Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

joetorttu

Moikka

Vespa-kuume iski ja ostopuuhissa. Mallit lx 50 ja S 50 college, 4t, ovat vaihtoehdot mitkä ovat päässeet "finaaliin". Lähinnä mietin tässä, että mitä eroja noissa kahdessa käytännössä on, muuta kun siis silmillä nähtävät?  Meneekö nää vehkeet kuinka lujaa vakiona ja yleisesti mihin kannattaa varautua huoltojen suhteen, mitä kannattaisi katsoa ostotilanteessa jne eli minkälaiseen soppaan olen itseni sotkemassa.

pugt200

#1246
Jos Vespalle ei ole tehty yhtään mitään se kulkee 45-47 km/h. Variaattorin rajoitusten poistolla 2-tahtinen kulkee 60-65 km/h 70-kiloisen ukon alla. Alamäessä yli 70. Vespat on hyvin hoidettuna lajinsa parhaasta päästä eli mitään erikoista "soppaa" ei ole tiedossa.

Rungon vauriot kannattaa tarkastaa, koska niiden korjauttaminen on kallista johtuen "peltikorista". Muutenhan koeajo paljastaa suurimmaksi osaksi  mistä on kyse. Ja mahdollinen huoltohistoria. Jos ostat itsehuolletun, voit saada täyden suden, josta kukaan ei tiedä mitään.

Nimimerkillä Näin tein ja kalliiksi tuli.

pugt200

LainaaNyt loppu omat pohdiskelut ja arvuuttelut, ostin juuri aidon Vespan.

Kaunis on, juu.  :D

joetorttu

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 20.03.15 - klo:11:34
Jos Vespalle ei ole tehty yhtään mitään se kulkee 45-47 km/h. Variaattorin rajoitusten poistolla 2-tahtinen kulkee 60-65 km/h 70-kiloisen ukon alla. Alamäessä yli 70. Vespat on hyvin hoidettuna lajinsa parhaasta päästä eli mitään erikoista "soppaa" ei ole tiedossa.

Rungon vauriot kannattaa tarkastaa, koska niiden korjauttaminen on kallista johtuen "peltikorista". Muutenhan koeajo paljastaa suurimmaksi osaksi  mistä on kyse. Ja mahdollinen huoltohistoria. Jos ostat itsehuolletun, voit saada täyden suden, josta kukaan ei tiedä mitään.

Nimimerkillä Näin tein ja kalliiksi tuli.

Mites 4-tahdin kanssa eli pystyykös  sitä ronkkimaan kulkevammaks yhtää samaisil menetelmil? Mieleeni tuli myös et, onko vetohihna kui kestävää matskua eli jos vespa seissy talven tai kaks lados, ni onko se kenties haurastunu aiva tuhnuks ja huomaakos sen löysyyden mitenkä?

pugt200

Nelitahtisistakin tiedän varikuria poistetun mutta nopeutta en tiedä. Kaksitahtisen perässä ajelin 1500 km joten sen vauhti tuli tutuksi. Koeajo kertoo kyllä luistaako tai vinkuuko hihna. Eikä sen vaihto maksa yhtään mitään.

Jkarha

#1250
Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 20.03.15 - klo:11:34

Rungon vauriot kannattaa tarkastaa, koska niiden korjauttaminen on kallista johtuen "peltikorista". Muutenhan koeajo paljastaa suurimmaksi osaksi  mistä on kyse. Ja mahdollinen huoltohistoria. Jos ostat itsehuolletun, voit saada täyden suden, josta kukaan ei tiedä mitään.

Nimimerkillä Näin tein ja kalliiksi tuli.

Se on varmaan tuo huoltohistoriakin vähän tuuripeliä, minä ainakin päätin etten ikinä enää vie Vespaani merkkihuoltoon koska ne rikkovat, käyttävät vääriä oljyjä ym. vaan huollan sen itse huolella ja tiedän tasan tarkkaan miten on huollettu.  Tosin jos vieraalta ostaa niin mistä sitä myyjän puheista mitään tietää.

Mulla on LX50 ja olen varsin tyytyväinen.   

4t  kulkee vakiona melko tasan 45 km/h ja isoilta pojilta olen kuullut että prikan poistamalla 60 km/h.
Vespa LX50 4T4V 2013

pugt200

Itse käytän sellaista huoltoa, joka ei riko...

KaisaK

Tänään päättyi etsiminen ja nyt pihassa seisoo Piaggio Fly vuosimallia 2010  8) Tästä se lähtee...

Partanen

Nono! Hyvältä kuulostaa.   ;)

Oliko paljon ajettu, tai hyvänä pidetty?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

KaisaK

5 900 oli ajettu ja täydellinen huoltokirja. Oli hyvänä pidetty, kerran oli paikaltaan kaadettu mutta minimaaliset skraidut. Ja mikä parasta, ei tarvinnut edes kaukaa hakea vaan riitti että käveli naapurikadulle  ::)

joni_k

#1255
tällasen tapasen jos jostain löydän minkä saa suomeen ja rekisteriin niin tilaan kyl samantien. jmstarille laitoin sähköpostia asiasta mutta ei ole vielä vastausta tullut..

http://www.jmstar.com/?Europe-Star-MSJ-A-p135.html

kuvia http://www.jmstar.com/otherimg-view.php?id=135

noi perävalot ei oo mun mieleen mutta oon valmis tinkimään.

Partanen

Lainaus käyttäjältä: KaisaK - 24.03.15 - klo:20:59
5 900 oli ajettu ja täydellinen huoltokirja. Oli hyvänä pidetty, kerran oli paikaltaan kaadettu mutta minimaaliset skraidut. Ja mikä parasta, ei tarvinnut edes kaukaa hakea vaan riitti että käveli naapurikadulle  ::)

No mutta jo aina paremmalta kuulostaa. Se antaa vaan luonnetta, jos on kyljellään skootteria käytetty.  ;)

Tosiaan onnea hankinnan johdosta. Itseni ja kaltaisteni puolesta toivon, jotta kerrot miten tarina jatkuu skootterisi kanssa. Elä unohda meitä, vaikka skootteri toimisi hyvin. Täällä on aina tilaa kauniimman sukupuolen edustajille. Vilpittömästi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

joni_k

vastaus tuli.

Dear Sir/Madam,



The Europe Star MSJ A L1e scooters produced by us have EEC certificates, which can be sold in Europe.
In Finland, we don't have any distributor currently. You can be our agent to sell our products.
MSJ A Economy version silicone lead battery costs $1580.
The min order qty is 14pcs ((a 20ft container)
The payment term is 30% deposit and 70% before the shipment. The del. Time is 25 to 30 days after receiving the down payment.
Please tell me which Finland port should our products be delivered to? So I can help you to ask the sea shipment cost.



Regards,



JMstar

pitäsköhä ruveta dealeriksi..  ;D jos nyt en kuitenkaan..oon huono myyjä. täytynee löytää diileri jostain.

Erx

Saattaapi olla, että ostanen kesän aikana 125 kuutioisen ja käytettyjä tässä olen katsellut. Mietin noita ajokilometrejä..  jos esimerkiksi mittarissa jo 20 000 km, niin tarkoittaako se jo sitä että eipä kannattaisi ostaa? Vai miten ajokilometrit näkyvät 125 kuutioisessa?

pööö

Olen 15v tyttö ja ajan kesällä mopokortin. Vinkkailkaas matalia ja kevyitä skoottereita! Olen vain 155cm pitkä joten matala skootterin pitäisi olla että jalat yltää maahan. Painokin mielellään alle 70-80kg jotta yksin saisi jalalle. Eniten ajelen mäkisillä hiekkateillä joten ei mitään heikkoa kiinanihmettä  ::) Mitä halvempi sitä "parempi" sillä joudun itse rahat hankkimaan. Vinkkailkaas nyt  ;)