Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Samppa

Nyt luettelen ihan ulkomuistista eli korjatkaa jos olen väärässä.

Yamaha teettää osan skoottereistaan MBK:n tehtailla Ranskassa (itseasiassa Yamaha taitaa olla MBK:n emoyhtiö). Esimerkiksi Ovettoa myydään jossakin päin myös Yamaha Ovetto mallina eli tekniikka on siis samaa. Puhutaan siis teoreettisesti ihan laatumerkistä.

Skootterilla on jo sen verran takana kilometrejä ja ikää, että kannattaa ainakin varmistua siitä kuka huollot on tehnyt. 2-tahtisissa männänvaihtoväli menee tyypillisesti sinne 10 000 - 15 000 km kieppeille. Lisäksi ainakin kaikki vaijerit alkavat olemaan vaihtokunnossa (ellei ole jo vaihdettu).

http://www.skootterini.com/web/testejae-ja-arvioita/83-kaeytetyn-moposkootterin-ostaminen.html
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

#556
http://www.answers.com/topic/mbk-industrie-s-a

Jammu omistaa vanhan ranskalaisen merkin. Isäni eka mopo oli Mobylette
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

NPReal

#557
Ok, kiitos Samppa. Itsekin tulin lopulta siihen johtopäätökseen, että ainakin suurimmaksi osin tuossa on Yamahan tekniikka. Ihan tyylikkään näköinen tuo näyttäisi olevan, mutta olen sen verran skeptinen näiden kanssa että taidan taipua merkkiin joka on varmasti laadukas. Viime kesänä mentiin Peugeot Speedfightilla (1998) ilman mitään suurempaa ongelmaa.

Kovasti olen koittanut löytää Pirkanmaan alueelta peliä, jolla olisi ajettu alta tuon 10 000 km ja osuisi vielä budjettiin, mutta harvassa tuntuvat laadukkaat merkit olevan. Pitänee siis odotella vielä.

E: Katos, meni Coastsiden linkki ihan ohi. Sieltähän tuo MBK:n ja Yamahan suhde löytyikin.

eKso

#558
Olen nyt katselemassa käytettyä skootteria itselleni ja perheen toiselle kortilliselle, siskolleni. Ajelut tulevat olemaan lähinnä työmatkaa sekä koulumatkoja. Yhtenä merkitsevänä kriteerinä siis kulutus. Nelitahtiset ovat kuitenkin poissuljettu.

Käytännössä paikkakunnallani olisi 500e budjetilla kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa. Ensimmäinen on Derbi Atlantis, ajettu n. 8tkm. Toinen on Piaggio NRG MC3 Purejet, ruiskumalli siis. Vuosimallia 2005 ja ajettu 9.5tkm. Bensapumppu vaihdettu. Kuinka riski ostos tuollainen ruiskupeli olisi? Kulutukseltaan se veisi kaasarimallit mennentullen, mutta mahdollisen vian ilmaantuessa olo olisi aika kädetön. Kannattaako siis suosiolla unohtaa tuo ruisku, vai?

Coastside

Ruisku on kuin diesel, mutta bensalla. Jos ajaa puhtailla bensoilla kesällä, toimii hyvinkin. Talvella niissä ei riitä akku, tekeehän sähköinen järjestelmä ohjauksen ja paineet. ECU:n rikkova sähköillä sählääminen on se toinen riski.

Onko tosiaan se ruiskumalli 500 hintainen?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

eKso

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.05.11 - klo:12:32
Ruisku on kuin diesel, mutta bensalla. Jos ajaa puhtailla bensoilla kesällä, toimii hyvinkin. Talvella niissä ei riitä akku, tekeehän sähköinen järjestelmä ohjauksen ja paineet. ECU:n rikkova sähköillä sählääminen on se toinen riski.

Onko tosiaan se ruiskumalli 500 hintainen?
Lähtöhinta oli muistaakseni 600e, mutta myyjä oli valmis pudottamaan sen 500 euroon. Tuo akun tarve olikin jo tiedossa, skootteri ei myöskään lähde käyntiin jos akun kynnysjännite ylittää rajan x.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: eKso - 28.05.11 - klo:11:53
Kulutukseltaan se veisi kaasarimallit mennentullen, mutta mahdollisen vian ilmaantuessa olo olisi aika kädetön. Kannattaako siis suosiolla unohtaa tuo ruisku, vai?
Kulutukseltaan musta on melkeinpä sama millä ajaa. Tuskin vararikkoon kukaan menee. Käytetty ruiskupeli on yhtäläinen riski, kuin käytetty kaasaripelikin. Kaasaripelistä koko kaasarin putsaa tarvittaessa tienvarressakin Ruuttapelille ei paljoa pysty tekemään. Yleensähän toimivat molemmat ongelmitta, mutta siinä vaiheessa kun ongelmia ilmenee, yksinkertaisempaa tekniikkaa osaa arvostaa.

Samppa

Jos molemmat ovat yhtä siistissä kunnossa ja tekniikoissa ei ole huomautettavaa, niin ääni kaasaripelille. On sen verran helpompi huollettavuudeltaan kuin ruisku.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Skootteri1

#563
Tämmöisiäkin baotianeja nykyisin näköjään tehdään: http://www.nettimoto.com/rally-usa/50-four/1064816
Muutenhan tuo on aivan samanlainen kuin tavallinen 4t baotian mutta 2 tahti koneella. Alkaakohan noita tulemaan enemmänkin?
Tuo kulutus ei voi kyllä mitenkään pitää paikkansa kun on kerta vielä 2 tahtinen: 1.5 litraa sadalla lupaavat.

Plom

#564
En jaksa uskoa kyseessä olevan muuta kuin kirjoitusvirhe moottorin tyypin osalta. Toisaalta siinä on ilmoitettu olevan hevosvoimia saman verran kuin omassani kilowatteja. http://www.rally.fi/index.php?s=rallymodel&c=four-50cc

Skootteri1

Niin mutta katsoitko niitä sivuilta otettuja kuvia tarkasti kun niissä on aivan erilainen varikoppa + ilmanputsari kuin tavallisessa baotianissa ja siinä ei näy olevan niitä öljypohjan sivuproppua ollenkaan.

Coastside

Kiinnostaa onko se minarelli klooni vai Honda dio:n? Jossain filkassa oli kiinankone joka oli dio: kopio. Siinä koppa on kaksiosainen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#567
Lainaus käyttäjältä: Plom - 05.06.11 - klo:22:22
En jaksa uskoa kyseessä olevan muuta kuin kirjoitusvirhe moottorin tyypin osalta. Toisaalta siinä on ilmoitettu olevan hevosvoimia saman verran kuin omassani kilowatteja. http://www.rally.fi/index.php?s=rallymodel&c=four-50cc
Kuvien perusteella sama kone, kuin jonway warriorissa. (ei kiitos todellakaan. on tämä kinkki 4t parempi)

purgiaali

Pappamopoa aasian malliin.
Kymco Visa R50
Neljä vaihdetta ja ketjuveto.

Hieman silmä vierastaa tuota cub-mallia, mutta kyllähän tuollainen kelpaisi.

Skootteri1

Onko kukaan teistä tuonut moposkootteria virosta? Kannattaako edes harkita vai voiko siinä säästää yhtään kuin että ostaisi suomesta?