Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Jogimies

#1065
Siis eihän sen kuulu olla niin isoilla ne kierrokset että ihan liikkeelle lähtee itsestään. Automaattinen ryyppy niin eipä sitä kiinni saa, ellei ottais pois kokonaan.

EDIT: Tyhjäkäynti säädetty jo niin pienelle että pysyy just ja just käynnissä.

-Zone-

#1066
Tyhjäkäynti luultavimmin säädetty turhan suurelle. Harvemmissa kaasareissa on vaihdettava ryyppysuutinkaan.
Ryyppyä on hankalempi poistaa kun se on oletuksena päällä ja lämmetessään se menee pois päältä ja lämmitykseen se tarvitsee sähköä. Johdon irrottaminen pitää siis ryypyn aina päällä.

konenikkari

#1067
Vähän zonen kanssa samaa mieltä,säädöt liennee ihaán v........n
Saattaa kaasuitin olla joiltain osin myös tukossa.
Jossain kohdin imupuolella liennee runsas imuvuoto.
Imuvuodon korjaamisen ja kaasuttimen puhdistuksen jälkeen on syytä tarkistella kaasuittimen säätöjä
Viksu avatar tolla zonerilla  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sillikai

Itsellä 2t Kymco ja etenkin kylmällä ilmalla huutaa starttaamisen jälkeen 30 sekuntia. Sen jälkeen kierrokset laskee ja toimii normaalisti ja käy lämpimänäkin hyvin tyhjäkäyntiä. Olen laittanut sähköryypyn piikkiin. Kun ei kerran vaikuta ajamiseen niin ei haittaa.

makaroonilaatikko

liian kovan ajonopeuden johdosta, ajokorttini käy hakemassa vauhtia poliisilaitoksen kautta ja jotain bensalla toimivaa piti hankkia, joten tuli sotkeennuttua kiinan ihmeeseen.

menopeli on Solifer export -08
ilmeisesti sama moottori kuin baotianeissa, fudeissa yms
olisi pari juttua mihin pitäisi saada neuvoa.

-kylmäkäynnistys on "huono" kylmillä keleillä, mutta kun ennen ekaa starttia pumppaat kaasua pari kertaa niin lähtee laakista käymään ja käy hienosti.
mutta jos tämän jätät tekemättä niin käy miten sattuu ja sammuu jos ei pidä kaasulla käynnissä, ominaisuus? vai joku selvä vika?

-ajaessa esim 40kmh puolikaasulla kun vedät tupin nurin kerrasta niin mopo nykäisee ja hyytyy, mutta siitä parin sekunnin viiveellä mopo lähtee kulkemaan.
jostain luin että olisi ihan ominaisuus, onko mahdollista jollain saada moinen ominaisuus pois?

-kulkupuoli tuossa vehkeessä on ihan ok, menee tälläisen "salimarkun" alla 65 mittariin, mutta kiihtyvyyttä pitäisi saada reippaasti, kestää turhan kauan kelata sinne 50 tienoille.
tähän ilmeisesti auttaa variaattori kitti? mistäs tollaisen kitin saisi? ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma kun sitä tulee tehtyä melkein viikottain.

pekpel

Kaasarin säädöt taitaa olla pikkasen pielessä tai kaipaa venttiilien säätöä, ehkä molempia.
Voipi olla että kaasari pitäis putsata ja samalla katella onko kalvo kunnossa, tuon kaasarin itse putsaisin ihan ekana ja kiihdytyspumpun toiminnan tarkistaisin.
Alipaine letkut voipi falskata ja kiusata menoa.
Ilmaputsarikin kannattaa tarkistaa/ putsata/ vaihtaa tilanteen ja likaisuuden mukaan, nämä on herkkiä jos ei saa juuri oikeaa määrää ilmaa.
Kiihtyvyyteen auttaa hieman kevyemmät rullat, koko varisatsia ei tarvitse vaihtaa, ellei sitten ole liian kuluneet hihnapinnat.

Onhan täällä paljon juttua miten saa mopottimen toimimaan, kannattaa käyttää jokin aika etsintään ja lukemiseen.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

makaroonilaatikko

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 06.06.14 - klo:18:56
Kaasarin säädöt taitaa olla pikkasen pielessä tai kaipaa venttiilien säätöä, ehkä molempia.
Voipi olla että kaasari pitäis putsata ja samalla katella onko kalvo kunnossa, tuon kaasarin itse putsaisin ihan ekana ja kiihdytyspumpun toiminnan tarkistaisin.
Alipaine letkut voipi falskata ja kiusata menoa.
Ilmaputsarikin kannattaa tarkistaa/ putsata/ vaihtaa tilanteen ja likaisuuden mukaan, nämä on herkkiä jos ei saa juuri oikeaa määrää ilmaa.
Kiihtyvyyteen auttaa hieman kevyemmät rullat, koko varisatsia ei tarvitse vaihtaa, ellei sitten ole liian kuluneet hihnapinnat.

näin vähän ounastelin että kaasarin irroitus voi tulla eteen, muistaakseni myyjä puhui että seisonut pitkään ulkona, tuossa on puolivuotta sitten uusittu kaasari joten en usko että sieltä olisi joku rikki, tai no mistä näistä kiinalaisista tietää.

sen verran sain aikaiseksi että purin ilmanputsarikotelon, niin joku nälkäinen on vienyt koko suodattimen  ;D täytyy ensitöikseen huomenna käydä se ostamassa.

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 06.06.14 - klo:18:56
Onhan täällä paljon juttua miten saa mopottimen toimimaan, kannattaa käyttää jokin aika etsintään ja lukemiseen.

on tullut luettuakin aika paljon, mutta osassa topikeissa on niin paljon diipadaapaa, että itse asia on unohtunut, ja monta monessa sekoittamassa pakkaa.

auto/mp harrastajana skootterin sielun elämään tutustuminen on varsin eksoottista :D

Coastside

Kaasarin pääsuutin saa olla ainakin n:o 75 (niissä ei aina ole merkintää, jota voi auttaa vertailu toiseen  neulalla mittaillen miten syvään se menee), muuten ei kuljeskele. Tulppa ruskistuu lievästi sillä ja kulutus on kohtuullinen. Neulaa kannattaa koettaa säädellä koska luisti ei vastaa kapulan kiertoa suoraan. Putsarisin uloim putki voi väärän mittaisena haitata toimintaa pahasti. Mittailin joskus että 12 cm kotelosta mitaten potki hyvin.

Kylmäkäynnistykseen auttaa että ryyppy toimii ja tyhjähäyntiseos on hiukka rikkaalla joka taas haittaa kuumaa konetta niin että se ei jaksa käydä tyhjää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Moki24

Noniin tota noin.. minulla oli räjähtänyt penkin alle energia juoma tölkki (0,5) , ruuvimeisseli raapaissu :O  ja jonka seurauksena skootteri kulki vain sen 10km/h. Putsasin tulpan hatun ja tulpan niin rupes taas toimimaan ilmeisesti päässyt penkin välistä ainetta sinne jonkin verran, onko tarvetta puhdistaa esim ilmanputsaria taikka kaasaria?

ko2610

Energiajuomat on saatanasta. :P

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Moki24 - 07.06.14 - klo:22:28
Noniin tota noin.. minulla oli räjähtänyt penkin alle energia juoma tölkki (0,5) , ruuvimeisseli raapaissu :O  ja jonka seurauksena skootteri kulki vain sen 10km/h. Putsasin tulpan hatun ja tulpan niin rupes taas toimimaan ilmeisesti päässyt penkin välistä ainetta sinne jonkin verran, onko tarvetta puhdistaa esim ilmanputsaria taikka kaasaria?
Jos toimii, niin ei tarvitse.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Reto

Moro. Olisi ajatuksena alkaa laittaan isompaa myllyä Solifer GT2:een (72cc), mutta täytyy tunnustaa että ei ole niin tuttua tuo virittäminen ja variaattoreista etenkään ei ole juuri hajua. Mitä tuossa pitäisi ehdottomasti huomioida ja/tai vaihtaa kaveriksi että siitä saisi toimivan kokonaisuuden?

Pääsuutin nyt ainakin pitäisi vaihtaa isommaksi, mutta entäpä itse kaasari? Tarvitseeko variaattorille tehdä jotain, uutta hihnaa tai kytkinjousta tjsp? Liukurullat ajattelin tilata samaan syssyyn jokatapauksessa. Hyvää putkea jostain?
???

Tää on lähinnä sellainen projekti, ajattelin siis ihan kokonaisuudessaan muovata "uuden" skootterin katteineen päivineen ajan kanssa  8)

Samppa

Haulla löytyy ja kiinalaisten osiota selaamalla vaikka kuinka paljon juttua aiheesta eli lukaiseppa sieltä ensin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

makaroonilaatikko

Lainaus käyttäjältä: makaroonilaatikko - 06.06.14 - klo:18:18kyselty todella tyhmiä.....

vastaan itse itselleni, uusi kaasari (liekköhän) kusee kiihdytyspumpusta bensaa, ja imukaulan alla oleva pakeliitti aivan tuhannen pi**un päreinä.

kaikki tarvittava tilattu ja vähän extraa :)

onse vaan halpaa verrattuna auton rakentamiseen :D

Samppa

Suht halpaa on ja tilatarve vähän pienempi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.