Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

hcjussi

#1020
Eli kaatamalla vettä tuohon ja se kestää siinä niin pitää vettä? Tyhmä kysymys mutta tuli silti laitettua!!

Ja lisäkysymys, kun tuossa pyttyäkin vaihtelen. Onko männän renkailla ja sillä kolmannella renkaan väliä millä kohin ne mäntää on vai riittääkö kunhan on paikoillaan?

Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

hcjussi

Nyt tuli väännöt takas. Eli seuraavaa tehty: venttiilit puhdistettu venttiilien puhdistustahnalla (oli karstaa aikas lailla), Mäntä puhdistettu ja yksi rengas vaihdettu, uusi kansipahvi vaihdettu+tiivisteliima väliin, venttiilien säädöt kuntoon. Tuntee kun kääntää vähän kaasua ja käynti äänestä että on paljon parempi ja tämän todisti koeajo. Aikaa tähän meni n. 6 tuntia, kun oli ajoitustenkaa hiukan ongelmia tai niin ainakin luultiin. Tosiasiassa piti vaan venttiilit säätää!! Vielä kaasarin säätö niin kaikki taas kunnossa. Skootterilla ajettu 13000 km ja pytty + mäntä hyvässä kunnossa. Pientä putsausta vaan välillä vaatii.

Tuli huomattua että venttiilien säätö on tosi tarkka. Kun saatiin ekalla kerralla skode kasaa niin tietty venttiilien välykset muuttui, kun karstat poistettiin venttiileistä ja ei sitä tajuttu heti. Ei vaan käyntiin lähtenyt ja oli muutenkin käynnistysääni jotenkin outo. Luultiin että on ajoitukset pielessä, mutta olikin ylemmän venttiilin säätö päin p:tä. Tekemällä oppii. Tuli ekaan kertaan purettua ja saihan sen loppujen lopuksi kuntoon vaikka meinasikin usko mennä.

Ja ei kun eteenpäin!!
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

Coastside

Lainaus käyttäjältä: hcjussi - 07.04.12 - klo:09:35
Eli kaatamalla vettä tuohon ja se kestää siinä niin pitää vettä? Tyhmä kysymys mutta tuli silti laitettua!!
Tuo vesikoe on ehkä minun keksintöni testata ventiilin tiiviys. Pakon edessä sekin tuli oivallettua. Paras tapa on kaataa vettä imukanavaan ja pakokanavaan vuorollaan ja odotella tihkuuko se palotilaan. Veden kapillaarivoima tunkee sen pienestäkin raosta läpi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

nurppa71

Eli tällänen kysäri. Pitääkö bensaletkusta tulla koko ajan bensaa ku letku irti? eli onko alipaine hana sökö?
Kyseessä 06 solikka.
Etsi infoja mut ei osunnut silmään.
Just silleen ;)

evottaja7

Riippuu  mitä bensaletkua tarkotat. jos sitä joka lähtee alipainehanasta kaasarille, niin jos hana on ehjä niin siitä ei tule bensaa jos alipaineletkussa ei ole alipainetta (ts. moottori ei ole käynnissä), mutta tankilta alipainehanalle menevässä letkusa toki virtaa kokoajan.

leze223

Ei pidä. Bensahana on silloin rikki, kun bensaa tulee vaikka ei ime alipineputkesta.
Edit: evottaja ehti ensin. :( btw, onko evottaja7:n nikki motot.netissä radon--?
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

nurppa71

Lainaus käyttäjältä: evottaja7 - 09.04.12 - klo:16:18
Riippuu  mitä bensaletkua tarkotat. jos sitä joka lähtee alipainehanasta kaasarille, niin jos hana on ehjä niin siitä ei tule bensaa jos alipaineletkussa ei ole alipainetta (ts. moottori ei ole käynnissä), mutta tankilta alipainehanalle menevässä letkusa toki virtaa kokoajan.
Juu se mikä menee kaasarille. Otin letkun irti kaasarista ku talven jäljiltä tsekkasin kaarin puhtauden ni sain nostaa letkun ylös bensatankkiin.
eli hanan vaihto rojekti edes. Kiitos vastanneille.
Just silleen ;)

Mammo

#1027
Monta kierrosta pitää kääntää kohokammion säätöruuvia joka menee Air Cut Ventil?
Kyseessä on Solifer XTR50 Export skootterimopo.

http://www.mc-scatter.com/kohokammio-cvk-p-19345.html
Tälläisen kohokammion säätöruuvia tarkoitan.

hcjussi

Lainaus käyttäjältä: nurppa71 - 09.04.12 - klo:16:17
Eli tällänen kysäri. Pitääkö bensaletkusta tulla koko ajan bensaa ku letku irti? eli onko alipaine hana sökö?
Kyseessä 06 solikka.
Etsi infoja mut ei osunnut silmään.

Juu se on rikki, mutta ei ongelma, kunhan ei alipaine letkusta tule bensaa ja ei kaasari vuoda. Itsellä tuli bensaa alipainepuolelta, niin tein bensahanasta version, joka on käytössä esim. PV:ssä eli suoravalutteinen. Laitoin vaan alipainepuolen tukkoon ja bensaletku puolelle sellaisen venttiilin minkä sai tarvittessa käännettyä kiinni. Tietty ainahan se varmaan parempi on olla toimiva ja alkuperäinen.
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

hcjussi

Oishan sitä itelläkin taas yksi kyssäri. Skootteri on toiminut ihan hyvin pyttyrempan jälkeen, mutta askarruttaa vaan kun pukilla skootterin ottaa kaasupohjassa n. 8000 kierrosta ja rupeaa röpeltämään ja pätkimään. Kun kaasua laskee hiukan niin kierrokset nousee 9000-10000 kierrokseen ja enempää en ole kehdannut huuattaa. Olisiko jokin säädön paikka tai jokin osa rikki vai ajelenko puolikaasulla? Ei savuta ja lähtee hyvin käyntiin. Tosin kuumana ei ole oikein tyhjäkäyntiä. Tulppa ok ja ei ole tappokatkaisijaa jalassa!!
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

kani

Liian iso suutin?? Ei muuta kun kadulle testaamaan ja säätämään. Eikä näissä kai kannata 9000 ja yli edes kierrättää.

hcjussi

Lainaus käyttäjältä: kani - 03.05.12 - klo:16:03
Liian iso suutin?? Ei muuta kun kadulle testaamaan ja säätämään. Eikä näissä kai kannata 9000 ja yli edes kierrättää.

Moikka!

Suuttimesta ei ole tietoa. Putsaillut olen kaasaria, mutta en ole sen tarkemmin katsellut. Juu ei ole tarkoituskaan kierratellä, mutta kun aattelin vaan kun röpeltää. Tarkoitatko että seoksia säätelen?
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

kani

No jos röpeltää niin on liikaa soppaa. Lisää ilmaa tai vähennä soppaa :). Taitaa olla helpompi vähentää soppaa, eli laittaa pienempi suutin. Neulan asennonkin voi tarkistaa.

Bamppaa

Mikähän liene soliferissa kun lämpimäksi ajaa niin alkaa heijaamaan, elikkä ajossa tuntuu kuin painaisi jarrua välillä ja päästäisi irti, eli veto hiipuu välillä ja taas mennään  :o

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Bamppaa - 16.05.12 - klo:10:51
Mikähän liene soliferissa kun lämpimäksi ajaa niin alkaa heijaamaan, elikkä ajossa tuntuu kuin painaisi jarrua välillä ja päästäisi irti, eli veto hiipuu välillä ja taas mennään  :o

Vois olla vaikka laiha seos ja/tai imuvuotoja, yleensäkin häiriö bensantulossa/seoksessa
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250