Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: kapeliuskani - 15.01.13 - klo:20:55
Noista variaattorin öileistä.. Sivusilmällä oon lukenu, että variaattorissa ois oma voitelunsa. Onko   
näihin omalaatuisia öljyjä, vai käykö ihan normaali moottoriöljy? Ja kuinka usein nuo öljyt pitäis vaihrtaa/lisätä?
Ei siellä varissa mitään vaihdettavaa öljyä ole. :o Itse asiassa siellä ei saa olla öljyä yhtään. ;)
PTFE:llä voi halutessaan kevyesti rasvata holkki ja rullat, mutta silloinkin hitunen liikaa aiheuttaa enemmän tuhoa kuin hyötyä. ;D

Coastside

Minulla on rullat kestäneet kun aloin talkkia asentaessa sinne laittamaan. Ei haittaa muuta toimintaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ramba

Varmaan perän öljyistä puhuu. Suositellaan 80-90W öljyä mutta kai se normaali moottoriöljykin kelpaa.

Öljynvaihto 1-2 kertaa vuodessa, riippuu siitäkin ajaako talvella vai pelkästään kesällä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Daywalker-75

Luojan lykky, että on tämä ketju. Ei tarvitse kahlata kaikkia ketjuja läpi etsiessä vastauksia...

Eli,
Minulla on nyt sitten kaksikappalein solikan moottoreita. En ole purkanut sylintereitä, mutta näyttää olevan ainakin kannen osalta hiukan erinäköisiä, mutta muuten suht samallaisia.
Onko siis pytyt yhteensopivia keskenään (baotian<->solifer)?
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

Juissi

Yleisesti kaikki Baotianin tehtaalta tulleet tuotteet (ml. Solifer, lukee otteessakin Baotian) osat on keskenään yhteensopivia.
Siinä venttiilikopan kannessa voi saasteenkierrätyksen putkiston osalta olla eroa, mutta ne osat käy silti ristiin.  :)
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: Juissi - 28.01.13 - klo:11:36
Yleisesti kaikki Baotianin tehtaalta tulleet tuotteet (ml. Solifer, lukee otteessakin Baotian) osat on keskenään yhteensopivia.
Siinä venttiilikopan kannessa voi saasteenkierrätyksen putkiston osalta olla eroa, mutta ne osat käy silti ristiin.  :)

OK, tänks.

Siinä kannessa tosiaan oli joku krominen putkihässäkkä, niin ajattelin sen(kannen) olevan jollain tapaa ainakin erillainen...
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

pekpel

Silikoonia vaan kehiin jos tiivistysongelmia tulee, se kestää +120 C jatkuvaa lämpöä eikä sisällä alumiinia syövyttäviä emäksiä, toisaalta siinä on happoa joka syö rautaa ja muita metalleja..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kapeliuskani

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 28.01.13 - klo:21:01
Silikoonia vaan kehiin jos tiivistysongelmia tulee, se kestää +120 C jatkuvaa lämpöä eikä sisällä alumiinia syövyttäviä emäksiä, toisaalta siinä on happoa joka syö rautaa ja muita metalleja..

Tiiättekös muuten, miten tuo silikonimassa kestää kylmyyttä? Laitoin omaan jarrunestekotelon lasin tilalle massan, kun lasi oli mennyt hajalle.
Eihän tuo oo vielä irronnu, mutta miten pidemmän päälle? Kiinnostaa vaan.
*Solifer XTR50 classic -06*

pekpel

Ainakin tolla olis hyvät lukemat..
- 50 - +150 C
http://www.finselena.com/cms/?__page_id=839

Melkein kaikki tuubisilikonikamat menevät köykäisesti normirajojen yli -25 - +120C
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ramba

Ei ole tyhmä kysymys mutta...

Onkohan tuo perän huohotusreikä kuinka tärkeä? Koneen myyjä tunkenut kemiallisella metallilla tukkoon niin kannattaisikohan avata.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

InsOmnia

Saattaahan siellä stefat olla kovilla, varsinkin kesähelteellä. :o
Joku happireikä olisi hyvä olla. ;D

Juissi

Kannattaa avata, jos lämpenee liikaa, puskee stefat ulos.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

InsOmnia


Juissi

Yritin turhaan löytää tähän Aku Ankan strippiä, jossa se huutaa metsään ja kaiku vastailee mitä sattuu.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

ramba

Rassasin reiän auki ja iskin uuden tiivisteen sekä akselin johon takavanne tulee kiinni.. Vielä kun löytäisin etuvariin yhden prikan ja hakattua jollakin ilveellä kytkinpakan jumittuneen mutterin auki niin kone olisi valmis 8) Onhan tuota nyt tullut kuukausi-pari purettua ja rassailtua kuntoon, monta hauskaa yllätystä löytyi.

Keväällä kesärenkaiden vaihdossa alle ja toinen nyt kiinni oleva kone vuorostaan perusteelliseen purkuun ja huoltoon ::)

Kätevän vauhtipyörän ulosvetäjän saa muuten tehtyä skootterin kytkinkellosta, 4 pultista ja yhdestä mutterista. Nätisti pamahti irti ;)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.