Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mikä moottori näissä sym 4 jet 50 on?

Aloittaja symmisti, 02.01.15 - klo:02:10

« edellinen - seuraava »

Coastside

#15
Käyköhän kiinalainen mäntä jos poraisi sen suuremmaksi?

Isoa pyttyä saa tuohonkin moottoriin, kun hieman etsin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

Kevyen tuntuinen sylinteri, ei oikein näy holkkia, taitaa olla pinnoitettu.  Poraaminen ei silloin onnistu. Mutta isompaa sylinteriä mäntineen löytyy ulkomailta. Imuventtiili oli pahasti kuopalla, ei kannata ryhtyä hiomaan. Pitäisi olla sorvi, jolla voisi fixata venttiilin. Mutta uuden venttiilin saa varmaan tilattua. Tosi huonosti tähän on osia tarjolla. Kysyin EMC24sta ensin alkuun, ettei tarvitsisi odottaa viikkoja. Venttiilin pituus on 69,5mm ja imu halkaisija 20mm
Aprilia Sportcity One 50 4t

konenikkari

Koska sama kone kuin kisbeessä, varaosia löytyy myös elfing fortekolta.
Kannattaa kysyä, se ei vielä maksa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

Joo paljon on hyötyä Peugeotin tiedoista. Korjauskirjakin löytyi Peugeottiin. Itävallasta sain omistajan käsikirjan Symmiin. Se on emämaan kielellä, mutta hyvin tuosta selvän sai.
Aprilia Sportcity One 50 4t

mopotinx3

#19
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.07.20 - klo:09:37
Käyköhän kiinalainen mäntä jos poraisi sen suuremmaksi?

Isoa pyttyä saa tuohonkin moottoriin, kun hieman etsin.
Ei käy, kun ovat tehneet 10mm männäntapin. Harmi kun keksivät "pyörän" uudelleen, olisi niin helppo ollut korjata peruskonetta, johon saa hyvin osia.
Ettei menisi aivan Symmin moittimiseksi tämä juttu, niin hyvän puolena voi mainita tukevan etuvariaattorin, halkaisija peräti 105mm, kyllä nyt saa "ison eturattaan" mopediin edullisesti. Lautasia pitää hieman lähentää, jotta halkaisijasta saa täyden hyödyn.
Moottorin kansiremontissa paljastui, että nokka-akselin rattaan laittaminen on hankala homma.  Ketjun ohjain änkeää väliin. Lopuksi keksin vetää sen kiristäjän reiästä rautalangalla kiinni ylös sytytyspuolan kiinnikkeisiin. Nyt sain merkit kovan nysväämisen jälkeen kohdalleen. Nokka-akselin pultin kiristämiseen piti vielä tehdä työkalu, jotta sain pidettyä rattaasta kiinni kiristyksen aikana. Tämä on aivan kuin monkeyremonttia, mutta nyt on runko tiellä asennuksessa.
Aprilia Sportcity One 50 4t