Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

User

Vivacityssä on sähköinen öljypumppu, vaikuttaako asiaan?

Coastside

On ne sen niin suunnitelleet että jostain alppilaskustakin selviää. Se oli seosbensan aikaan kun ei kestäneet. Ensin paahdetiin kone kuumaksi ylämäissä ja sitten moottorijarruteltiin alamäkeen ilman voitelua. Se sähköinen saa ilmeisesti pulssia sytkältä ja pumppaa suhteessa kierroksiin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Kunhan tuoreöljyvoitelu toimii, riittää, kaikkiin olosuhteisiin.
2T voiteluaineet on sitten seosbensan, kehittyneet huimasti.
Siitäkin huolimatta on eduksi kaikilla 2T moottorilla ajaa kierroslukua vaihdellen.
Siis ei ole hyvä jos paahtaa tasakaasulla 50 km. putkeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

V_T_E_C

Lainaus käyttäjältä: openflow - 08.05.13 - klo:00:17
Lainaus käyttäjältä: V_T_E_C - 07.05.13 - klo:21:33
Mikäs kiiwistä(keeway matrix 55cc 06) mahtoi tälläkertaa pettää >:(, koska koneesta kuuluu kilinää sirinää ja ulinaa samaa aikaa(sammutin koneen heti kun ääni rupesi kuulumaan)?
Arvaus: variaattorinkopassa oleva kytkinakselin laakeri hirtti kiinni. Pitää aika pahaa ääntä, jos näin tapahtuu.

siellä oli (taas) männänrenkaat hävinneet >:(. Uutta mäntää vaan sisälle ja taas mennään :)

Saako ilmajäähy koneeseen asennettua lämpömittarin jotenkin?
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

ramba

Mulla oli nestekoneen lämpömittarin anturi tungettu kannen ripojen väliin.. Hyvin toimi.

Nyt tarvisi vain uuden anturin, piuhat katkesi kun jääköntti roikkui niissä.

Mittari on siis tuollainen stage6 lämpömittari.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

V_T_E_C

"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

kesäskootteri

Miten ajetaan moposkootterilla mahdollisimman taloudellisesti? Tai oikeastaan olen kiinnostunut siitä kierrosalueesta, jolla matkaa voi taittaa taloudellisesti.
Oletus on, että ajan kroppa normaalissa asennossa, eikä muitakaan konsteja käytössä.
Esimerkkinä mopo, joka kulkee 60kmh max ja kiertää oletettavasti n. 9000rpm. Mikä olisi taloudellinen nopeus?

ramba

Prikka poistettuna, niin kovaa kuin pintakaasulla päästään. Ainakin oma kulkuväline menee pintakaasulla noin 55km/h ja täyskaasulla +60..

Kun vari on säädöissä niin pienillä kierroksilla pääsee matka-ajoa hyvää vauhtia.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Skodesetä

Rakennan 2t konetta. Sähköpuoli on tuntematon. Pystyykö asentamaan 4t kiinanskoden sähköt?
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Skodesetä - 10.05.13 - klo:16:04
Rakennan 2t konetta. Sähköpuoli on tuntematon. Pystyykö asentamaan 4t kiinanskoden sähköt?
Pystyy, jotain pikku modauksia joutuu kyllä tekemään..
Lähinnä liitinten vaihtoa ja johtojärjestyksen tarkistelua että saa latauksen toimimaan
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 10.05.13 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: Skodesetä - 10.05.13 - klo:16:04
Rakennan 2t konetta. Sähköpuoli on tuntematon. Pystyykö asentamaan 4t kiinanskoden sähköt?
Pystyy, jotain pikku modauksia joutuu kyllä tekemään..
Lähinnä liitinten vaihtoa ja johtojärjestyksen tarkistelua että saa latauksen toimimaan
Mitä kaikkia osia tarkoitat "sähköt" maininnalla.
Joskin latauksen onnistuminen saattaa olla mahdollista,
sytkäpuolesta saattaa tulla todella mielenkiintoinen.
Kerro lisää jos ryhdyt kokeiluun ::)
Miksi et käyttäisi 2T:hen tarkoitettua sähköosastoa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pekpel

Kiinalaisissa 4t koneissa tulee kipinä joka kierroksella, että sen puolesta ei ole estettä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 10.05.13 - klo:16:49
Kiinalaisissa 4t koneissa tulee kipinä joka kierroksella, että sen puolesta ei ole estettä.
Jeps, mutta huonompi homma on sytytyskäyrä joka on erilainen. 2T moottorien ennakkokäyrät muistuttaakin enempi 4T turbokoneiden ennakkokäyrää joissa ennakot siis tippuu paineiden noustessa.

Skodesetä

Olisi koko 4t koneen sähkötekniikka valmiina. Varakoneeseen ajattelin pistää (Honda X8R-S).
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

konenikkari

#734
Skoden 4T moottoreiden sytytyslaitteissa on ns sytytyskartta, eli ennakko muuttuu kierrosten mukaan, aikaisemmaksi.
Harvemmassa 2T moottorissa on näin.
Syttykartta muuttuu vain komponenttien hitaudesta johtuen, ja yleensä vain myöhemmäksi.
Poikkeuksiakin on mutta vain skotumaailman ulkopuolella  ;)
Eli 2T moottorin ennakko on yleensä vakio.
Ehdotan että suosiolla luovut ko ajatuksesta, vaikka olisikin hmmm´todella mielenkiintoista ;)
Hanki mieluusti joltain kaverilta, alkuperäiset ko. "sähköt" vaikka käytetyt.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)