Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Juissi

Meillä on kytkinpakat lähtenyt kivasti auki, kun on puristimilla vetänyt ensin kasaan, ettei se jousi purista sitä ja sen jälkeen laittanut varovasti ruustukkiin kiinni ja isolla jakarilla avannu mutterin. (Voi siihen laitaa irrousöljyäkin vaikka edellisenä päivänä).

Riskinä on vääntää lautaset solmuun kiinnitettäessä.
Voi sen laittaa toki mutteristakin ruustukkiin kiinni mutta sillon ne puristimet irtoo herkästi, kun sitä alkaa vääntämään.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

ramba

Lainaus käyttäjältä: Juissi - 05.02.13 - klo:21:43
Meillä on kytkinpakat lähtenyt kivasti auki, kun on puristimilla vetänyt ensin kasaan, ettei se jousi purista sitä ja sen jälkeen laittanut varovasti ruustukkiin kiinni ja isolla jakarilla avannu mutterin. (Voi siihen laitaa irrousöljyäkin vaikka edellisenä päivänä).

On yritetty, toholla on annettu lämpöäkin.. :(

Kyllä minä jotain keksin.. jossei muuta niin rälläkkä ;D
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

InsOmnia

Aina on kuningasmutteri irronnut, kun pistää kytkinkellon lattialle ja jaloilla sille painoa, sitten vaan taltta mutterin kulmaan ja kilon moukarilla napaus. :o ;D

Juissi

Pikku vika pikku leka, iso vika iso leka?
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

ramba

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 05.02.13 - klo:22:01
Aina on kuningasmutteri irronnut, kun pistää kytkinkellon lattialle ja jaloilla sille painoa, sitten vaan taltta mutterin kulmaan ja kilon moukarilla napaus. :o ;D

Samalla tavalla tuon toisen koneen mutterin normaalisti avaan, tähän paholaiseen ei tämä kikka toimi :-X Pitäisi saada vp jousi ja kytkinjouset sinne vaihdettua niin olisi valmis..

Mäntä ja pytty on saanut armotta viilaa :D
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Juissi - 05.02.13 - klo:22:04
Pikku vika pikku leka, iso vika iso leka?
Saa sillä pikku lekallakin isot viat korjattua ja myös paljon tuhoa. ;D
Lainaus käyttäjältä: ramba - 05.02.13 - klo:22:10
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 05.02.13 - klo:22:01
Aina on kuningasmutteri irronnut, kun pistää kytkinkellon lattialle ja jaloilla sille painoa, sitten vaan taltta mutterin kulmaan ja kilon moukarilla napaus. :o ;D

Samalla tavalla tuon toisen koneen mutterin normaalisti avaan, tähän paholaiseen ei tämä kikka toimi :-X Pitäisi saada vp jousi ja kytkinjouset sinne vaihdettua niin olisi valmis..

Sitten vaan sama toimenpide, mutta terävämmällä taltalla, niin saa mutterin halkaistua. ;)

Coastside

Märkä rätti akselin reikään ja toholla mutterin kylkeen ja sitten talttaa ja moskaa. Varmasti avautuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

#562
Lainaus käyttäjältä: ramba - 05.02.13 - klo:22:00
Lainaus käyttäjältä: Juissi - 05.02.13 - klo:21:43
Meillä on kytkinpakat lähtenyt kivasti auki, kun on puristimilla vetänyt ensin kasaan, ettei se jousi purista sitä ja sen jälkeen laittanut varovasti ruustukkiin kiinni ja isolla jakarilla avannu mutterin. (Voi siihen laitaa irrousöljyäkin vaikka edellisenä päivänä).

On yritetty, toholla on annettu lämpöäkin.. :(

Kyllä minä jotain keksin.. jossei muuta niin rälläkkä ;D


No eikö sitä mutteripyssyä ja tarpeeksi isoa hylsyä saa mistään lainaan..

Edit: olis oiva testikohde sille Einhellin 12V pyssylle, joka lyö harvakseltaan.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

ramba

Pulttipyssyjä on tuossa pari kappaletta tallissa mutta tarpeeksi suuret hylsyt on mökillä varastossa.. Siellä on sellainen "kevyt" kasa oven edessä kun tullut katolta lumet alas..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Coastside

#564
Minäkin työstin hylsyn sopimaan siihen mutteriin ja toisessa varissa olikin suurempi. Isot hylsyt on yleensä tuuman vääntiöllä.

Jos sattuu kohdalle hylsymalli jossa on kuusiomallinen kanta niin sen voi pultata kiinni variin ja vääntää isolla jakarilla tms. Vari olisi saatava pysymään kiertymättä ja se on vaikeaa ellei tee sen reikiin sopivaa vartta.

Joku hakkaava työkalu on hyvä, olkoon taltta ja moska tai pulttipyssy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ramba

Voisin kyllä ottaa koulun konehalliin tuon pakan mukaan.. Ei ainakaan työkalut ole kadoksissa ;D
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

V_T_E_C

Mikä mahtaisi olla skootterissa vikana kun kulutus on melkein 2kertaistunut :-[?
-Tankillinen kesti 20 asteen pakkasilla 100-130km.
-0 keleillä tankillinen kestää noin 50-70km.
-Skootteri on keeway matrix 06 2t.
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."

ramba

Ihan normaalia talvella.

Ite en pääse talvella tankillisella kuin max 60km ;D
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Coastside

Nelarilla (baotian) pääsen 210 km 5,5 l tankillisella talvella.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

V_T_E_C

Mites se tankillinen voi kestää 20 asteen pakkasella melkein 2kertaa kauemmin ku 0kelillä? ;) Eikös kulutuksen pitäisi olla juuri toisin päin?
"Isi, mikä on evoluutio ?"

"Kuulehan poikani, evoluutio tarkoittaa sitä, että ensin sinä ajat mopolla, sitten kevarilla, sitten 250-kuutioisella, sitten 500-kuutioisella, sitten 1100-kuutioisella."