Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco, laatua vai kuraa

Aloittaja MORPA, 19.04.18 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

MORPA

Ei ollut yhtään ylimääräistä ;)

Liikennesika.

Coastside

Koppaa voisi bäähtyttää vedellä. Rätti päälle ja vettä tippumaan letkulla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.07.18 - klo:09:15
Koppaa voisi bäähtyttää vedellä. Rätti päälle ja vettä tippumaan letkulla.

Niinhän tuota saisi pysymään viileempänä, veden haihduttaminen vie ihan mukavasti energiaa, ja ainakaan se ei paljoa yli sata asteiseksi lämpene. Veden höyrystäminen se vasta energiaa kuluttaakin. Valmistajat nyt tuskin erikseen suunnittelee laitoksia suomalaisiin olosuhteisiin, ja siellä missä näitä on tiet täynnä on usein ihan lämmintäkin. Nopeutta on pakko toki jotenkin rajoittaa EU-markkinoille, mutta tuskin variaattorin jäähdytystä.

Tai mistä minä tiedän mitä ajattelevat jossain tuolla kaukana, hirmusia pakkasia joissa kumihihnakin aivan kohmettuu ja nälkäiset jääkarhut vielä jahtaa skootterikuskia  ;D
Liikennesika.

andersand

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 15.07.18 - klo:02:12
Jostain ihmeen syystä latausjännite putoaa näissä jos vaihtovirtapiiriä(ajovalot) kuormittaa. Vois vaikka esittää jonkun hurjan teorian magneettien kyllästymisestä tai jostain, mutta kun en oikein osaa asiaa selittää, ainoastaan havaitsen ;D

Mitähän vikaa Agilityssä, latausjännite 13,2V ilman valoja, 14V lyhyet kytkettynä ja 14,4V pitkillä. Nämä siis tyhjäkäynnillä. Eli latausjännite nousee kuorman lisääntyessä. Akku uusi samoin lataussäädin.

konenikkari

Ei välttämättä vika vaan ominaisuus, koeta mitata jännite myös, lataussäätimeltä.
Tikutaku mittarit useinkin sekoilee, jos ei niissä ole rf.suojausta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

MORPA

#50
No nuo jänitteet on vielä sallituissa rajoissa, eli ehkä se ei ole vika vaan ominaisuus. Jos asialle jotain haluat tehdä, niin tarkista maadoitukset ja muut liitännät. Jännitteensäätimeen tuo toiminta jotenkin viittaisi, eli enemmän kuormaa niin laite lämpenee ja se muuttaa sen toimintaa. Tai sitten tasavirta ja vaihtovirta puolella on jännitteensäätimessä jäähdytyselementin lisäksi yhteisiä osia, jotka sitten "sotkee" sen toimintaa ::) Kovaa ajoa vaan, tai mittaa ensiksi paljonko latausjännite on kierroksilla, jos aivan holtittomaksi(15-16V) nousee niin turha kai sitä säädintä on taas rikkoa. En vaan jaksa uskoa että ehjällä akulla se jännite pääsee nousemaan, ja jos nousee niin akun pitäisi lämmetä melko voimakkaasti ja mennä rikki. Voihan siitä olla myös staattori paskeena :(

Omassa Agissa se latausjännite taas laskee kun laittaa valoja päälle, että tiedä näistä ny sitten ;D

Muoks: Konenikkarin vinkki mittareista on oikeasti vakavasti otettava, halvat mittarit on usein huonoja. Yleensäkin jotain mitattaessa on pystyttävä luottamaan mittariin, ei kukaan pituuttakaan mittaa kuminauhasta tehdyllä mittanauhalla ;)
Liikennesika.

joni_k

nonniin nyt ku ollaan kymcoa kehuttu niin pihalla on kärryssä agility.. ;D pientä silittelyä tarvii. ainaki sähköstartti rikki, jalkakäynnistin rikki, perä rohisee, kuivana ollu kun oli märkänä perän kuoret. vähän alle 10tkm ajettu. tiedä oikein mitä tekis..saa ajoon kyllä eli paperit ok. onkos agilityssa kuinka pitkä toi lohko? 12" renkaat ainakin on.

MORPA

Ai perhana, meni sitten hajoamaan >:(

Ostitko käytettynä? Noi mopojonnet on aika taitavia tuhoamaan kaiken. Poljin nyt paskotaan ensimmäiseksi kun akku on menny paskaks ja akkurahat pistetään mieluummin energiajuomiin. Sitten pitää vähän räplätä kaasaria ja vaikka mitä että sais vähän nopeutta lisää, räpeltämisen jälkeen nopeus jonkin verran laskee eikä laitos meinaa millään käynnistyäkkään. Tämä vähän yleistettynä, osa jopa osaa noita räpeltää. Osasinhan minäkin vaikka ei ollu mitään nettiä tai muuta mistä kattella ja kysellä, ja moni kaverikin osasi. Jotkut taas ei saanut mitään tehtyä kunnolla tai edes sinnepäin ;D

Perässä ehkä ollut liian vähän öljyä, jos ei nyt, niin joskus joka sitten on vaurioittanut stefoja ja laakereita ja nyt ne sitten antautui lopullisesti. Tällästä tuli mieleen, kun tuo on niin vähän ajettu ettei ainakaan perän pitäis porsia.

Mut pistä se kuntoon, tai tuo mulle niin saat muutaman kympin :P
Liikennesika.

joni_k

joo siis eihän nää viat olet skootterin syytä vaan käyttäjän, polkimesta mennyt siitä tapista ne boorit kun kuulemma polkassut liian lujaa ja miks ei oo perästä koskaan öljyjä vaihdellu. muutoin suunnitellullisesti tuntuu järkevämmälle mitä perusbaotian. ilmanputsarissa on joku tyhjennysputki..otin tulpan irti niin lirahti vedet maahan..uskalla edes ilmanputsaria avata.. ;D

joni_k

jäin vaan miettimään mites toi perä eroaako se nyt perusbaotianista paljonkin? kun se koppakin on eri näköä..?

purgiaali

#55
Agilityn variaattorissa ja perävaihteistossa ei ole juuri eroa mannerkiinalaisiin. Varikoppa taitaa olla ainoa osa mikä ei ole suoraan vaihtokelpoinen perus baotianin ja muiden kanssa.

Ai niin. Takaiskarin alapään kiinnityspiste on hieman eri paikassa kuin mitä muissa.

joni_k

lähinnä mietin perän laakereita koska ne pitäis vaihtaa?

MORPA

Ei kai niitä tartte vaihtaa jos ei niissä oo vikaa. Omalla Kymcottimella nyt 25000km ajettu eikä perään ole tehty mitään, öljyt vaihdettu kerran tai kaks. Sulla kyllä taitaa olla syytä vaihtaa ne laakerit jos kerran perä ääntelee. Rattaat tuskin on hajalla.

Tuota toista Kymcoa rempatessani huomasin, että kun sitä lohkoa kääntelee, niin ei sieltä heti öljyä tule ulos, sitten kun sen kääntää pystyyn nii johan alko valumaan huohotusreiästä. Hetken aikaa kattelin ja mietin että meneekö peräkin remppaan, mutta se öljy oli kai jossain huohotusysteemin kiemurassa ja kun se ulostulo reikä on alaosassa, niin alkoi tiputella vasta kun sen käänsi oikein päin.

En mä ole koskaan skootterin perää avannu, eli en tiedä millanen se huohotusjärjestelmä edes on :)
Liikennesika.

flyby

Piaggio vaihtui, tilalle nyt vaihteeks Kymcon agi. Miten pitkälle näitä on kannattavaa ajattaa? Olisko 30tkm realistinen tavoite?

MORPA

On se 30000km varmaan ihan mahdollista kun huoltaa ja korjaa. Aika kestäviä ovat, omallakin on jo ajettu jotain 28800km ja niistä suurin osa eritavoin viritettynä. Alakerta ei ole ollut auki, eikä ole mitään viitteitä että olisi tarvetta sitä aukaista.

Kymcon gy6-tyyppinen moottori on aivan kui B&S ruohonleikkurin moottori, käynnistyvyys on sitä sun tätä, mutta kyllä se aina vaan toimii kunhan saa käyntiin. Öljyt pittää kattoa, ei kestä vähillä öljyillä tämäkään moottori ;)
Liikennesika.