Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Huatian 150cc

Aloittaja scooterpasta, 28.07.11 - klo:17:07

« edellinen - seuraava »

scooterpasta

Sylinterin halkaisija on 58,5 mm eli 155cc. Mulla ei ollut mitään ongelmia asennuksen kanssa. Pytyn helma/lohko oli riittävän väljä. Noita muita 175 cc ja 180 cc sylintereitä asennettaessa todennäköisesti joutuu lohkosta poistamaan tavaraa. Tässä linkki josta sylinterin hankin. http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/160ccm-1-Plug-and-Play-High-End-High-Power-Zylinderkit-byforextreme-GY6-125-150ccm-152QMI-157QMJ

VariJari

Jees, kiitos tiedoista, samaa sylinteri/mäntä yhdistelmää olen itsekin miettinyt juuri korkeimpien puristusten takia. Tuon kanssa vaan nokan valinta hieman vaikeampaa kun ilmeisesti välys mäntää jää monilla virinokilla liian pieneksi (tai jopa venttiilit koskettaa mäntää)
Harrastelussa: bt49qt-12

tommi

#77
Lainaus käyttäjältä: scooterpasta - 11.09.11 - klo:19:28
No, niin skootteri pelittää taas jotenkin, se on nyt 160cc ja kiihtyy ja kulkee tosi mukavasti. Minua häiritsee ääni joka kuuluu kun moottoria kiihdytetään ajon aikana. Kuuluu koneen vasemmalta puolelta sellaista ritinää/rutinaa miksi sitä sitten voisi kutsua.

Oletko varma että kuuluu nimenomaan vasemmalta puolelta? Kuulostaa nimittäin ihan nakutukselta tuo ääni, se on juuri tuollaista ritinää/rutinaa joka kuuluu ainoastaan konetta rasittaessa, varsinkin ylämäkeen ajettuna. Kone ei tule kestämään pitkään, jotain pitäis tehdä. Minkäs kokoinen suutin siinä on nyt? Laitappa reilusti isompi niin veikkaan että se rutina loppuu siihen. Noilla korkeaprofiilisilla männillä nousee puristussuhde melko julmetuksi joten kone alkaa helposti nakuttamaan.

Toinen keino on tukkia ilmansaantia sieltä putsarin ottopäästä, jotain kuristetta sinne niin sekin auttaa.

155cc pytty on isoin mikä menee heittämällä paikoilleen, isompia joutuu viilaamaan lohkosta.


scooterpasta

En ole satavarma mistä se ääni tulee. Alkuperäinen suutin  oli 108 ja laitoin siihen 119 suuttimen. Mikä sitten olisi paras koko ?

tommi

Gy6 pulju näyttää myyvän ainakin suutinsarjaa 120-130. Jotain sieltä väliltä voisi kokeilla. Ennen sitä voisit testailla sitä ilmanputsarin kuristustakin.

scooterpasta

Yritin kuristaa ilmansaantia, mutta se oli oli vähän hankalaa touhua. Aika pienellä kuristuksella ilma loppui puolella kaasulla, mutta missään vaiheessa ritinä/rutina ei vaimentunut, paitsi silloin kun kone tukehtui  ;D. tulppa on hyvänvärinen, mielestäni sopivan ruskea. Onko neulan korkeuden säädöllä merkitystä. Aiemmin kun ajoin 108 suuttimella niin nopeus jämähti 65 km/h. Sitten laitoin 119 suuttimen ja  nousi n. 90 km/h. Mystinen juttu on  taas tämäkin rutina !!

scooterpasta

Lisäystä edelliseen. Aamulla kun tulin töihin niin ulkona oli 11°C kone nakutti aivan hillittömästi. Taitaa olla ilman yliannostuksesta johtuvaa...

tommi

Kuulostaapa oudolta. Mitä kylmempi ilma niin sitä vähemmän sen pitäisi nakuttaa. Mutta enivei, jos nakuttaa vielä jollain #125 suuttimellakin niin silloin ei mahda olla muuta vaihtoehtoa kuin laittaa 2-3 kannentiivistettä päällekäin.

Vähän ihmetyttää kyllä että nakuttaa vielä 119 suuttimellakin. Se on jo reilusti yläkanttiin. Minkä kokoinen kaasari siinä muuten on, 24 vai 30 millinen?

scooterpasta

Muistaakseni  kaasari on 24 mm.

VariJari

Lainaus käyttäjältä: tommi - 13.09.11 - klo:08:10
Mutta enivei, jos nakuttaa vielä jollain #125 suuttimellakin niin silloin ei mahda olla muuta vaihtoehtoa kuin laittaa 2-3 kannentiivistettä päällekäin.
Eikös mieluumin sylinterin ja lohkon väliin extraa.. pienempi vuotoriski?

Hassua sinänsä että nakuttaa kun on vain 1mm tuosta sylinteristä vain otettu, joten puristussuhde ei pitäs muistaakseni nousta kuin noin 1 pointsin verran (eli jostain 9.x -> 10.x ??)... pitääkin miettiä omaa tilausta uudelleen.

Harrastelussa: bt49qt-12

tommi

Yllättävän paljon se 1 milliäkin vain vaikuttaa. Mulla nakutti 82cc pytty yhdellä kannentiivisteellä mutta kolmella ei enää. Kannentiiviste on 0,3mm paksu joten kolme tiivistettä tekee sen vajaat 1mm. Alapään tiiviste on jonkin verran paksumpi joten niitä riittää varmaan 2kpl.

Tuo on kyllä inhottava ongelma tuo nakutus, kaksi mäntää hajosi multakin pari kesää sitten. Scooterpastan kannattaisi varmistaa että se ääni on todellakin nakutusta eikä johdu esim. niistä rullista. Jos se rutina kuuluu tosiaan vain konetta rasittaessa niin vaikuttaisi tosiaan nakutukselta.




scooterpasta

Itseasiassa sylinteripaketin mukana tuli 2 kpl lohkon ja sylinterin välisiä tiivisteitä kompensoimaan tuota 1 mm madallusta. Molemmat laitoin paikoilleen.

tommi

Eiks se uusi mäntä ole kuitenkin selvästi pallopäinen kun vanha oli tasapäinen? Eli sekin pienentää sitä palotilaa aikalailla.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: scooterpasta - 13.09.11 - klo:06:56
Lisäystä edelliseen. Aamulla kun tulin töihin niin ulkona oli 11°C kone nakutti aivan hillittömästi. Taitaa olla ilman yliannostuksesta johtuvaa...

Kyllä se on just noin päin että kun kelit kylmenee niin palamisnakutus lisääntyy jos sitä esiintyy. HETI joko ylä tai alapäähän paksumpaa tiivistettä ennenkuin on mäntä puhki tms. Vauriot tulee todella nopeasti jos mylly rutisee koko ajan. Voit vielä kokeilla poistamalla pääsuuttimen tai laittamalla tosi ison tilallle ja neulaa ylös pykälän verran niin saat varmuuden asiasta. Ritinä pitäisi vähentyä selvästi em kokeilulla
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

tommi

Mulla kyllä pystyi jotenkuten ajamaan kylmemmillä ilmoilla kun kone nakutti mutta kesähelteillä nakutti heti pihalta lähdettäessä. Oli todella tuskaa päästä edes kaupassa käymään kun ei päässyt ensimmäistä mäkeä ylös  :-\

Suutin #100 oli pienin millä pystyi ajamaan nakuttamatta, 19mm kaasarilla. Ja bensaa meni 5L sataselle..