon.

Kolmas : http://www.nettimoto.com/solifer/xtr/1147146 Ajettu vain 370km...?!

Kiitos vaivannäöstä ja avusta :)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: makes - 11.06.11 - klo:23:15
Eli kannattaako tuollaiseen sijoittaa vai pitäiskö vielä odotella jos nettiin ilmestyisi joku peugeot tms eurooppalainen skootteri.
Mitähän tuohon vastaisi.. Näin useamman vuoden kinkivermeen kanssa tapellessa on laite tullut tutuksi. Välillä tuntuu, että turhankin. Osat on halpoja, mutta niin on sitten aika heikkojakin. Toisaalta hyväkuntoinen kinkkipeli on parempi, kuin loppukuntoon rääkätty merkkipeli. Siihen maksaa osat aina kiinalaista enemmän.

Jos pärisevät ja särisevät moottorit on ennestään tuttuja, niin mikä ettei kiinalainenkin. Jos käsien rasvaaminen on vierasta, kannattaa kiertää kaukaa kaikki kiinanpelit ja suurin osa mopopojilla olleista laatupeleistäkin. Aikuisten käytöstä saa parhaimmat yksilöt. Pätee kiinalaisiin ja muihinkin. Mikäli on valmis hyväksymään välillä oikuttelua ja turhiltakin tuntuvia remontteja, niin kiinalainen antaa kyllä harrastukseen sitä näprättävääkin ja voi siis jopa suositella.

Oikein parempaakaan vastausta en pysty antamaan. PS: noissa solifereissa ei maksa mikään muu kuin se nimi. Ihan samaa kiinan kamaa nekin on.

makes

Okei. Itse en osaa korjata mitään, joten alkaa vähän mietityttää nuo kiinalaiset.

pekpel

Sittenpä hankit vaikka Vespan, sama niissäkin on kuin muissa, huono kohtelu ja huoltojen laiminlyönti hajottaa pelin kuin pelin.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Plom

Fenno roadin katteita voi olla hiukan hankalampi saada. Mieleni tekisi derbi boulevardia , mutta sitten tämä nykyinen loistava skodeni siirtyisi seuraavalle omistajalleen...

pugt200


Plom


Skootteri1

Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 11.06.11 - klo:20:29
Eikös näissä Keewayn skoottereissa ole minarelli kopio? Niin onko yhtä kestäviä kuin aidot minarelli koneet?
Kun olen miettinyt jos ostaisi Keewayn seuraavaksi skootteriksi. Onko miten muuten laadultaan millaisia?
Ja vielä että kestääkö nämä kiinalaiset 2 tahdit miten hyvin matka-ajoa? Kun joku täällä on puhunut että ei kuulema kovin hyvin kestä ellei laita vielä bensatankkiin tuorevoitelun lisäksi vähän öljyä?

kani

Miksei kestäisi jos mopo on kondiksessa ja huollettu. Eikö nuo yleensä hajoa jos on hajotakseen pian, tai sitten kestä "normaalin" käyttöiän. Käy uuden skopan kunnolla läpi ennen käyttöönottoa. Tarkistukset + uudet nesteet, ym. perusjutut. Jotkuthan sitten ylipäänsä suhtautuu epäluottamuksella tuorevoiteluun. Eikö ne ole kuitekin aika harvassa tapaukset jossa voitelu olisi loppunut. Eikä korjauskaan ole mahdottoman kallista. Wanda-motorillako sai kokonaisen moottorin hintaan 79e? Uus mosa skopaan - Vanhan voi sit vaikka purkaa ja rakentaa joillain hifi-osilla oppiakseen itse jotain uutta. Siitähän vois sit tehdä oman projektimoottorin missä kokeilee jotain villiä.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04


kani

Alkaako nelitahtinen tehdä jo tosissaan tuloaan?? Ei ole kokemuksia vielä kuin omasta -99 kakstahtisesta ja siitäkin vasta toistatuhatta km reilun kuukauden aikana. Ainakin pieni kulutus lienee tuoreen 4 tahtisen etuna? Koskeeko polttoainetalous vain ruiskupelejä, vai onko uudet nelarit pääsääntöisesti ruiskuja? Nyt on kyllä tuoreena skootteristina jotenkin oldskool fiilis että kakstahtinen sen olla pitää  ;D. Olenko muuten tottunut siihen hajuun, vai vaikuttaako 2tahti öljyvalinta, kun rupesin käyttämään teboilin 2t bikeä edellisen omistajan öljypurkin (empä muista edes merkkiä enää) tyhjennettyä ei skopa tuoksu enää perinteisen kakstahtiselle kun lienee vanhat öljyt kuluneet tuorevoitelutankista.

Samppa

Onhan nelitahtisia ollut markkinoilla oikein kunnolla jo vuosia (vaikka itsekin 2-tahtisilla pääasiassa ajan), ja siinä kulutuksessa päästään alle 3-litran, joka on kieltämättä ihan mukavaa. Ruiskut ovat näillä näkymin ilmeisesti katoamassa tai ainakin uusien ruiskumallien esiintulo on pysähtynyt.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.