Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Jingcheng 125 T joutokäyntiongelma

Aloittaja Benz1, 21.05.13 - klo:14:10

« edellinen - seuraava »

Benz1

Ongelmana on joutokäynnin nousu itsekseen kun skootteri on käynyt n.3-4min.Tsekkasin kaasarin imukaulan ja tiivisteen,kaasarin ilmaletkut ok....Tuo automaattirikastin ei toimi toivotulla tavalla eli ei kylmänä mene päälle.Mietinkin että johtuukohan tuo nyt tuosta ryypystä kun nuo kiierrokset nousevat itsekseen?.Kierrokset laskevat kun ajan pätkän ja jarrutan voimakkaasti,sen jälkeen taas sama kierroksien nousu jatkuu...Avasin variaattorin ja vaihdoin vakiorullat ja putsasin kopan,voiko kytkin aiheuttaa ks.ongelmaa?.Kytkinpuolta en ole vielä tutkinut,ajatus oli avata ja putsata sekin lähipäivinä.

Partanen

Kuulostaisi laihalta seokselta, jos kierrokset nousee itsekseen. Kannen ja kaasarin välin olitkin jo tutkinut, mutta entä kaasarista ilmanputsariin päin? Sielläkään ei saisi vuotoja olla. Tietemättä milloin ja miten tämä ongelma on ilmennyt, voisi kaasarin puhdistuskin olla hyvä juttu. Jos kaasarissa on ollut bensat seisomassa talven yli, niin saattaa aiheuttaa ongelmia sekin.

Voisihan tyhjäkäynnin seosruuvia koetella hienosäätää, jos ilmavuotoja ei löydy. Kannattaa vaan pistää tarkasti muistiin seosruuvin asento ennen säätöä, jotta voi palata aina lähtökohtaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Benz1

Kaasarista putsariin päin kaikki ok,eli sielläkään ei ole vuotoja.Sain skootterin kaverilta kun ei ollut toiminut,olen nyt kohta kohdalta käynyt tekniikkaa läpi.Aikaisempaa kokemusta skootterin korjauksesta ei ole,mopoja ja prätkiä on tullut rassattua enemmän.Hieno on oppia uutta näin skodestakin!!.Skode on seisonut talven katoksessa ja bensat vaihdoin heti kun kulkine tuli talliini,bensansuodattimen vaihdoin ja bensat myös.Kaasaria en ole purkanut johtuen siitä että ks.malliin saa helevatan huonosti osia.Maahantuonti mopo-sportin toimesta on lopetettu eli tilanne on tiukka kuin vanha tennari.Vielä lisäongelmana on tuo virtojen häviäminen...?,eli ei ilmeisesti lataa.Akku on ihan uusi,heti kun laittaa käynnissä ollessa valot päälle niin jännite laskee kuin lehmän häntä...siihenkin tarttis saada selvyys...maadoitukset on ok,samoin lataus ja jännitteensäädin,mukavahan tuo on tallissa pitkästä aikaa touhuta mutta alkaa sarvi kasvaa otsaan kun yrityksestä huolimatta tule kuntoon...Kaikki vihjeet tervetulleita!.

Partanen

Kyllähän noiden kiinalaisten osat käy aika pitkälti ristiin. Eli jonkin muun ajokin kaasari käynee suoraan, taikka ne kaasarin osat. Hiukan se vaatii aikaa netissä, että selviää mitkä ajokit ovat vastaavia. Kiinalaisilla on se tyyppikoodi, sen kun syöttää googlelle kokonaan tai osittain, niin saattaa auttaa vähäsen.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

jk_single

Tarkista venttiilivälykset, jos niistä löytyy varsinainen vika ja sitten on lähdetty kaasaria säätämään ongelmien takia niin säädöt voivat olla ihan päin sitä.
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S