Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Huatian 150cc

Aloittaja scooterpasta, 28.07.11 - klo:17:07

« edellinen - seuraava »

scooterpasta

Joo alakerta tuntui pyörivän aika ketterästi, onneksi  :)

scooterpasta

#46
Onko vika öljynvuotoon ollut venttiilikannen ja sylinterin  huonoissa vastinpinnoissa. Tarkistin vian alkuvaiheessa momenttiavaimella kannen kiristykset.

Coastside

#47
Kannesta ja männän laidoilta näkee että ne on hakanneet yhteen. Vamistusvika. Se on myös jumittanut männän renkaat ja ohivirtaus on ollut suuri.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

scooterpasta

#48
Hemmetin hyvä havainto, mutta miten selittyy valmistusvirhe !?! Onko sylinteristä työstetty liikaa oikaisu vaiheessa ? Kinuskirobotti laittaa sylinterin työstöpaletille ja kas palettiin on jäänyt lastuja edellisestä työstökerrasta, joten sylinteri jää matalaksi !?!

Coastside

Sylinteri on ollut liian matala suhteessa iskuun.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

scooterpasta

Kinuskin laadunvalvonta on pettänyt  ???

scooterpasta

Kiitos kaikille ongelmaani osallistuneille skode kavereille :-*. Toivottavasti tämän jälkeen skodeni ei ole ongelmageneraatori. Toiveajattelua  ;D

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: scooterpasta - 27.08.11 - klo:21:03
Onko vika öljynvuotoon ollut venttiilikannen ja sylinterin  huonoissa vastinpinnoissa. Tarkistin vian alkuvaiheessa momenttiavaimella kannen kiristykset.

Männänrenkaan alle tullut (esim materiaalivika) uran suuntainen särö eli hiusmurtuma joka vuotanut öljyä sylinteriin kunnes männänrengas karstottui jumiin ja leikkasi jolloin mäntä katkesi tai sitten murtuma eteni (ennen renkaan jumittumista) kunnes mäntä katkesi. Ei mitenkään ihmeellinen ja syyksi riittä valu/valmistusvikainen mäntä. Tää nyt tuli ekaks mieleen kun noita kuvia katteli. Ohivuotomittaus olis luultavasti(?) paljastanut vaurioituneen männän..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

scooterpasta

Coastside'n selitys on mun mielestä kuviin perustuen järkevä. Kuuntelen mielelläni muitakin kommenteja

Coastside

Puristuspainemittaus olisi vahvistanut sen mihin tehottomuus, savutus ja runsas huohotus viittasivat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

scooterpasta

Tein/ostin painemittarin ja puristukset oli 10-12 kg. En tiedä mikä on oikea arvo, mutta joku täällä jonka nimeä nyt muista niin sanoi että puristuspaineet näyttäisivät olevan kohdallaan.

scooterpasta

Oma havaintoni on että venttiilikannen tiiviste on vuotanut. Coastside'n havainto on että sylinteri on liian matala, joten mäntä on paukuttanut venttilikanteen ja aiheuttanut omalta osaltaan öljyvuodon. Sylinterillä on neljä ruuvia/pulttia jotka varmaan kestävät, mutta ne kaksi jakopään ketjun puolista ruuvia ei välttämättä kestä männän puskua !!

viisnelonen

#57
Siitä hetkestä kun mäntä alkaa ottaa kiinni yläpäästään JOHONKIN tulee kyllä vierasääntä sen verran että siihen kiinnittää huomiota. Tämän viestiketjun alkupäässä ainoa oire oli tuntuva öljynkulutus ja huohotus, huohotus tuli luultavasti läpi männän murtumasta

Edit: Nyt onkin enään vain kysymys takuun toimivuudesta . .
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Ei tule ääntä aina. Kokemusta on. Se ajoittuu sytytyshetkeen. Se voi kyllä tulla vasta murtuman jälkeenkin. Se voi myös esiintyä vain silloin kun mäntä on kuuma ja sylkkä viileä, jolloin se yltää koskettamaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

scooterpasta

#59
Tuli mieleen sekin että mäntä on ehkä  loppuvaiheessa venahtanut ja paukuttanut venttiilikanteen ennen murtumistaan. Toinen asia on se että kun ajelin täysillä kierroksilla ja kun kierrokset alkoi yhtäkkiä pudota niin typeryyksissäni kuvittelin sen johtuvan öljytulvasta öljynerottimeen ja sitä kautta öljyn joutumisesta imupuolen kanavan kautta kaasuttimeen, niinkuin aikaisemmin mainitsin. Aikomukseni on hankkia 160 cc mäntä/sylinteri setti. Onko antaa vinkkiä minkälainen pääsuutin pitää olla kaasuttimessa ?