Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Meccca

Mikähän tiiviste mahtaa löytyä yleensä lohkojen välistä kun ei minusta löydy sen muotoista mistään täydellisestä tiivistesarjasta? Kyseessä minarelli pysty -01. Toinen kysymys koskee lohkojen irroittamista että kumpi parempi, nylon- vai kumivasara? Kiitos jo etukäteen :)

Coastside

Lohkot irtoavat parhaiten lämmitettynä noin sataan asteeseen.. Kaikki kovistelu on hallaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.05.15 - klo:15:16
Lohkot irtoavat parhaiten lämmitettynä noin sataan asteeseen.. Kaikki kovistelu on hallaa.

Esim Suzuki specialtools 09920-13120 käy irroitukseen.
http://i583.photobucket.com/albums/ss273/Kimmo-89/Muut/Tykalu.jpg
Lohkojen välissä on yleensä vain liimaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Meccca - 09.05.15 - klo:14:53
Mikähän tiiviste mahtaa löytyä yleensä lohkojen välistä kun ei minusta löydy sen muotoista mistään täydellisestä tiivistesarjasta?
Ei siihen tule paperitiivistettä. Pistä hylomar yms. Asetonilla putsaat ensin pinnat. Yleensäkään aniharvoissa 2T moottoeissa tulee paperitiiviste kampikammioon lohkojen väliin.

Meccca

Ja taas ollaan viisaampia, iso kiitos kaikille vastaajille!  :)

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.05.15 - klo:15:16
Lohkot irtoavat parhaiten lämmitettynä noin sataan asteeseen.. Kaikki kovistelu on hallaa.

Itselläni on sama ongelma, ei siis kannata kumivasaralla kopauttaa kylkeen, vaan lämmittää moottori esimerkiksi uunissa?

Coastside

Se tuo kopistelu on tarkkaa puuhaa kun sen halkeaman alun saa helposti aikaan. Sitten se lohko voi katketa kesken ajon. Oli kerran lehdessä kun kaksi poikaa ajoi skootterin moottorin poikki johonkin töyssyyn. Minä poljin kopan irtipoikki talvipakkasessa vaikka se oli lujasti kiinni. Jos lohkoa ei osaa lämmittää on taidot vähäiset.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meccca

Lohkojen lämmittämiseen varmaan kelpaa pelkkä kuumailmapuhallin vai onko semmonen 180g säiliöitä käyttävä poltin (1850 °C) parempi?

Joniihaite

löytysikö apua tumpelolle!
Honda zoomer 2013 käydä prätkytti pienen tovin ilmanputsarin ollessa huonosti kiinni.
Siihenhä se sammui eikä ole sen jälkeen luvannutkaa startatessa. Poljettukkin on nilkat kipeeksi mut ei mitään.
Mitä moisessa voi rikkoontua vai olisikohan joku muu vika iskenyt samalla hetkellä...?

Coastside

Onko bensaa ja öljyä moottorissa? Tulppa kannattaa kokeeksi vaihtaa ja tarkistaa akun kunto ja  maadoitusjohto sekä liittimet jotka liittyy sytytykseen. Tuossa järjestyksessä yksi vaihe kerrallaan. Huolettaa se putsarin irtiolo josko olisi vetänyt likaa?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Mikä tuo pieni tovi oli ja ilmeisesti näin kävi ajossa? Minkälaiset ajo-olosuhteet oli?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Joniihaite

Noin 10min kävi tyhjäkäyntiä ja kun olin lähdössä niin simahti.
Tallissa kävi tyhjäkäyntiä, eli ei ole kastunutkaan.

Joniihaite

#1527
Bensaa ja öljyä on ja liittimetkin noin nopeasti roplattuna näyttäisi olevan kiinni.
En tosin tiedä sähköhommista juurikaan..
Likaa pelkään itsekkin mutta mistä moista tarkistaa/etsii?
Aamulla avasin ilmanottoa jonkun verran enkä löytänyt mitään.

EDIT:

Ja tulppakin antaa kipinää näköjään..
Ilmapuolta katselin sylinteriin asti eikä mitään näkyvää roskaa tullut vastaan.
Polttoainetta saa ainakin tuohon justiinsa ennen sylinteriä olevaan suuttimen näköiseen muovimötikkään asti. Siitä en tosin saa polttoainetta tulemaan läpi. Olisiko siinä ropleema? Mopedi on seissyt noin vuoden ennen viime viikkoista 10km testi ajoa.

Coastside

Akun kunnosta kertoo se starttaako se hyvin. Sen kunto on tärkeä jos siinä on tasavirta-CDI, Se on tupakka-askin kokoinen. Sen voi löytää akun vierestä. Tulpan vaihto olisi tärkeä koe koska ne voi tehdä temppujaan ja märkä tai kuiva tulppa kertoo bensasta ja kastuneella tulpalla ei käynnisty.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

xx851z

Niin, tuo on käsittääkseni ruiskumalli. Vilkkuuko/palaako  mittaristossa oleva FI-merkkivalo? Kuullostaa, että sulla tulee asiaa valtuutettuun Honda-huoltoon.
Keep the shiny side up and the rubber side down!