Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

kani

No miksei, jos se moottoripyörässäkin toimii  ;D. Kerro sitte miten kävi :)

pekpel

Miksei, jos osaat oikeat suhteet sekoittaa risiiniöljyn kanssa.. En kyllä suosittele..
16% Nitrometanolia pienoismallikaupasta mieluimmin pikku liraus, siinä on voiteluaineet mukana, joku nitro rc-härpättimiä harrastava vois sulle lirauksen lahjoittaa..
Mullakin on joku vanha kannu nurkissa pyörimässä, giga crusherin vieressä..
Voi tehdä kerralla selvää nää mömmöt mopottimen tiivisteistä..
Jos ajamalla karstat ajamalla haluat karkottaa niin mieluimmin ihan reilumpi Masinoli tujaus..
Se ei todistetusti tuhoa tiivisteitä, mutta etpä sais lieskojakaan, eikä karstakaan sen mausta tykkää ja muuttaa pikkuhiljaa toisten mopoihin..
Ratapyörissä on "pikkasen" erilaiset koneet ja tiivisteet joten ne kestää tuon metanolin lisäyksen..

Wanha vesihoito toimii helkkarin hyvin karstan poistossa, mutta vaatii kyllä edes jotenkin auki olevan pakoputken ja katti voi saada kipeetä..
- Mopotin sidotaan kunnolla kiinni keskijalalle niin että tärinät ei sitä kuljettele ja takanakki pysyy varmasti ilmassa... Eikun sido vaan tiukemmin se mopo on aikas liikkuvainen kierroksilla keskijalallakin..
- kone kunnolla kuumaksi
- ilmanputsari veks, voip pelkkä suodattimen poisto riittää. kunhan on noin suunnilleen euora rööri kaasarille auki.. Ja tietysti on ympäristö putsattu hiekasta, kurasta ym, eiks joo ?? Ettei mee mottiin..
- tyhjäkäyntiruuvista koneeseen reilut kiekat, sellaset ettei ihan huuda viimeisiä, mutta reilusti kiertää,,
- sumutinpullolla lämmintä vettä sinne kaasarille, mopon karjuessa kierroksilla, sumuna se pari kolme desiä rauhallisesti tsutsutellen..
pakoputkesta tulee varmaan kivoja erivärisiä savuja ja kone kuullostaa kilahtavan jos liikaa vettä ruikkii, mutta on saletti että karstat lähtee männän päältä ja venttiileistä..
Pakoputki voi mennä sitten entistä enemmän tukkoon, mutta sen aukasuunhan onkin sitten ihan toiset ohjeet..

Ja siitten tytöt ja pojat !! Ihan omalla vastuulla teette !!
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Tuossa vesihoidossa on tärkeää että vettä menee sellaisina annoksina että kone meinaa tukehtua ja kun se ottaa taas kierroksia ja ehtii lämmetä niin uusi tujaus. Se suuri lämpötilan vaihtelu saa veden karstaan ja kuumetessaan vesi rikkoo sitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.05.12 - klo:23:52
Tuossa vesihoidossa on tärkeää että vettä menee sellaisina annoksina että kone meinaa tukehtua ja kun se ottaa taas kierroksia ja ehtii lämmetä niin uusi tujaus. Se suuri lämpötilan vaihtelu saa veden karstaan ja kuumetessaan vesi rikkoo sitä.
Hyvä pointti..
Eli kosteuden pitää päästä karstan "sisään" ja lämpötilan noustessa veden kiehuessa (käytänössä "hidas räjähdys" koska lämpötilan nousu on niin nopeaa) se irottaa karstaa..
Ja tosiaan sisään menevän veden olisi oltava lämmintä, koska kaasuttimessa ahtaimmassa kohtaa voi ilman lämpötila pudota yli 20 C astetta..
Liian kuuma taas toisaaltaan on tehotonta, koska homma perustuu juurikin suuriin äkillisiin lämpötilanvaihteluihin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Melko voimathan siellä jyllää kun kova karsta irtoaa murusina esim auton moottorista jossa tuota tuli tehtyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Mitäs jos strittais tuota rc kamojen 16% nitrometanolia veden osana vaikka fifty/fifty ??
Sehän tekis melkein saman efektin mutta polttais samalla karstat sitämukaa kun se irtoaa männänpäältä ja muualta..
Lämpötilat nousis kyllä reilusti ja samalla putkikin sais kaipaamaansa polttohoitoa..
Hmm..
Tätähän pitää kokeilla, eli ensin netin kaivelua ja sitten rohkeaa kokeilua..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Partanen

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 16.05.12 - klo:17:55
Karstoittumista hillitsee myös katalysaattoripeleissä se pakokaasujärjestelmän ilmapumppaussysteemi
joka antaa ylimäärästä palamisilmaa pakokaasujen sekaan, jotta katti pysyis puhtaana..
Jos systeemi ei toimi tai sen ilmanputsari (monesti: secondary air cleaner) on tukossa niin tilanne taitaa olla toisinpäin..
Koska monesti kampikammion huohotus on liitetty tuohon systeemiin ja sitä kautta imee moottoriöljyjä 4T peleissä palamattomana pakoputkeen..

Ulkomuistista muistelen, että lisäilmaa johdetaan pakoputkeen ennen katalysaattoria siksi, että katalysaattori ylipäätänsä toimisi. Ei kai pakoputkessa enää mitään palamista tapahdu kuitenkaan. Lisäilmaa saatetaan tarvita varsinkin kaasutinpeleissä, joissa seokset heittelee joskus rankastikin, ja katalysaattorihan ei siitä tykkää. Nimittäin huonosta palamisesta syntyneestä pakokaasusta.

Sitten on se pakokaasun takaisinkierrätys järjestelmä, jossa pieni annos pakokaasua johdetaan imuilman sekaan, jolla saadaan palotapahtuman lämpötilaa laskettua. Se laskee jotakin päästöä, en nyt juuri muista mitä.

Autoissa taitaa lähes kaikissa olla nykyään pakokaasun takaisinkierrätys.

Ei oikein koskaan selvinnyt kumpi malli oli Baotian:issa. Pois sen otin toiminnasta kuitenkin melko pian.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

FrozenCorpse

Eikös 5000km välein huoltoja ole aika usein? Tuntuu vähän hölmöltä, että jatkuvasti saa olla huollossa käyttämässä... Vanhalla painelin menemään ilman mitää huoltoja niin kauan ku terveenä jaksoi ja vian tullen vein lääkäriin.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Partanen

Valmistaja suosittelee tietyt huoltovälit ajoneuvosta riippuen. Ajallaan tehdyt huollot parantavat toimintavarmuutta, ja vähentävät kalliiden korjauksien mahdollisuutta. Yksinkertaisimmat huoltotoimenpiteet voi harjoitella tekemään itsekin, jos haluaa säästää kustannuksissa, mutta huoltamatta ei kannata jättää. Huoltamatta jätetty ajokki myös kuluttaa enemmän polttoainetta, jos ilmansuodatin on tukossa, ja sytytystulppa vaihtamatta.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Kannattaa pitää kirjaa skoden toimivuudesta jotta sitten kun jotain ilmenee niin osaa yhdistää sen oikeaan asiaan. Tietysti jos tapahtumia ei satu kuin pari vuodessa eikä omaa huototoimintaakaan juuri ole, niin ei ole mitä kirjata. Esimerkiksi minulla on 95 % ennakoivaa huoltoa jolla käyttövarmuus on kiinalaisessa mopossa huippua ja yleensäkkin hyvä. Tavella irtosi harmittomasti yksi letku pari kertaa ja rengas puhkesi ja hihna vaati vaihdon. En edusta keskiverto mopoilijaa, siksi huono esimerkiksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jaman1

Mitä hyötyä on ostaa vakio skootteriin tai hieman viritettyyn teho puola. Kun olen harkinnut sen ostoa mutta mitä se parantaa vai parantaako se mitään skootterissa.

pena

ei paranna mitään, mitä vakio puola ei tekisi no eipä noilla ole hintaeroakaan että aivan sama kumman laittaa.

Coastside

Kaikki puolat toimii samoin; Ne saa virtapulssin CDI:ltä ja virran katettua itseinduktio nostaa jännitteen joka purkautuu tulpan kauta kasvaen niin että syntyy valokaari kärkien väliin, jolla seos syttyy ja jännite romahtaa ja virta katkeaa. Tämä tapahtuu hyvin koko normaalin kierroslukualueen ja nelareissa vieläpä sen poistotahdin aikanakin turhaan. Mitään tarvetta tehon lisiin ei ole.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ilborg

Onkos nuo tehopuolat vaan korkeammalla jännitteellä vai onko niissä kokonaisuudessaan enemmän energiaa? Lähinnä että saattaisiko tehopuola kuluttaa tulppaa nopeammin?

Mitään teholisäystä siis kuitenkaan tehopuolalla ei saa, vaan ainoa teoreettinen mahdollisuus on seoksen parempi syttyvyys joissakin tilanteissa lähinnä kylmällä koneella ja sekin taitaa olla kipinässä olevasta energiamäärästä kiinni eikä pelkästä jännitteestä. Taitaa jo vakio 20KV hyppästä joka tapauksessa tulpan ilmaraosta normaalitilanteessa, mutta kyse enemmänkin on että riittääkö se energia sytyttämään polttoaineen ja ilman seoksen.

ilborg

Nyt täytyy kysellä tyhmiä: Eikös polttoainesuodattimessa pitäisi olla aina polttoainetta? Pientä booaamishäikkää skootterilla, fiilis siis että pidempään kun on ajanut täyskaasulla niin alkaa pienillä kierroksilla ensin pätkimään ja jos about täyskaasulla vääntää niin jossain vaiheessa sekin tuntuu tipahtavan (tosin ihan tappi auki ei ole päässyt lähiajossa ajelemaan).