Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Elyseo ja nicasilpinnoite

Aloittaja keijopel, 29.07.07 - klo:15:59

« edellinen - seuraava »

keijopel

Onko ko.mallissa nicasilpinnoite,mitä hyötyä siitä on?

Samppa

#1
Eli siis kovakromipinnoitteesta puhutaan. Hyöty on lähinnä se, että sylinterillä ajaa enemmän kilometrejä (kulutuskestävyys hyvä), toisin sanoen kestää pitempään. Huono puoli on sitten se, että käsittääkseni kovakromipinnoitteisia sylintereistä ei pysty porauttamaan siinä vaiheessa, kun sylinteri on väljä. Tuo kannattaa huomioida myös siinä yhteydessä, että kone kiinnileikkaa jostain syystä ja poraus olisi pakko suorittaa. Mikäli tuollaisia tarpeita ei tule, ajaa sylinterillä todella pitkään.

Sitä en tiedä onko Elyseossa nicasilpinnoitetta, mutta varsin monessa sylinterissä (varsinkin virisylintereissä) alkaa olemaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

SalmiS^

Sporttisylintereissä, eli pikkuvirisylintereissä on valurauta, eli porautettavissa. Siitä 'kisasemmat' on alumiinia. Tai sitten kovakromi. Peugeotti mielestäni käyttää tätä kovakromia, mutta takuuta tästä en voi antaa :/

Samppa

Tiedätkö SalmiS^ onko valmistajat menossa myös uusissa vakioskoottereissa kovakromisylinterien puoleen ja mitkä merkit näitä kovakromeja jo käyttävät uusissa?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

SalmiS^

Speedifght 1 ja 2 ainakin on kovakromi. Muista en takuuseen mee, mutta yleensä yhdellä merkillä sama tekniikka.