Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

solifermopo

Vaihdoin peräöljyt mopoon.

Oli vaikeeta mitoittaa oikea määrä öljyä (120 ml) joten veikkaan että öljyä meni täyttöreikään ehkä 150 - 200 ml.

Joten päivän tyhmä kysymys on: Haittaako / voiko joku osa mennä rikki jos skootterissa on peräöljyä enemmänkuin 120 ml  ???
HELKAMA SC1

Coastside

Siinä on sen huohotinkanava niin että paljo öljy tulee helpommin yli ja tahrii jopa renkaan vaarallisesti liukkaaksi. Muuten vaikea nähdä haittaa. Ylimäärän saa helposti pois: Skode keskituelle ja täyttötulppa auki ja astia alle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

solifermopo

#317
Saahan öljyt helposti pois mutta sitten on seuraava ongelma se että ei tiedä paljonko öljyä on jäljellä. 

LISÄYS: Jaa että täyttötulppa! :) sentakiahan sieltä valui niinpaljon öljyjä ulos eilen...
HELKAMA SC1

pekpel

#318
Lue tarkemmin ja yritä keskittyä.
Tee kuten Coastside kirjoitti ohjeessa.
Laita se skopa keskiseisontatuelle.
Avaa se TÄYTTÖtulppa, öljyä on sopivasti kun sitä ei enää valu ulos.
Jos öljyä ei valu ulos sitä voi/pitää lisätä, vaikka tippakannulla tai mummon lääkeruiskulla tai jollain vastaavalla.
Oikea öljyn määrä on yleensä täyttötulpan reiän alalaita.

Siksi joissain ohjeissa sanotaan että tunge öljyä tyhjennysaukosta tippakannulla kunnes öljyä tulee täyttötulpasta ulos.

Älä hermostu, kyllä se siitä ajokuntoon tulee... ;D

EDIT:
Niin ne täyttömäärät ovat enämpi suuntaa-antavia, moottoriöljyllekin sanotaan että menee 0,8 dl mutta vaihdossa menee harvoin yli 7 dl, jää sitä vanhaa tavaraa sinne sisään sen verran vaikka kuinka valuttelisi.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

juza

Käynti ääni. Olen havainnut että käyntiääni on voimistunut viimeisen 400km aikana, ei ole yhtä pehmeä kun uutena. Enää ei ole juuri muuttunut. Mopolla ajettu nyt kohta 1000km ja siihen pitäisi tehdä taas huolto. Tyhjäkäynnillä ääni on sama kuin uutena. Ajossa kuullostaa, että ääni tulisi venttiileistä. Onkohan venttiileihin tullut vain säädöntarve? Tapanani on seurata kaikkia koneitani (autot ja vene) ja reagoida muutoksiin äänessä yms. Tällä kertaa, koska koneessa on öljyä tarpeeksi ja takuu, niin olen vain ajanut. Muuten olisin jo tarkistanut välykset.

pekpel

#320
Ne venttilithän pitäisi säätää sisäänajon lopussa (300km) ja sitten aina noin 1000 - 1500 km välein ja jos alkaa kilisemään useammin.
Voitko ottaa viteoo älämölöllä ja linkata vaikka skopan merkki kohtaiseen säikeeseen, Kiits!!
En muuten pyytäisi, mutta jotenkin tää paletti yritetään pitää kasassa ja on sitten helpompi seuraavan sukupolven etsiä tietoja ja meidän antaa neuvoja / vinkkejä, kun tiedetään mikä peli ja vika on kyseessä.

EDIT: Niin ja tilaa takuuhuolto ajoissa, kohta alkaa ajat venymään jos ei jo nyt.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

juza

En usko että säätivät tai edes tarkistivat siinä 300km huollossa. Moottori on neliventtiilinen, joten tarvii niitä jotain säätöpaloja. En ole siksi viitsinyt tehdä sille mitään. Täytyy laittaa varmaan joku sinetti venttiilikoppaan ja katsoa ovatko edes avanneet sitä 1000km huollossa.

keijopel

Mistä mahtaa johtua että kun 2-tahtisella pääsee sopivaan matkavauhtiin niin kaasua voi reilusti pienentää ja silti vauhti pysyy samana?Varmaan se tuntuu kulutuksessakin.

Samppa

Hyvä kysymys. Itse olen asian ymmärtänyt siten, että kaasutin on monen eri tekijän kompromissi. Näin taisi olla joskus MP-foorumillakin mainittu. Käytännössä optimaalisesti säädettynä kahvan loppuosan vaikutus (1/8) on melko olematon nopeuden osalta (kulutuksen suhde on eri kuten olet huomannutkin). Jos kiihtyvyys jatkuu tappiin asti, niin pääsuutin on liian pieni. Jos kone taas alkaa hyytymään, niin pääsuutin on liian suuri. Siis karkealla tasolla. Joku enemmän tekniikkaan perehtynyt voisi avata lisää...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

SoXell

Heips.

Ostaisin tai ostankin, Benelli 49X - skootterin huomenissa. Vehkeellä on ajettu noin 15tkm ja mäntä alkaa olemaan melko väljä, rullat ja hihna kaipaisivat myös vaihtoa.

Itse en osaa mäntää vaihtaa, enkä sitä halua välttämättä yrittääkkään, ettei mitään vaan mene rikki ja sit onkin eka mopokesä ihan pilalla :). Osaako täältä joku PK-seutulainen kys. homman? Itse mielelläni maksaisin jos joku tekisi sen minun puolestani. Mopo siis Vantaalla, mieluiten ajomatkan päässä :)


FrozenCorpse

"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

SoXell

Eihän sekään mikään mahdottomuus ole, mitään hajua ei vaan ole, että minne vois ton viedä.

Minkäverran velottavat operaatiosta?

pena

Lainaus käyttäjältä: SoXell - 11.05.11 - klo:18:15
Eihän sekään mikään mahdottomuus ole, mitään hajua ei vaan ole, että minne vois ton viedä.

Minkäverran velottavat operaatiosta?
alantee on hyvä korjaamo hyvä miellyttävä palvelu edullinen, hinta tuntien mukaan

Anthraxi

Nyt on uus "onnellinen" kiinan ihmeen omistaja ihmeissään ja kaipaa apuja.

Mopedi on Solifer xtr50 -06 mistähän johtuu notta bensa menee kaasarista väärään suuntaan elikkästen ilmanputsariin?

Ja mitähän kaikkea kaasarista on tarkotus tulla ulos kun ottaa kannen pois ja kääntää sen ylösalaisin? Jotain muuta näiden lisäksi?

-Jousi
-Neula
-Kalvo+luistiyhdistelmä

Pitäiskö neulan olla kiinni jotenkin luistin pohjassa vai heiluuko se siellä vaan vapaana? Olo on ihan ku sieltä puuttus jotain oleellista.
Solifer XTR50 -06 , Gilera Stalker -02 (Työn alla)

purgiaali

Luistin pohjalle neulan ja jousen väliin kuuluu sellainen pieni muovihimmeli, jonka pitää neulan paikallaan