Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Skootteri1

Missä kohtaa sen jousen pitäisi oikein olla? Kahvassa ei ainakaan ollut mitään kun sen irti sain. Tai sitten vika on siinä että se itse kytkin on liian herkkä sillä jos vähääkään kahvasta hipaisee niin jarruvalo yleensä syttyy.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Skootteri1

#692
Noniin nyt löytyikin pultti siihen kahvaan. Näyttääkin vielä ihan samanalaiselta paitsi että tuossa on ristipääkanta. Eipähän tarvitse onneksi koko kahvasettiä tilata.  http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-keeway-focus-jarruvivun-pultti-keeway-generic-p-19717.html

EDIT:

Joudun ottamaan sanoja takaisin: tietenkin oli sitten himpun liian pieni se pultti mikä tuli postissa tänään. Tuntuu jo aika toivottamlta kun mistään löydä oikean kokoista. Täytyy kai sitten tilata se koko kahvasetti ja sitäkin löytyy vain etujarruun

V_T_E_C

Saako variaattorin jotenkin irti lohkoista vai onko valettu yhteen? Skootteri on keeway matrix 06.
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

ramba

#694
"Variaattori" on yhtä toisen lohkopuolikkaan kanssa. Etu ja takavariaattorin saa kyllä itsessään irti sekä perävälit..

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Kone


User

Koska keskipakoisvoima on sen muovannut.

Skootteri1

Kannattaako huolestua kun hidastaa vauhtia ja päästää kaasun pois niin kuuluu n. 40 km/h alaspäin semmoinen tirrrr ääni?(tosi vaimea) Ei kuulosta korvaan ainakaan siritykseltä vai sekoitanko nyt normaali 2 tahti moottorin äänen vain? Kovemassa vauhdissa ei edes kuulu vaan ainoastaan kun päästää kaasun ja tyhjäkäynnilläkin normaalin kuuloinen. Mietin sitä että millainen se ääni sitten on jos männänrenkaat olisi hajoamassa? Ainakaan kulkupuolessa ei ole mitään eroa vetää nyt ainakin mäkiin paremmin kun tuli tänään ajettua kunnolla kuumaksi moottori. Tulee aina kaikki pahimmat skenaariot mieleen kun alkaa kiinnittämään huomiota johonkin ääneen  :D

Coastside

Kaksitahtisessa kuluu renkaanurat väljiksi ja siitä seuraa sirittelyä. Tiiviyteen se ei vaikuta ja kertoo ettei urat ole pikeentyneet. Sylkän/männän kunnosta kertoisi ohivirtauksen mittaus. Jos olisi vaikka vertailukohta voisi tulpan reikään kytketyllä patjapumpulla painon kanssa katsoa miten nopeasti se laskee. Tavallisesti siinä käytetään painesäiliötä.

Nelarissa voi siritellä putken ilmastusventtiili.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skootteri1

Niin ja en tiedä sitten että onko edes siritystä? Jos olisi jossain joku videonpätkä missä sirittää selvästi niin voisi vertailla. Mittarissa on nyt 5600 km ja rapiat niin eikai ainakaan periaatteessa kilometrien puolesta pitäisi olla vaihtokunnossa vai? Eikös 2 tahtisiin ole jossain 10 tuhannen paikkeilla koneremontin tai ainakin männävaihdon paikka?

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 28.04.13 - klo:17:39
Kannattaako huolestua kun hidastaa vauhtia ja päästää kaasun pois niin kuuluu n. 40 km/h alaspäin semmoinen tirrrr ääni?(tosi vaimea) Ei kuulosta korvaan ainakaan siritykseltä vai sekoitanko nyt normaali 2 tahti moottorin äänen vain? Kovemassa vauhdissa ei edes kuulu vaan ainoastaan kun päästää kaasun ja tyhjäkäynnilläkin normaalin kuuloinen. Mietin sitä että millainen se ääni sitten on jos männänrenkaat olisi hajoamassa? Ainakaan kulkupuolessa ei ole mitään eroa vetää nyt ainakin mäkiin paremmin kun tuli tänään ajettua kunnolla kuumaksi moottori. Tulee aina kaikki pahimmat skenaariot mieleen kun alkaa kiinnittämään huomiota johonkin ääneen  :D

Saattaa vaikuttaa käytetty öljy, vaihda laatua.
Toisaalta, niinkauan kuin ääniä kuuluu ei ole syytä olla huolissaan.
Sitten kun tulee hiljaista, on hätä kädellä  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

FrozenCorpse

#701
Pitkän talven jäljiltä, kohtuu lämpimäs tallissa säilytetty mopo kiukuttelee. Akku on uusittu ennen talvea ja ajokauden avajaisiks on laitettu uudet 2t-öljyt ja tankki täyteen puhdasta bensaa. Silti tuo hyytyy valoihin tai ylämäkee, ei heti reagoi kaasuun paikalta lähtiessä. Ei sammu, mutta tehot (kierrokset) ja vauhti katoaa.

Tulppa? Bensansyöttö? Kaasarissa kakkaa?
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Samppa

Aja nyt ensin sen verran, että koko tankin sisältö muodostuu uudesta bensasta eli yleensä nämä alkavat toimimaan taas parin tankkauksen jälkeen. Jos vika ei poistu, niin katsotaan sitten lisää...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Skootteri1

Mistä mahtaa johtua kun ajaa täyttä nopeutta kaasu pohjassa eli n.55 km/h ja päästää kaasun niin kuuluu sellainen viiiuuuuu ääni? Onkohan variaattori kun keskijalalla huudatettaessa ei kuulu mitään erikoista? Vaihteistoöljyt on viime kesältä samat niin voisiko ne vaikuttaa? Ja se aiempi ääni mitä epäilin sirinäksi niin taisi olla ihan normaalia ääntelyä kun ei kuulu aina ja tarkemmin ajatellen on ollut jo aika pitkään eli varmaan uudesta asti. Nyt tuo ääni mikä kuuluu niin muistuttaa sellaista sirkkelisahan ääntä ja kuuluu aika selvästi ajaessa mutta vain kun päästä täysiltä kierroksilta kaasun pois.

ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.