Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Neos 4T vikakoodit ulos

Aloittaja Sepi6, 29.06.17 - klo:15:34

« edellinen - seuraava »

Sepi6

Tuommonen naapuruston tytön -09 Neos YN50 4-tahti (12tkm), "check engine" valo palaa. Skopa vaikuttaa kuitenkin toimivan ihan normaalisti.
Eli saako tuosta mittaristoa jollain kääntely-painelu operaatiolla diagnostiikka tilaan niin, että pääsisi hämmästelemään mikä sillä on hätänä.
Aloittelen kuitenkin ihan normi huolto-operaation, öljyt, ilmansuodatin, tulppa + tarkistukset...
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

kani

https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/yamaha_neos_4t_brugermanual.pdf

Öljynvaihtovalon voi nollata mutta ilmeisesti koodit lukea vain Yamaha huollon laitteella?

Palosella

Pelaako siinä nopeusmittari?

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 29.06.17 - klo:23:08
Pelaako siinä nopeusmittari?
Tuota en huomannut epäillä vaikka olen asiasta jostain lukenut... Täytyy ensviikon puolella taas hämmästellä.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Palosella

Joo. Tyyppivika, että nopeusmittarin sensori menee rikki. Kun ecu ei saa nopeustietoa, moottorin vikavalo palaa. Käsittääkseni vikakoodit luetaan noista samalla tavalla, kun vanhoista autoista eli vikavalon vilkkumisien perusteella.

Omassa Neosissa on menossa periaatteessa jo neljäs anturi (25tkm). Alkuperäinen meni takuuseen, toinenkin anturi rikkoutui, korjasin sen pariin kertaan ja nyt on menossa siis kolmas tehdasuusi anturi. Näkyy kestävän jotain 6tkm/anturi. Kaverille korjasin kanssa joskus sen anturin.

Sepi6

Jep homma ratkesi nopeusmittari ei toiminut, anturi oli pimentynyt, uusi tilalle ja taas mennään. Kiitoksia "raadille"
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Palosella

Eipä mittään. Odotettavissa on, että n. 6tkm jälkeen anturi on taas rikki  ;D Mikähän siitä "pyörijästä" rikkoo ne pykälät, jotka ottaa vanteessa oleviin metallisiin pykäliin kiinni? Ihan kun se anturi leikkaisi kiinni ja siksi rikkoo ne.

Coastside

Motonetista saa sigma prätkämittarin jossa on magneettianturi. Erittäin luotettavia ja kalibroitavissa. Fillarimittaria olen käyttänyt ja  sekin toimii johtoa jatkaen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Coasti.. Onhan se Sigma varmasti hyvä, mutta miksi virittää sellainen, kun on vähän virityksen näköinen alkuperäisen rinnalla. Neosissa alkuperäinen on sähköllä toimiva digimittari jo valmiiksi. Johonkin Baotianiin se nyt vielä menee, mutta en lähtisi pilaamaan merkkimopoa sellaisella ;)

Coastside

#9
 >:(
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 04.07.17 - klo:13:44
Coasti.. Onhan se Sigma varmasti hyvä, mutta miksi virittää sellainen, kun on vähän virityksen näköinen alkuperäisen rinnalla. Neosissa alkuperäinen on sähköllä toimiva digimittari jo valmiiksi. Johonkin Baotianiin se nyt vielä menee, mutta en lähtisi pilaamaan merkkimopoa sellaisella ;)

Toisen mittarin viisaus voi piillä sen ominaisuuksissa jos esteettiseen silmään se sopii. Huippunopeuden kirjaava on hyvä jos sellainen kiinnostaa kuten myös todellinen nopeus. Alkuperäisissä on lakisääteinen lisä tai jotain muuta joka riippuu rengaskoosta.

Otetaan esimerkki: viruttelen mopoa ja haluan tietää sen tehon? No nollaan mittarin ja ajan mäen ylös jonka korkeuden tahi kulman tiedän. Mittari kertoo ajan ja keskinopeuden joiden perusteella voin laskea tehon riippuen laskutavasta. Persdynoa parempi tapa. Sopii myös kunnon ja säätöjen tarkistukseen. Oikeilla säädöillä on nopeimmillaan.

Ostopuuhissakin voi tarkistaa paljonko tehoista vielä on jäljellä. Mittaria ei tarvitse asentaa kiinteästi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

mulla oli yhdessä riistutussa enskassa mittarina tollanne fillarin nopeusmittari. kyllä siitä nopeuden näki. muuta käyttöä sillä ei mulle juuri ollut. lakisääteinen nopeuden seuranta onnistui, se riitti. tää oli sellanen enemmän crossipyörän näkönen peli, niin siinä sen käytön ymmärtää. normaaliin mopoon, missä on jo mittarit, niin ne laittaisi, jos omakin mittari toimii ja sen saa tarpeen tullen helposti korjattua. mutta makuasioita.

MarkoK

Moi,
Olis -10 mallin 4-t Neos josta hajosi yllättäen 12tkm kohdalla se nopeusmittarin anturi ja moottorin vikavalo syttyi.
Anturi vaihdettu ja mittari toimii, mutta vikavalo jäi mollottamaan. Miten sen saa sammumaan?
Paljon on keskustelua anturin vaihdosta ja valon yhteydestä, mutta valon kuittauksesta ei mitään.


Palosella

Se valo sammuu itsestään kun vika on korjattu. Voit koittaa sammuuko se valo, kun käyttää akusta jompaa kumpaa johtoa irti.

MarkoK


konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 10.08.19 - klo:21:15
Se valo sammuu itsestään kun vika on korjattu. Voit koittaa sammuuko se valo, kun käyttää akusta jompaa kumpaa johtoa irti.
Taitaa sammua myös ajamalla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)