Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Skootteri1

#675
Kyllä se siinä nyt jotenkin pysyy sillä katkenneellakin mutta kahva on aika väljä ja jarruvalo palaa kokoajan ellei kädellä paina jarrukahvaa ulospäin.
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-purku-skodet-keeway-keeway-etujarrusylinteri-vipu-p-42032.html
Jos sitten tilaan tuon niin käykö siitä se ruuvi vaikka onkin etujarrusylinteristä? Ja tulisi takajarrun kahvaan?

Coastside

Oletko tarkistanut jarrun herkkyyden? Se rummun vipu pitää palautua herkästi että se vetää vaijerin kireälle, ei se jousi mikä vaijerissa on. Kokeile käsin siitä vivusta. Jos ei ole herkkä niin pyörä irti ja ruosteen irroittajaa siihen ja liikuttelua ja sitten öljyä ja puhdistus.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skootteri1

#677
Tässä skootterissa siis on molemmat jarrut levyjarrullisia etu ja taka. Pultti katkesi siis siitä kohtaa mistä se kierre alkaa ja sain irrotettua loppu osan siitä pihdeillä ja hylsyllä sen mutterin mikä oli kiinni siinä myös. Kierteet säilyivät kuitenkin ehjänä. Jarru toimii muuten ihan normaalisti mutta sen takia aloin sitä kahvaa irroittelemaan että saisin sen jarruvalokytkimen näkyviin ja siinä vaiheessa väänsin sen katki kun en huomannut että on alhaalta vielä mutterilla kiinni. Ja nyt kahva on siis sillä kierteenpätkällä kiinni ja se kierteetön osa myös pitämässä kahvaa paikoillaaan.

ramba

Skootteri1, missäpäin asustelet?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Skootteri1


konenikkari

#680
Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 05.04.13 - klo:16:54
Kyllä se siinä nyt jotenkin pysyy sillä katkenneellakin mutta kahva on aika väljä ja jarruvalo palaa kokoajan ellei kädellä paina jarrukahvaa ulospäin.
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-purku-skodet-keeway-keeway-etujarrusylinteri-vipu-p-42032.html
Jos sitten tilaan tuon niin käykö siitä se ruuvi vaikka onkin etujarrusylinteristä? Ja tulisi takajarrun kahvaan?

Asiaa eli jarruvalon kokoaikaa palamista voi helpottaa pistämällä jarrumäntää vivun juuresta painavan tötsän päälle sopivan kokoisen painejousen, jolloin jarruvipu palautunee nolla asentoonsa.
Älä osta jarruvalokytkimeksi halpoja kopioita, ei ne toimi.

Jarruvalosi varoittaa perässäsi tulevaa esim 60tonnin ajoneuvoyhdistelmää mahdollisesta hidastamisestasi.
Pidä aina erityisen hyvää huolta,että jarruvalosi toimii,ja vain jarruttaessa.
Ja kuten toisessa säikeessä todettiin, jarruvalokytkimen toimiminen vaikuttaa monessa skotussa myös starttimoottorin toimimiseen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Skootteri1

Täytyy sitten kokeilla vielä tuota jousi viritystä. Entä tuo aikaisemmin linkittämäni jarrukahva systeemi käykö siitä pultti takajarrun jarrukahvaan vaikka se minkä ehkä ostan on oikean puoleisen etujarrun? Tulee aika paljon yhden pultin takia hintaa mutta ei muualtakaan oikein löydy.

konenikkari

Ei se jousi ole mikään viritys, monessa laiteessa se on alkuperäisosa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#683
Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 04.04.13 - klo:00:04
Onko mitään korjausneuvoja kun takajarrun jarruvalon kytkin on aika herkkä? Eli pienestä tärinästäkin jarruvalo menee päälle. Pystyyko korjaamaan mitenkään?

Aloituksessasi unohdit mainita onko takajarru, levy vai rumpujarru.

Aina ja siis aivan joka kerta on syytä mainita mistä moposta on kyse.
Aloituksesi tässä säikeessä kaipaa hieman tarkennusta.
Kokeilepa ja pistä kaikki taitosi peliin ja tee uusiksi tuo alkuperäinen kysymyksesi.
Luotan sinuun osaat, kunhan itsekin vähän yrität.
Täällä saa aivan vapaasti kertoilla laajemminkin ongelmasta.
Mutta tuon kaltaiset aloitukset on tosi vaikeita,
http://www.youtube.com/watch?v=qEUw2iyEx-U

Mutta nyt uskon että olet saanut oikeankin vastauksen kysymykseesi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Daywalker-75

Väliin taas niitä tyhmiä kysymyksiä...
Mihin ihmeeseen siinä kinkkikoneiden yläpääntiivistesatsissa on se o-rengas? Oon yrittänyt löytää kohdetta, mutta ei.
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 05.04.13 - klo:20:38
Oon yrittänyt löytää kohdetta, mutta ei.
Oliskohan se niihin joissa on neliventtiilinen kansi..

tommi

Se o-rengas on öljypropun tiiviste. Siis sen propun missä on se sihti.

Daywalker-75

Hienoa!
Taas ollaan pikkuisen viisaampia.

Luulisi muuten tuossa tiivistesatsissa olevan myös tiiviste imukurkkuun, kun on kyseessä yläpään tiiivistesatsista..  :o
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

tommi

Sais tosiaan tulla ne molemmat o-renkaat mitkä on siinä pakeliittieristeessä ja imukaulassa. Mullakin on aina jompikumpi hukassa tai muutenvaan hajalla. Varsinkin se imukaulan o-rengas tippuu herkästi.

Juissi

Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 05.04.13 - klo:19:08
Täytyy sitten kokeilla vielä tuota jousi viritystä. Entä tuo aikaisemmin linkittämäni jarrukahva systeemi käykö siitä pultti takajarrun jarrukahvaan vaikka se minkä ehkä ostan on oikean puoleisen etujarrun? Tulee aika paljon yhden pultin takia hintaa mutta ei muualtakaan oikein löydy.

Nestelevykahvoissa kuuluu olla se jousi palauttamassa sitä kahvaa (vaijerimalleissa se vaijeri taas vetää sen kahvan ylös).
Ilmeisesti sulta puuttuu se siitä toisesta kahvasta jos ei palauta kunnolla (tai sitten se jousi on kuoleentunut).
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.