Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

tankki tyhjäksi liian öljyn vuoksi

Aloittaja vezzu, 03.11.17 - klo:21:48

« edellinen - seuraava »

vezzu

kymho oli lainalla kaverilla ja oli tankannut ja laittanut 2t öljyä sekaan jonkin verran 4tahti kone  ja nyt vähän meinaa yskiä...mikä paras keino tyhjätä tankki,,,mopoillut kyl pienen ikäni mutta skootteri on sen verran outo että  viisainta kysyä,,,bensaletku ilmeisesti pitäsi irrottaa ja laskea 2litr vaik astiaan tai suoraan soralle vaan vaan onko helppo homma löytää toi letkun pää...mopossa olis ollu jo tyhjä eikä tarvis kysellä

Coastside

Ei se öljyn vuoksi kakattele jos sitä  normaali määrä on. Letkulla lappoamalla tankin helpoiten saa tyhjäksi. Vaikka suihkun letkulla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Kyllä nykypäivän ihmiset on sitten kädettömiä, onhan myynnissä kaikenlaisia pumppuja, esim porakoneella pyöritettäviä ja tuollaisia käsimalleja:
https://www.tuontitukku.fi/tuote/imupumppu-0-45l-oljynvaihtopumppu/6420286003382/


andersand

Letkulla lappoamalla olen itse tyhjentänyt, pieni määrä öljyä bensan joukossa ei tee mitään.

vezzu

juu kyllä omistan poraan kiinnitettävän pumpun yritin kerran auton tankkia tyhjentää sillädiedel/bensa ei juurukaan liikkunut .pelkä vesi kyllä,olen kyllä ottanut bensaa auton tankista kymmeniä kertoja letkulla ellei ole estettä putkessa juuuri tämän takia skootterista en ole kokeillut asiaa,no kohta ajettu tyhjäksi..nämä ns kakokomis ongelmat pienil kierroksilla alkoivat ton öljyn lisäämisen jälkeen ilmeisesto noin 0.7 litraa laitettu kahden bensalitran lisäksi,,mutta kohta on tyhjä tankki,joten homma hoidossa.

Samppa

Onko hana suoraan tankin pohjassa kiinni ja saako helpolla irti?

Itse olen tyhjännyt Piaggiot seuraavalla tavalla:
- Lapotaan suurimmat ja bensaletkun kautta loput.
- Bensahana kokonaan irti.
- Kompuralla tankin reiästä ilmaa sisään ja rätti ympärille. Ei nyt ihan 8 baarilla tarvitse päästellä.  ;)
- Rättiä hanan reiän viereen.

Samalla skodea voi kallistella. Kaiken saa varmasti pois.

Ei tosin ole sinun tapauksessasi minusta vaarallista, vaikka vähän jäisikin.

EDIT: Ja samaan aikaan ei kannata tupakoida.  :D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Skegge

#6
Tuollainen on toimiva eikä paksu paljoa. Toimii hyvin tankkauksessa tai tankin tyhjennyksessä.

[url]http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Oljyt-ja-rasvat/Pumppu-2000018677//[url]

Stade

Varsinkin jos on oikeaa 2T öljyä niin ei haittaa vaikka olisi tuhdimpikin seos,se on normaalisti palavaa tuhkautumatonta tavaraa.

MORPA

Vespan tankin tyhensin irrottamalla bensaletkun kaasarista ja laitoin sen kanisteriin. Alipainehanan alipaineletkun irroitin myös ja kiinnitin siihen suuren lääkeruiskun jolla sitten imin aina alipaineen, että hana aukesi. Helposti sai tyhjennettyä.

Mihinkään loppoamishommiin en alkaisi, mieluummin kääntäisin mopon tankinkorkki auki ylösalasin ;D
Liikennesika.