Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Miksi vesipumppu ei kestä aeroxissa?

Aloittaja pappari, 13.06.18 - klo:19:25

« edellinen - seuraava »

pappari

Malli 2003 ajettu 30 tuhatta kilsaa. Muuten toimiva ja kelpo mutta vesipumppu ei kestä. Jos vaihdan osat laakerit ja mitä siihen kuuluukan niin ei kauaa kun on hajalla, laakerit hajoaa, ja alkaa vuotamaan. Kampiakselissa ei tunnu olevan löyttä.

A_sentaja

Kasaatko sen oikein? oikeassa järjestyksessä vaseliinin kanssa ja välys huomioiden?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#2
Onko laakereiden välissä oleva hela paikoillaan.
Asensitko koko korjaussarjan, vaiko pelkät laakerit ja tiivisteen.
Myös siiven akselilla oleva Stefan vastapinta voi olla syöpynyt.
Koska kyseessä on näköhäiriön kokoiset laakerit, on niiden kanssa oltava tositarkkana,
pari iskua vasaralla sisäkehään, johtaa takaisin varaosakauppaan.
https://www.youtube.com/watch?v=cYFI2WasKK4
Kaikissa korjaussarjoissa ei ole mukana kaikkia kuvassa olevia osia.
https://www.amazon.co.uk/Yamaha-Aerox-Europe-1998-2012-Water/dp/B01MT7SE4U
Sitä miksi kuvassa olevassa sarjassa on kaksi noita pinnejä, en ymmärrä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Laakerien vaseliinin laatukin voi olla huono. Super adhessive vaseliini kestää vettä.  Ainakin märälle puolelle kannattaa laittaa vaikka avaamatta kylkilevyjä. Ne lähtee neulalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Totta, itse olen poistanut molemmin puolin suojatuista laakereista sisemmät suojat,
ja täyttänyt laakereiden välin veneen vannasputkeen tarkoitetulla vaseliinilla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pappari

 :)kiitosta vain vastausista konenikkari+kumppanit ja filmejäkin on tosiaan asennuksesta. muuten olen kasannut oikein mutta stefa ehkä väärinpäin. Asennuksessa oltava tarkka ja lasit päässä kun osat vaihtaa.

Nyt tul taas ongelma kone mykistyi täysin. Tulppa antaa kyllä kipinää, olen koittanut pensaa tulpan reiästä ei yhtään inahda. Nyt on ilmeinen vika virtapuolella, mikähän? Käytettynä löytyy osia puola ja jänitteen säädin, cdi poxia ei, eikä kai uutenakaan, malli muuttui 2004. Johtosarjoja en löytänyt nettiä selaamalla mistään.

Jos joilakin on osia kyllä mielelläni ostaisin. Aikomukseni olisi päästä siihen 50 tuhanteen kilomertriin jahka ikää riittää papalla.

pappari

 :)Vika korjattu!
Avasin sylinterin ja niin oli männäntapin sokka irronnut ja pytty hajalla kuten mäntäkin. Kumma ettei pitänyt hajotessa mitään ääntä vaan sammui ja käynnistellessäkään ei kyllä erottanut mitään. Mulla oli varalla sylinteri ja mäntä ja nyt jo käynnistelin ja hyvin pelaa.
Vesipumpun korjasin, mulla oli laakereita siihen ja vanhan stefan laitoin mutta nyt oikein päin ja kyllä nesteet pysyi sisällä eikä vuotanut.
Ajamisiin Aeroxilla -pappari