Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

79cc sylinterisarja Vespa Sprint 4T 4V

Aloittaja Meccca, 08.06.19 - klo:09:11

« edellinen - seuraava »

Meccca

Malli on Vespa Sprint 2017 4T4V ja ajettu 300km
Houkuttelee kovasti saada kunnolla vääntöä Vespaan ja Malossi sekä Polini tarjoavat kumpikin suht identtisen 79cc sylinterisarjan.

Onko kenelläkään kokemusta kyseisten sylinterien vaihdosta? Kaveriksi taitaa tarvita myös vahvemman nokka-akselin.
Kokemuksia itsellä on monesta 2T kone remontista mutta ei yhdestäkään 4T koneesta. Onko jotain mikä voi mennä pahasti pieleen ja mitä muuta pitää ottaa huomioon kun sylinterin ja nokka-akselin päivittää?

VespaMotorsports Youtubessa tehnyt tämmöisen sylinterin vaihto videon LX 50 mallin kanssa aikoja sitten mutta haluaisin saada mielipiteen tämän foorumin konekonkareilta.  :)

Sepi6

#1
Hondaan olen noita vaihtanut, joskus aikoja sitten... jakoketjun kiristys systeemin hahmottaminen ja ajoituksen laittaminen tuossa oikeastaan on tarkkaa. Venttiilien uudellen säätö/tarkistus. Normaali huolellisuus ja puhtaus. Mäntä-kansi välin tarkistus samoin männässä olevat venttiilien kolot tai siis että venttiilit eivä osu siihen männässä olevan kuopan reunaan.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Meccca

Kiitos vastauksesta!
Taitaa lähteä sylinteri nokka-akseleineen tilaukseen kun välillä kiireen tullessa voisi vähän ripeämmin päästä liikahtamaan.
En ole karavaanari mutta kuitenkin kaikkien kaveri ja tällä hetkellä ainakin "teiden tukko!!"  ;D