Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

variaattorin rullat+takavarin jousi=mitäs laitetaan?

Aloittaja masiina, 19.03.17 - klo:10:01

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Eli sulla on siinä rikkinäinen startin vapaakytkin, josta ne kitkajarrut on nyt huitsin nevadassa, no ainakaan ei toimi säköllä starttaus...:) Mutta ei hätää noi kokonaan pois ja poljin niin toimii hyvin, mutta jos kuntoon haluat joudut tilaamaan uuden vapaakytkimen, niitä pikkujousia ja kuulia ei saa varaosina.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

masiina

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 25.05.17 - klo:21:10
Eli sulla on siinä rikkinäinen startin vapaakytkin, josta ne kitkajarrut on nyt huitsin nevadassa, no ainakaan ei toimi säköllä starttaus...:) Mutta ei hätää noi kokonaan pois ja poljin niin toimii hyvin, mutta jos kuntoon haluat joudut tilaamaan uuden vapaakytkimen, niitä pikkujousia ja kuulia ei saa varaosina.

jep,tuo startin menetys ei haittaa,mutta uskaltaako tuo tuota vanhaa nyt sitten laittaa takaisin kun uppoa tuonne uraan.vai laittaisko prikan keskelle niin että kytkin jää vähän irti?kilkkeet on kyllä tallessa,mutta yksi niistä pitkulaisista joka on jousen päässä on lytyssä.

masiina

#32
roxi liikkuu taas.tein sellaisen ratkaisun että jätin tuon starttikytkimen kokonaan pois ja laitoin tilalle pari milliä paksumman prikan.näin ollen kun vari on kasassa tulee  käynnistys polkimen prikka noin millin boorin reunasta yli.nyt ei heilu mikään.onkos tietoa paljon noissa vaki rullissa on painoa?varipaketin mukana oli valmiina rullat ja laitoin sellaisenaan.lähtee laiskasti,mutta 60 jälkeen alkaa tapahtua.mulla olis paketissa 5g rullat.ajattelin noita kokeilla ja tuleepa samalla tarkistettua että on varissa kaikki pysynyt kuten pitääkin.
edit:5.5g taitaapi olla jonkun taulukon mukaan.

masiina

jostain luin että jo pelkän prikan poiston jälkeen kannattaa laittaa 1-1,5g kevyemmät rullat.mitä mieltä,kannattaako vaan suoraan kokeilla jotain 4g rullia.tuo 3.5g saattoi olla ehkä vähän liian vähän.

A_sentaja

pienennä asteittain rullien painoa, niin optimi löytyy. 4.3gr on jo aika passeli jopa teharin kanssakin, mutta kuten sanottu varissa kaikki vaikuttaa kaikkeen...:)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

masiina

eri tavalla jo kulkee 5.0grammasilla.mutta lähtö ei ole vielä tarpeeksi rivakkaa.huiput ottaa kyllä helposti.täytyy pistää 4,3g tilaukseen.jos 0,5g jo vaikutti jotain niin tuosta vielä 0,7g alaspäin niin luulisi olevan aika passeli.mutta katsellaan kun rullat saapuvat.

masiina

olinpahan just vaihtamassa kevyempiä rullia,onneksi.kun otin varin irti niin liukupalat pillunpäreinä!klappia ei varissa yhtään eikä muita vaurioita.mitä v----ittua??nyt laitoin uudet liukupalat tilaukseen ja survon 4.3g rullat.katotaan mitä seuraavaksi hajoaa.

masiina

Nyt on taas vari kasassa.kokeilin vielä ennen hihnan laittoa että rullakuppi liikkuu eestaas estoitta.nuo 4,3G rullat toimii oikein hyvin.aika turhaa edes kevyempiä laittaa.nyt vääntää koko kierrosluku alueen.mittarikin menee hetkessä pohjille.aikaisemmat 3,5g rullat teki sitä että kiihtyi vasta kun oli jo jonkun verran vauhtia ja kone huusi aikalailla.optimi olisi varmaan 4,0g,mut nyt toimii niin hyvin kaikin puolin että ei enää kannata muutoksia tehdä.

masiina

aika radikaali ero ilmeisesti noilla rullilla bensan kulutukseen.en ole tarkkaan mitannut mutta n.60-70km seka ajoa ja vähän alta puoltankkia oli vielä bensaa kun aikaisemmin kevyemmillä meni tankillinen hetkessä.