Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

ramba

Itellä on myös tankillinen 5,5l ja se menee siinä 60km ;D Kesällä pääsee 150km.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

kapeliuskani

Lainaus käyttäjältä: V_T_E_C - 11.02.13 - klo:19:37
Mites se tankillinen voi kestää 20 asteen pakkasella melkein 2kertaa kauemmin ku 0kelillä? ;) Eikös kulutuksen pitäisi olla juuri toisin päin?

20 asteen pakkasella on paljon parempi pito kuin nollakelillä.
*Solifer XTR50 classic -06*

kapeliuskani

#572
Vähän "röpöttää", välillä jää selvästikkin sytyttämättä. Hyvin kiertää. Vissiinkin vikaa, tulpassa, puolassa? Arvauksia. Pitänee venttiilitkin säätää. Ja välillä poljin heittää aika voimalla takaisin, missäköhän vika? Rattaissa on hyvästi rasvaa, mutta palautusjousi on aika löysä. Voisko johtua tuosta palautusjousesta? En viittis kuitenkaan sääreä murtaa polkiessa.. Nämä viat ilmenivät heti keskituen asennuksen jälkeen  ???
Mietin jo, että onko koneenvaihto-aika.. Joo, voi olla että ton keskituen repäsen irti ja laitan vasta kesällä, kun sähköstarttikin toimii (polkaisu ei onnistu jos mopo ei oo tuen päällä).
*Solifer XTR50 classic -06*

Daywalker-75

Laitetaan tänne, kun en löytänyt vastausta mistään...

Eli pitäisi taas kaivaa jurahtanut mäntä kiertokangesta irti.
Mäntä liikkuu, mutta tappi on tosi tiukassa. Yritin toimenpidettä moottori rungossa kiinni, mutta toivotonta oli.
Otan moottorin irti ja yritä pöydällä samaa. Onko vihjeitä millä voin "ulostaa" männäntapin veks. Mäntää siis ei tarvitse säästää. Löytyykö jotain ulosvetäjää tai muuta kikkakolmosta? Toiveena olisi, että säilyisi muuten kone ehjänä..
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

InsOmnia

Pitkällä pultilla ja sopivilla holkeilla/hylsyillä ja prikoilla homma sujuu.
Ensin sopiva prikka männäntapille ja pultti läpi ja toiselle puolelle sen verran iso holkki/hylsy, että sopii männäntappi vaivatta liukamaan sisään.

-Zone-

#575

Coastside

Kun kiertokangen tukee hyvin sylkän vaarnoihin, voi vaikka naputella se tapilla  ja vasaralla. Jos se tarvitsee ruuvin voimaa, se on leikannut niin pahoin ettei kannata yrittää uutta asentaa jos ei ole korjata kiertokangen päätä oikeisiin mittoihin. Mopojen osalta niitä tuskin enää tehdäänkään. Mopokoneistamosta voi kysyä mutta jos kyseessä ei ole mopoharvinaisuus, tuskin kannattaa teettää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 20.02.13 - klo:11:03
Kun kiertokangen tukee hyvin sylkän vaarnoihin, voi vaikka naputella se tapilla  ja vasaralla.
Tuota ei kannata edes leikkimielellä kokeilla. :o
Pinnapultit ovat yllättävän joustavia ja jousto kun loppuu, niin pinnapultti katkeaa tai lohko murtuu. Kumpainenkaan skenaario ei ole sen parempi, kuin jumiutunut männän tappi.
Jos on pakkomielle naputella vasaralla tappia irti, niin lohko kumolleen vaikkapa laudan päälle ja sopiva hylsy laudan ja männän väliin ja sitten voi rauhallisin mielin moukaroida.

Coastside

#578
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 20.02.13 - klo:11:23
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 20.02.13 - klo:11:03
Kun kiertokangen tukee hyvin sylkän vaarnoihin, voi vaikka naputella se tapilla  ja vasaralla.
Tuota ei kannata edes leikkimielellä kokeilla. :o
Pinnapultit ovat yllättävän joustavia ja jousto kun loppuu, niin pinnapultti katkeaa tai lohko murtuu. Kumpainenkaan skenaario ei ole sen parempi, kuin jumiutunut männän tappi.
Jos on pakkomielle naputella vasaralla tappia irti, niin lohko kumolleen vaikkapa laudan päälle ja sopiva hylsy laudan ja männän väliin ja sitten voi rauhallisin mielin moukaroida.
NAPUTELLA on eri kuin HAKATA
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Daywalker-75

Tapelkaa niin saatte tupakkaa!     

Joo, pitänee kokeilla tuota pulttipatenttia.
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

InsOmnia

Ei me tappelemaan ruveta. ;D
Ihan naputtelusta kirjoittelin omasta mielestäni ja myös siitä, että mäntä tuettuna kiinteään, voi sitten vaikka moukaroida, ilman pelkoa minkään muun hajoamisesta. ::)

Männäntapin saa irroittaa minun puolesta vaikka piikkauskoneella, mutta en kyllä suosittele sitä kenellekkään. ;D

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 20.02.13 - klo:08:46
Pitkällä pultilla ja sopivilla holkeilla/hylsyillä ja prikoilla homma sujuu.
Ensin sopiva prikka männäntapille ja pultti läpi ja toiselle puolelle sen verran iso holkki/hylsy, että sopii männäntappi vaivatta liukamaan sisään.
Muistaakseni jotain vanhoja variaattorin osia ja pitkää pulttia käytin joskus männäntapin ulosvetoon.

Coastside

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=PE3EdP20gyA

Kiertokangen korjaamista. Mopokoossa sen voi taivuttaa suoraksi (jopa käsin) jos osaa mitata sen sitten.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Männän voi vaikka sahata irti, helppo sahata ensin mitä pystyy jasitten halkeaa loput helposti ..
Sitten kiertokangen pää kunnolla kuumaksi ja männäntappi irtoaakin nätisti..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 20.02.13 - klo:22:04
Männän voi vaikka sahata irti, helppo sahata ensin mitä pystyy jasitten halkeaa loput helposti ..
Sitten kiertokangen pää kunnolla kuumaksi ja männäntappi irtoaakin nätisti.
Tottahan toki. ;D
Kannattaisikos nyt kuitenkin ensin antaa vinkkejä, miten saa ehjänä irti? :o
Irtoaa sen dynamiitillakin, mutta en kyllä suosittele sitäkään. ;D

Jos männäntappi on kiinni hitsaantunut ja ei irtoa edelläämainituilla konsteilla, niin ihan turha sitä on enään sahata/naputtaa/maanitella/uhkailla esiin kolostaan. :o Kiertokanki on joka tapauksessa entinen. :'(