Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

V_T_E_C

Täyskasko korvaa ainakin sen jos kaatuu itse vaikka omalla pihalla(tietenkin täytyy maksaa omavastuu) niin todennäköisesti korvaa myös väistämisestä tulevat vahingot.
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

h31n0la

Eli nyt kysysin niin tyhmää asiaa, että onko tämä osa joku katalysaattori jutska vai joku ilman putsarin juttu?
Punaisella ympyröity pää menee muistaakseni kaasariin kiinni. Minne toinen? http://aijaa.com/dmY5EF http://aijaa.com/omX95s

PappaSkootteri

#632
harvinaisen epäselvä kuva... ensiksi veikkasin että siinähän on jonkun vanha likainen sukka mutta hetken tarkennettuani katsetta tulin siihen tulokseen jotta sen täytyy olla ilmanputsarin ja... ja... jonkin (kaasutin?) välinen "kuminen" sovitin
Mikähän laite on kyseessä...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

InsOmnia

Kuva on tosiaan aika epämääräinen, mutta ainakaan tuo ei ole katalysaattori.

V_T_E_C

"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

h31n0la

Uuden selvemmän kuvan otan kun voin. Ei nyt heti ole mahdollista, joten myöhemmin tänään tai huomenna:)

h31n0la

Entäs ton varikopan maalaus? Tarviiko kuumankestomaaleja eteen taakse ja sivivulle porattu ilmaaukot

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 08.03.13 - klo:21:13
Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 03.03.13 - klo:13:26
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.03.13 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 03.03.13 - klo:10:51
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 03.03.13 - klo:09:51
Aloita sillä kaasuttimen puhdistuksella. Jos skodu ei käynnisty niin tulpan kyllä pitäisi kastua kun on aikansa startannut. Ja ihan ekaksi varmista bensan tulo kaasuttimelle.  Ei siis edes hörähdä ?
Joo, ei hörähdystäkään. Ja hiulasin kyllä kymmeniä sekuntteja.
Imua kuitenkin löytyy, kun ainakin suodatin on täysi bensiiniä. Pitänee lähteä tuosta kaasarista. Kalvon kyllä eilen tsekkasin ja suuttimen. Ne oli ok.
Se tulvii sen märäksi ja seos on liian rikas käymiseen.
Siis tulvii suodattimen?
Mites paljon siinä sitten on bensiiniä, kun en tajunnut katsoa aiemmin?
Eiköhän tämä case selviä johonkin omaan hölmöyteen.
Mistäs näissä kinkeistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa noista sähköistä? Siis se mittarin P-valo loimottaa koko ajan. Joskus luin täältä(?), että se on puhelimen ilmoitin tai joku vastaava maailman tärkein merkkivalo..
Päivä numero 12 avaruudessa....

Perse!

Mikä ihme voi tuossa kinuskissa olla vikana...

Kaasari putsattu.
Tulppa vaihdettu.
Tsekattu kaasarin imupuolelta polkiessa, että bensaa tulee.
Tsekattu, että kipinä tulee.

->
Ei hörähdäkkään ja tulppa on kuiva

Jos asuisin jossain syrjemmässä olisin saattanut heittää litran bensaa päälle ja perään palavan tulitikun, mutta kun olen valinnut asumispaikakseni sivistyksen, niin tämä pitää nyt selvittää ilman katteiden aiheuttaan mustaa savua...
Luotan porukan voimaan!
Kaivataan neuvoja...

Päivän työt tehty!

Vaihdoin kannen toiseen varalla olleeseen. Tässä kannessa olikin se hassu ohivuoto systeemi pakopuolella tukittu tiivisteellä, jonka otin veke. Venttiilit kohdalleen ja jonkun pastaveljen ohje tuosta ruiskusta. Eli kaasarin kurkusta bensaa sisään ja starttia perään...

HÖRÄHTI KÄYNTIIN. Ai että olin ylpeä ja samalla kiitollinen neuvoistanne. Hiukan pakoputki fuskasi vanhalla tiivisteellä.

Kiristin isolla räikällä ja PING-> pinnapultti poikki pakopuolelta...
Vaihdoin suosiolla vanhan kannen takaisin ja sama ruljanssi.
Taas käyntiin.
Yritin säätää kaasarin, mutta ei tahtonut millään asettua, vaan kierrokset olivat turhan kovia. Pitäisiköhän tarkistaa suutin?

Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

InsOmnia

Ettei vaan vahingossa olisi kaasuvaijeri säädetty liian piukealle?

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 17.03.13 - klo:15:50
Ettei vaan vahingossa olisi kaasuvaijeri säädetty liian piukealle?

Siitä minä säädin sitä tyhjäkäynti, mutta ei se korjaantunut oikein...
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

InsOmnia

#640
Ei sitä tyhjäkäyntiä vaijerin pituudella säädetäkkään, vaan tyhjäkäynnin säätöruuvi löytyy siitä rissasta mihin vaijeri tulee kiinni. Takaa katsottuna oikealla edessä oleva kaasarin ruuvi.

Edit: Tuossa kuvassa alhalla oikealla. http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=285

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 17.03.13 - klo:17:15
Ei sitä tyhjäkäyntiä vaijerin pituudella säädetäkkään, vaan tyhjäkäynnin säätöruuvi löytyy siitä rissasta mihin vaijeri tulee kiinni. Takaa katsottuna oikealla edessä oleva kaasarin ruuvi.

Edit: Tuossa kuvassa alhalla oikealla. http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=285

Ulosantini oli ehkä huonoa..
Siis vaijeri oli löysällä ja juurikin tuosta säätelin sitä tyhjäkäyntiä. Mutta kun se ei tahtonut laskea ja takarengas pyöri vinhaa vauhtia ilman jarrua...
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

InsOmnia

No että sillä tavalla. ;D
Sitten kannattaa varmaan tarkistaa imuilmavuodot, ennen kuin mitään muuta rupeaa säätämään. ;)

ramba

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 17.03.13 - klo:18:35
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 17.03.13 - klo:17:15
Ei sitä tyhjäkäyntiä vaijerin pituudella säädetäkkään, vaan tyhjäkäynnin säätöruuvi löytyy siitä rissasta mihin vaijeri tulee kiinni. Takaa katsottuna oikealla edessä oleva kaasarin ruuvi.

Edit: Tuossa kuvassa alhalla oikealla. http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=285

Ulosantini oli ehkä huonoa..

Ensimmäisellä vilkaisulla luin "Ulosteeni oli ehkä huonoa" ;D
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

l4hti

Löytyykö täältä jostain, tai jostain muualta ohje vaijeriryypyn tekemiseen automaattiryypyn tilalle? Ja kuinkahan saan Yamaha Jog ärrän tavaratilan auki kun luukku ei aukea vaikka avainta kääntää vasemmalle... Ei millään tekisi mieli purkia kaikkia katteita ja vetää jotain vaijeria tai viedä huoltamolle korjattavaksi.. Onko mitään vinkkiä?