Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

ramba

Vaihdat sähköryypyn manuaaliin niin loppuu kylmänä röpötys, saat ryypyn pois heti kun haluat. Mutta kannattaa kuitenkin se kone lämmitellä ennen liikkeelle lähtöä, ja ajamaankin rauhallisesti ekat kilsat ::)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Coastside

Jos ryypyn kiinnitys on puolikas-renkaalla ja kahdella ruuvilla, voi sen renkaan alle panna prikat jotka nostaa ryyppyä jotta se saa kauemmin ryyppyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

PappaSkootteri

Viritykset ja hokkuspokkukset on muita varten... vaihdan isomman suittimen ja jos toimii niin hyvä mut jos ei niin...?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

-Zone-

#513
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.10.12 - klo:11:15
Jos ryypyn kiinnitys on puolikas-renkaalla ja kahdella ruuvilla, voi sen renkaan alle panna prikat jotka nostaa ryyppyä jotta se saa kauemmin ryyppyä.
Voi tulla tiivistysongelmia. Ei se ryypyn runko kovin syvälle uppoa sinne kaasarin syvennykseen. Toinenkin tapa on. Ryypyn ylä- ja alaosa on kierteellä ja ryyppyä voi kiertää aukipäin. Näin ryyppyluisti nousee oletusasennosta korkeammalle. http://youtu.be/QLxprxrfOik

Coastside

Tuon koon prikat ovat puolimillisiä, ei sen enempää mutta jos rungossa on säätö niin sillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 23.10.12 - klo:09:10
On kahta koulukuntaa ja niiden sekoitusta...
Toiset sanoo jotta talveksi tulisi vaihtaa 10 numeroa isompi pääsuutin ja toiset 10% isompi kumpi on väärässä/oikeassa?
Vespa LX 50 2T ja alkuperäinen suuttimen koko on 53
Nämä on aina säätämiskysymyksiä, kun vaikuttaa tiiviydet, ilmanputsarit yms..

Itse olen oikeat suutinkoot opetellut kulloiseenkin vehkeseen ihan kokeilemalla eli useampia suuttimia kaupasta mukaan. 53x1,10 = 58,3. Oikea suutinkoko löytynee jostakin 58 ja 65 välimaastosta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

PappaSkootteri

60 ajattelin hakea ja nastarenkaiden vaihdon yhteydessä samalla suuttimen sekä peräöljyt... Vaijeritkin meinaan rasvailla... Sitten se talvi voikin tulla :P
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Samppa

60 kuulostaa ihan järkevältä. Kannattaa huomioida, että kyllähän ne talvikelitkin vaihtelevat parista plusasteesta yli 30 pakkasiin ja PERIAATTEESSAHAN moottori pitäisi aina säätää kulloiseenkin käyttölämpötilaan, jos siis ihan optimeja haetaan. Kyseessä on siis loppujen lopuksi kompromissi.

Vaijerien rasvaaminen on fiksua.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pekpel

Bellassa on vakion pääsuuttimen 82 tilalla kairattu 88-90 ja vakio tk-suuttimen tilalla pari numeroa isompi..
Mitä kylmemmäksi kelit käyvät, sen paremmin Bella tuntuu toimivan..
Tulin just kolmenpäivän kalastusreissulta ja Bella läks tulille ekalla startilla seisokin jälkeen, vaikka on ulkona seissy koko ajan..
Tietty tankissa on pari korkillista Masinolia 3,5 l bensan seassa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

User

Mikä se on se vajaatathtinen? 2t:ssa on ainakin työtahteja enemmän kuin nelitahdissa?

pekpel

Lainaus käyttäjältä: User - 27.10.12 - klo:16:33
Mikä se on se vajaatathtinen? 2t:ssa on ainakin työtahteja enemmän kuin nelitahdissa?
Sehän se on.. Nelarikuskien keksimä nimitys  ;D
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Eikös molemmissa ole varsinaisesti ihan yhtä monta tahtia, mutta 2T moottorissa ne vain on osaksi samanaikaisia. Näin 2T moottorikin on 4 tahtinen kun tulkintatapaa muutetaan. ;)

latromster

Kuinka jäykkä venttiilijousen pitää olla? Vuoden 2009 kannessa sai puristaa verisuoni pitkällä jousta alas mutta tuossa vuoden 2002 xing xin käytetyssä kannessa venttiilejä saa puristettua peukaloilla n. 3 mm auki.

Coastside

Laita ne jäykemmät, koska ne ei voi olla liian jäykät ja niitähän on kaksittain.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jumbe

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 23.10.12 - klo:10:42
menee se nytkin hyvin mäet ja liikkuukin "riittävästi" mutta aamuisin kun kone on kylmä niin vanha Erkkikään ei jaksa sitä protinää alussa kunnes kone lämpiää vaan tarkoitus olisi että "heti" alusta kävisi kunnolla...

Ittellä tismalleen sama bropleema. Parin tunnin tauon jälkeen kun käynnistää, antaa lämmetä pari-kolme minuuttia ja lähtee niin pitää osittain työntää jalalla jotta lähtee vaikka lämpöä 7 astetta . Röpöttää siis todella paljon. Itsekin aluksi veikkasin että ryypyssä vikaa mutta vaihdoin s-ryypyn käsiryyppyyn niin sama jatkuu...


Koettakaas arvailla  ;)