Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Plom

Ihan ekana tuli mieleeni peugeot Vogue S2, ei liian iso kynnys fillarin jälkeen ja hintakin on sopiva.

Riggu

Lainaus käyttäjältä: Plom - 13.03.10 - klo:23:45
Ihan ekana tuli mieleeni peugeot Vogue S2, ei liian iso kynnys fillarin jälkeen ja hintakin on sopiva.
Nyt kyllä tuli naurettua oikeen ääneen! :DDD
Solifer Speed -08

Plom

Juu, ihan tosissani olin ja oikeasti tuossa on hyvä hinta-laatusuhde mielestäni. Isot pyörät eikä liian pelottava fillarikokemuksen jälkeen.

Coastside

Minulla oli tuon voguen isoäiti nuorena ja arvostelu: Sen aikuisiin poljinmalleihin verraten paras ja varma käyttömopo ja tuossa uudessa on tuplatehotkin parinkymmen kilon lisäpainolla.

http://www.youtube.com/watch?v=XWiEINSmz0E
Vogue
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pugt200

Nettimotossa oli pari uudehkoa piaggion typhoonia. Ruma mutta paljon myyty ja edullinen peli. Pienet mutta pitävät ja mukavat renkaat.

pugt200

Toisaalta, jos olis turha tonni kuljeksimassa, niin Vogue saattaisi lähteä kaupasta mökkitieden pöllyttäjäksi.

karkulainen

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=16.0

Vogue, itse en ostaisi. :D Lähtisin etsimään vaikka vähänajettuja Keewayn malleja, tuo pugtin mainitsema Typhoonkin olisi yksi vaihtoehto. Sitten siitä faitin 1/2 malleja tai MBK/Yamaha vähemmän muistettuja malleja.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

newermind

Ajo-asento Voguella muistuttaa kuvan skoden ajotuntumaa, tosin ilman matkustajaa.  ;D

http://i211.photobucket.com/albums/bb93/SP-UTE1/passenger_seat.jpg

Suosittelisin kyllä henk. koht. käytettyä Speedfightiä, sillä ruokahalu kasvaa kuitenkin nopeasti syödessä, kuten me kaikki tiedämme, ja Vogue saattaa alkaa muistuttaa työmatka-kulkineena liikaakin motorisoitua rollaattoria kuskinsa mielestä.

Tämä nyt tietty oli vain ns. miesnäkökulma, eli ei vakavasti otettavaa faktaa.  :D
*Sole poka mikhän, saata mie sinnehi pärähyttää*
Baotian BT49QT-7C * Suzuki GT 125 vm. 1974

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Tuo pikkumopo viehättää retrohenkisiä nuoriakin, kuten niitä mummopyörällä ajavia. Syy miksi siinä on polkimet voi johtua ranskan verokohtelustakin.

Tuo matkustajan sijoitus ei välttämättä olisi huono noin arkisestikin ajatellen. Tosin siinä olisi kate välissä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

hannu8619

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 14.03.10 - klo:10:02
Nettimotossa oli pari uudehkoa piaggion typhoonia. Ruma mutta paljon myyty ja edullinen peli. Pienet mutta pitävät ja mukavat renkaat.

Typhoonia voin kyllä kokemuksen syvällä rintaäänellä suositella, mahtava mopedi :)
Baotian bt49qt-11

Plom


NPReal

Terve vaan kaikille. Taidanpa ainakin tulevan kesän ajaksi liittyä joukkoon tummaan. Eli olen ajatellut, että tulevaksi kesäksi ostaisin skootterin kulkuvälineeksi, lähinnä sen takia, että tämän hetkinen rahatilanne ei oikein salli auton käyttöä.

Ensimmäinen ajatukseni oli, että ostaisin käytetyn skootterin, joka maksaisi maksimissaan 500-600 euroa. Eli toisin sanoen, tänne kirjoittaville kyseinen peli ei varmaan tulisi ikinä kysymykseen. Eli voisiko joku valiasta, että onko tälläisessä ajatuksessa mitään järkeä? Tulisin kyseistä skootteria käyttämään vajaan kaksi ja puoli kuukautta, jonka jälkeen sille ei olisi oikeastaan mitään käyttöä.

Mutta olisi luonnollisesti mukava, jos skootteria ei tarvitsisi ihan koko aikaa tarvitsisi korjailla. Eli onko kyseinen skenaario ihan utopistinen? Ja jos ei, niin minkä merkkistä skootteria minun kannattaisi katsella? Rehellisyyden nimissä ajoasennot sun muut ovat kohtalaisen sivuseikkoja, eli tuollaisten asioiden kanssa pystyn kyllä elämään. Tärkeämpää olisi löytää mylly, jolla voisi kohtalaisella varmuudella ajelemaan kaupunkialueella.

Kiitos kovasti jo etukäteen avusta.

Midland

Oivoi..-toi on näissä halvoissa ihan arpapeliä. Mä ajelin mun Baotian-skootterilla sen 10000km ilman mitään kummempaa, mutta kaverilla Peugeot (kiinassa tehty) jätti tielle 3 kertaa jo 3000 km:n aikana. Sitten se seisoi takuuhuollossa monta viikkoa osia odottamassa. Mitään halpis skootteria ei kyllä uskalla oikeen nimetä-niissä on niin suuria laatueroja. Mutta, luulis että mikä vaan kestää nätisti ajelemalla ton sun tarpeen..

tommi

Kannattaa kierrellä paikallisia marketteja, ihan uusiakin kiinalaisia saa halvimmillaan 595e. Itse en kyllä käytettyä kiinalaista ostaisi ikinä, oli se sitten kuinka vähän ajettu tahansa. Jonkun vähän käytetyn laadukkaan kaksitahtisen saattaisin ostaa mutta siitä joutuu kyllä maksamaan selvästi enemmän kuin tuon mainitun 500-600e.

Mitäs lähinnä ajattelit, kaksi vai nelitahtia? Vai onko mitään väliä?