Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

peugeot jetforce tsdi ei saa virtaa

Aloittaja Lumiaura, 04.07.19 - klo:23:03

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Jos voitelussa on puutteita, ei sillä paljoa voi ajaa,
vaikka bensiinin joukossa öljyä olisikin,
kampiakselin laakeroinnit ei saa öljyä ollenkaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#31
Tämä toimii ainakin aprilian pulssipumpulla

Öljypumpun (magneettinen) testi ja ilmausprosessi

Irroita varovaisesti öljyletku moottorin päästä, pistä kippoon,
(nippa johon letku on kiinnitetty katkeaa helposti)
Käännä kaasu täysille ja pidä se paikallaan.
Pistä virta päälle
Älä käynnistä.
Noin 10–15 sekunnissa Mikunin öljyn pumppaus solenoidi aloittaa pulssinsa ja se jatkaa pulssia.
Nyt voit vapauttaa kaasun.
Pumppu jatkaa pulssejaan.
Öljyä tulee kippoon n.  tippa/kuusi pulssia
Pysäytä syketesti sammuttamalla virta.

https://www.youtube.com/watch?v=-JnS0imYj-Q
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Lumiaura

#32
Syyhän taisi olla öljyssä, pistettiin tankkiin öljyä toimi 10km sitten vaan sammui, avasin yläkerran ja mäntä ja sylinteri syvillä naarmuilla, nyt pitäisi etsiä uusi sykinterisarja, tekeekö narakulla mitään?

Kone nikkari, miten tarkoitit että laakerit ei saa öljyä koska onhan monissa mopossa jo tehtaalta seosbensa käytössä ja toimii hyvin?

konenikkari

#33
Koska ko. moottoreissa on ratkaiseva ero, perinteisessä kaasutinlaitteessa,
polttoaine/öljy ilma seos kulkee kampikammion kautta, jolloin myös runkolaakerit saa voitelunsa.
Näissä ruiskuissa, polttoaine toimitetaan suoraan männän päälle,
joten polttoaineessa oleva öljy ei ei auta ollenkaan, eikä päädy ollenkaan, esim. runkolaakereille.
Jos ajelit seosbensalla 10km saattaa tiedossa olla muukin, kuin männänvaihto.
Siis muillekin tiedoksi DITECH tai PUREJET MOOTTOREIILLA EI SAA AJAA PELKÄSTÄÄN ÖLJYSEOSBENSIINILLÄ.

Siis, morinin moottorissa, tässä tapauksessa, pulssipumpun pitää ehdottomasi toimia,
ennen kuin voi ajaa metriäkään.
Sama koskee myös piaggion moottoreita joissa mekaaninen öljypumppu,
ei metriäkään, jos tuoreöljyvoitelu ei varmasti toimi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Älä haasta riitaa.  Tarkoitin tuolla että jos se leikkaa niin se selviää öljyä lisäämällä. Kammiossa öljy säilyy melko kauan kun bensa ei o!e sitä huuhtelemassa pois suoraruiskussa. Tuossa vaiheessa oli jo mäntä mennyt ja minä olin se joka toi voitelun asialistalle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Lumiaura

En usko että sieltä laakerit olis mennykkää, ei välyksiä eikä ymimääräsiä ääniä. Ja luulen että tuorevoitelu ei ole kokonaan mykkä vaan syöttää ehkä vähän öljyä koska alussa se kuitenkin toimi aika pitkään ennenku ekan kerran leikkas.