Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

"Kylmä"käynti aivan toista luokkaa

Aloittaja aerox2012, 09.09.16 - klo:21:50

« edellinen - seuraava »

aerox2012

Kylmänä ku ton aamuna tosta pihalta/tallista otan ni lähtee hyvin nappaa piikille hyvin ja kiihtyy huomattavasti paljon paremmin, mutta kun ajaa lämpimäksi piikille lähtö vaivanoloista ja usein jää siihen että meinaa ottaa piikin mutta sitten jättää ottamatta mikähä mahtas olla vikana. Kyseessä aerox 2012 technigasin next-r putki  vakio kaasari  15% kytkinjousi 4g rullat mahtasko auttaa jos vaihtasin ton vakion 17,5mm dellortoon ja jos jollaki kokemuksii kaasareista yleensäki ni voi kertoa ku ei oo itellä tultuu vaihettuu kertaakaa.

helkama sc-r

Pääsuutin tarvii vaihtaa vähän isommaksi, jos on tehoputki.

openflow

Onko se joskus toiminut nykyisellä kokoonpanolla, vai ilmeistyikö ongelmat jonkin remontin myötä ?

aerox2012

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 09.09.16 - klo:22:38
Pääsuutin tarvii vaihtaa vähän isommaksi, jos on tehoputki.

Vakiona on 62 ja siihen on laitettu 77 muistaakseni.



Lainaus käyttäjältä: openflow - 10.09.16 - klo:16:46
Onko se joskus toiminut nykyisellä kokoonpanolla, vai ilmeistyikö ongelmat jonkin remontin myötä ?

No oikeastaan vain vaihdoin uuden kytkimen rikkinäisen tilalle rikkinäinen taas ei ottanut piikkiä ollenkaan.

konenikkari

Vois vaatia hieman jäykemmät pikkujouset kytkimeen,
kylmänä hihna yleensä luistaa pienen hetken jolloin lipsahtaa piikille.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

aerox2012

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 11.09.16 - klo:08:06
Vois vaatia hieman jäykemmät pikkujouset kytkimeen,
kylmänä hihna yleensä luistaa pienen hetken jolloin lipsahtaa piikille.

Nyt se ei ota ku ton lähtö piikin hyvin heikosti. Jokin on kyl vissii pielessä ostin aikoinaa toho top racingin kytkinjousi paketin 15% 30% ja 50% siin on nyt noi 15% mut ei iha kehtaa ruveta vaihtelemaa ku tuppaa kampiakselin kierteet olee jo aikalailla loppusuoralla ni jos jollaki ois neuvoi mite nää jouset yleensäkkää vaikuttaa ja mulla ois kans malossi keltainen se isompi jousi vastapainejousi? Nii mitäs se sit vaikuttas jos toho sen laittas vai kannattaako jättää laittamatta.

pera8x

jäykempi vastapainejousi, niin ei ota sitäkään vähää piikkiä enää. se laskee kierrosaluetta, mitä variaattori koittaa pitää.

koita kevyempiä rullia. jos vika siis on variaattorin puolella, eikä esim. polttoainevika.

konenikkari

Suutinta pitää suurentaa, kunnes selkeästi liian iso, ja siitä pykälän pienempi.
Etuvariaattoriin ei tarvi koskea, taka vari lähtee pois paikoiltaan jos hihna oikean mittainen.
Painat vaan käsin lautaset erilleen, niin taka vari lähtee pois, kyllä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

aerox2012

#8
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 13.09.16 - klo:07:17
Suutinta pitää suurentaa, kunnes selkeästi liian iso, ja siitä pykälän pienempi.
Etuvariaattoriin ei tarvi koskea, taka vari lähtee pois paikoiltaan jos hihna oikean mittainen.
Painat vaan käsin lautaset erilleen, niin taka vari lähtee pois, kyllä.

Joo tuli huomattua viime purussa toi variaattori homma, mutta minkähä laisesta suuttimesta kannattaa alottaa ei tosin varmaa vielä kannata alottaa ku ois hankkeena uus pakoputki (Gianelii extra/reverse tai stage6 Pro replica) on nimittäin aika surkea toi next-r kurittomanakin  :-\    Lisäyksenä vielä kyl se toi suutin on ku alkuuhan näis lähtee ryyppy päälle ni seos on ok mut sitku ryyppy sammuu ni seos menee liia laihalle. Mikä tosiaankin on huomattavaa millo ryyppy sammuu.

Käppyrä

Vaihdoin aikoinaan piikkiin tehoputken ja ajoin noin 20 km vakiokoon suuttimilla. Seurauksena kiinnileikkaaminen ja männän päässä iso kraateri. Liian laiha seos on 2-tahtiselle myrkkyä!

aerox2012

Lainaus käyttäjältä: Käppyrä - 14.09.16 - klo:16:29
Vaihdoin aikoinaan piikkiin tehoputken ja ajoin noin 20 km vakiokoon suuttimilla. Seurauksena kiinnileikkaaminen ja männän päässä iso kraateri. Liian laiha seos on 2-tahtiselle myrkkyä!

No en tarkoittanu ihan niin liian laihalle meinasin vaa lähinnä että pari suutinkoon päässä oikeesta. Kyl voin uskoo ettei se hyvää jälkee tee ku kymmeniä kokoja pienemmäl suuttimel vetää  ;D

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 14.09.16 - klo:11:48
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 13.09.16 - klo:07:17
Suutinta pitää suurentaa, kunnes selkeästi liian iso, ja siitä pykälän pienempi.
Etuvariaattoriin ei tarvi koskea, taka vari lähtee pois paikoiltaan jos hihna oikean mittainen.
Painat vaan käsin lautaset erilleen, niin taka vari lähtee pois, kyllä.

Joo tuli huomattua viime purussa toi variaattori homma, mutta minkähä laisesta suuttimesta kannattaa alottaa ei tosin varmaa vielä kannata alottaa ku ois hankkeena uus pakoputki (Gianelii extra/reverse tai stage6 Pro replica) on nimittäin aika surkea toi next-r kurittomanakin  :-\    Lisäyksenä vielä kyl se toi suutin on ku alkuuhan näis lähtee ryyppy päälle ni seos on ok mut sitku ryyppy sammuu ni seos menee liia laihalle. Mikä tosiaankin on huomattavaa millo ryyppy sammuu.

Pistä ensin n.90 ja pienennä n.5. kerrallaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

aerox2012

Pistä ensin n.90 ja pienennä n.5. kerrallaan.
[/quote]


En viittinä uutta postia tehä ni mihi suuntaa suutinta laitetaa jos vaihtaa isompaa kaasarii aattelin 17,5mm lorttoa.

konenikkari

#13
Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 09.09.16 - klo:21:50
Kylmänä ku ton aamuna tosta pihalta/tallista otan ni lähtee hyvin nappaa piikille hyvin ja kiihtyy huomattavasti paljon paremmin, mutta kun ajaa lämpimäksi piikille lähtö vaivanoloista ja usein jää siihen että meinaa ottaa piikin mutta sitten jättää ottamatta mikähä mahtas olla vikana. Kyseessä aerox 2012 technigasin next-r putki  vakio kaasari  15% kytkinjousi 4g rullat mahtasko auttaa jos vaihtasin ton vakion 17,5mm dellortoon ja jos jollaki kokemuksii kaasareista yleensäki ni voi kertoa ku ei oo itellä tultuu vaihettuu kertaakaa.

Jos alkuperäinen cdi,taitaa olla rajoitettu, niin pienille kierroksille ettei putki toimi, parhaimmillaankaan, ollenkaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)