Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#660
Lainaus käyttäjältä: ramba - 27.03.13 - klo:20:32
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.03.13 - klo:17:21
Kaikissa laitteissa joissa on kierteellä varustettu mittatikku
tikkua ei kuulu kiertää kierteelle, mittaustapahtumassa.

Kyllä tarvii mankissa ja sen kopio moottoreissa. ;)

Käyttöohje on eri mieltä ::)
http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/mopot
Skyteamin alkuperäisessä lukee:
(When checking, do not screw in but insert the gauge in to the oil filling hole.)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#661
Tuossa mankin prujussa oli että suurin osa loukkaantumisista on kallonmurtumia ja suomessa on pakko käyttää kypärää. On se vaan kovaa päälle tämä mopoilu kun kypärien kanssa kallot hajoo. ???

Sitä ei kerrottu että aivovammaan riittää pään retkahduskin ja sen mahdollisuus kasvaa kypärän painosta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skodesetä

Miten tehdä sarvien oikaisu? Kaatumisen jälkeen sarvet ottaneet damagee. Muistan PV ajoista, että laitettiin rengas seinää vasten ja metrinen putki sarveen ja väännettiin suoraksi. Sen jälkeen ei muuta ku ajoo. Sopiiko näin enää tehdä?
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: Skodesetä - 28.03.13 - klo:21:15
Miten tehdä sarvien oikaisu? Kaatumisen jälkeen sarvet ottaneet damagee. Muistan PV ajoista, että laitettiin rengas seinää vasten ja metrinen putki sarveen ja väännettiin suoraksi. Sen jälkeen ei muuta ku ajoo. Sopiiko näin enää tehdä?
Josko nyt et kuitenkaan verestäisi vanhoja muistoja sillä kuvittelen iän ja paksujen kantapäiden tuoneen jo sen verran kokemusta että jos joku vääntyy niin rikki se todennäköisesti on tai ainakin murtunut kuitenkin...
Mistäähän ei tiedä mikä on antanut periksi mutta jos villin veikkauksen annan niin etu teleskooppien yläpäässä oleva valu t-kappale on ehkä murtunut ja jos sitä vääntää takasin niin voipi sanoa "poks" ja ajot jää siihen mutta vikahan voi olla missä vaan joten lusikka kiltisti käteen ja katteiden purun jälkeen uusimaan vaurioiunutta osa... tietty voihan siitä selvitä helpollakin mutta vasta purun jälkeen tietää...
Tietty jos kertoisit mistä pelistä on kyse sillä muutamia vuosia sitten Soliferilla oli takaisin kutsukampanja jossa uusittiin kaikista se T-kappale...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Skodesetä

Mopotin on Honda X8R-S. Ostin toimimattomana ja laitoin kuntoon. Ensi testeillä kävi selväksi, että sarvet ovat pahasti kierot. Etupään olen käynyt läpi, eikä ollut silmämääräisesti mitään vikaa. Kääntyminen tietenkin hankalaa ja pehmeänoloista, johon vaikuttaa myös kuollut takaiskari, jossa vielä jatkopalat. Ennen vanhaan sai sarvia paikallaan väännettäessä nopeasti suoraan, mutta taitaa olla parempi säätää ruuvipenkissä :). Muutenkin joudun ottamaan katteet irti, koska laitan uuden kaasukahvan ja vaijerin, niin miksen kävisi etupään uudelleen läpi.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

Skootteri1

Onko mitään korjausneuvoja kun takajarrun jarruvalon kytkin on aika herkkä? Eli pienestä tärinästäkin jarruvalo menee päälle. Pystyyko korjaamaan mitenkään?

Coastside

Minä irroitin sen liittimen. Sen kiinnitystä voi kohentaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skootteri1

Millä nimellä kutsutaan sellaisia pultteja joista ylhäältä alaspäin puolen välin kohdalta alkaa kierteet ( eli puolet pultista on kierretöntä)? Semmoinen katkesi ja tarttisi tietää nimi että osaan etsiä uutta samanlaista.

ramba

Ne on ihan normaalilla pultin nimellä.. Mene rautakauppaan etsimään sopivaa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

lehtijussi


Coastside

Kilopultteja etsimään. Pituus määrää, ei kierteiden määrä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 05.04.13 - klo:13:09
Millä nimellä kutsutaan sellaisia pultteja joista ylhäältä alaspäin puolen välin kohdalta alkaa kierteet ( eli puolet pultista on kierretöntä)? Semmoinen katkesi ja tarttisi tietää nimi että osaan etsiä uutta samanlaista.

Hieman helpottaisi vastaamista jos kertoisit minkä laitteen ja mistä pultista on kysymys.
Vai onko se patentin arvoinen salaisuus  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Skootteri1

#672
Pultti joka pitää jarrukahvaa paikoillaan. Biltemasta ja motonetista kävin katsomassa mutta kummassakaan ei ollut. Tämän kaltainen siis:
http://tuotteet.etra.fi/tuotekuvat/21261145/kuusioruuvit-din-931-osakierre-a2.jpg alkuperäinen oli tummanvihreä mitä melkein kaikki muutkin skootterissa. Ja siihen alas vielä tulee mutteri mikä pitää paikoillaan.

konenikkari

#673
Ko. osaa saa yleensä vain alkuperäisvaraosana.
Mielikuvitusta käyttävä nikkari, pistää normi ruuvin päälle esim. sopivan kupariputken pätkän.
Erityisen nopea korjaaja kairaa rei´än uusiksi ja pistää siehen reikään sopivan ruuvin  ::)
Alkuperäisen ruuvin korvaavan vois löytää kahvojen valmistajien sivuilta.
Tosin useinkin on kahvarunko niin kulunut että alkuperäisruuvikin on reikäänsä väljä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#674
Se olikin tuo kahvan pultti missä osa on paksunpaa kuin kierreosa. Mietin itsekin sen korjaamistaa holkittamalla kahvan reijän, mutten tehnyt mitään koska väljyys ei haittaa mitään kunnes valokytkin ei enää toimi. Siihen on hyvä käyttää lukkiutuvaa mutteria jottei se kierry auki. Sen kokoisena (5 mm kanta) niitä ei helposti löydy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04