Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox '08 kadotti voimansa

Aloittaja eKso, 18.01.15 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

symmisti

Yksi keino jolla voi pakoputkea yrittää putsata on työntää sen läpi vaijeri (katti malleissa onko edes mahdollista? en tiedä) ja kiinnittää vaijeri porakoneeseen senjälkeen vaan pyörimään.

A_sentaja

Ja paras konsti on kaasulla polttaa putki kauttaaltaan punahehkuun,kunnes mitään savua ei tule ulos ja jäähdyttyään hieman kolistella reunoja tulee rippeetkin ulos,edellyttäen tietysti että se kissa on poissa...:)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

eKso

Lienee tuolla kilometrimäärällä jo ihan viisasta vaihtaa mäntä.

Jos tuon tukkoisen vakioputken vaihtaa, niin mitä pitää laittaa ostoslistalle? Rullat, vp-jousi, suuttimet?

helkama sc-r

Vähän isompi pääsuutin tarvittaessa jos laittaa tehoputken ja seoksen säätö ruuvista.

eKso

Projekti vihdoin ohi, putken kun vaihtoi niin alkoi taas toimimaan.

Tarvitseeko tuon teharin kanssa välttämättä edes suurentaa pääsuutinta? Käy ja kukkuu melkolailla nätisti, kierroksia saa vaan antaa melko reilusti ennenkuin kytkin nappaa kiinni (liian jäykät kytkinjouset, vakiota pykälän jäykemmät nyt?)

Kuumakäynnistys ei onnistu ilman että antaa kaasua, mitä ruuvia gurtnerissa ruuvattava? Samalla täytyisi saada tyhjäkäynti kohdilleen - ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä kuin noin minuutin.

konenikkari

Kannattaa suurentaa pääsuutinta varmuudenvuoksi 10%, joissain putkissa suutin tulee mukana.
Gurtnerissa on ilmaruuvi jonka pitäisi olla  n. puolitoista kierrosta auki kiinni asennosta.
Hienoa että roxi taas kukkuu  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

Jos tyhjäkäynti on liian pienellä, saattaa auttaa jos kääntää tyhjäkäyntiä isommalle.

eKso

#22
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 14.06.15 - klo:23:55
Jos tyhjäkäynti on liian pienellä, saattaa auttaa jos kääntää tyhjäkäyntiä isommalle.

Osaatko sanoa, mikä se nuista muutamasta ruuvista on, ettei tule vahingossa seosruuvia väänneltyä  :)

Miten on prikan laita, se nyt ainakin toistaiseksi on vielä paikoillaan. Melko pirteästi tuntui kulkevan prikallakin, vaikuttaako sen poistaminen huippuihin?

Ihmeen hyvin kyllä muuten toimi, jopa vakiosuuttimen kanssa. Sillä aprikoin suuremman hankintaa, kun ei ihan läheltä moista löydy ja tuntuu turhalta maksaa suuria posteja tuollaisen pikkuosan vuoksi...

Miten tuo variaattori, tuli tosiaan vaihdettua kytkinjousetkin, vanhat taisivat olla ihan alkuperäiset. Ilmeisesti tuo kytkinjousien vaihto vaikutti tuohon, että liikkeellelähtöön vaaditaan aikaisempaa enemmän (vakioputki ja vakiokamat variaattorissa) kaasua.

Sillikai

#23
Tehoputken kanssa on iso riski kiinnileikkautumiselle jos pääsuutin on vakio. Etenkin jos variaattorin prikka on paikoillaan.

konenikkari

#24
Lainaus käyttäjältä: eKso - 15.06.15 - klo:06:20
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 14.06.15 - klo:23:55
Jos tyhjäkäynti on liian pienellä, saattaa auttaa jos kääntää tyhjäkäyntiä isommalle.

Osaatko sanoa, mikä se nuista muutamasta ruuvista on, ettei tule vahingossa seosruuvia väänneltyä  :)

Miten on prikan laita, se nyt ainakin toistaiseksi on vielä paikoillaan. Melko pirteästi tuntui kulkevan prikallakin, vaikuttaako sen poistaminen huippuihin?

Ihmeen hyvin kyllä muuten toimi, jopa vakiosuuttimen kanssa. Sillä aprikoin suuremman hankintaa, kun ei ihan läheltä moista löydy ja tuntuu turhalta maksaa suuria posteja tuollaisen pikkuosan vuoksi...

Miten tuo variaattori, tuli tosiaan vaihdettua kytkinjousetkin, vanhat taisivat olla ihan alkuperäiset. Ilmeisesti tuo kytkinjousien vaihto vaikutti tuohon, että liikkeellelähtöön vaaditaan aikaisempaa enemmän (vakioputki ja vakiokamat variaattorissa) kaasua.

Minkä niminen ja mallinen on nyt paikallaan oleva pakoputki.
Vakiokytkinjouset toimii kyllä ihan hyvin, nekin, kunhan se pieni prikka (6x6mm) on paikoillaan.
Vastapainejousi voisi olla n. 10% alkuperäistä jäykempi.
Huiput saattaa, prikan poistolla kasvaa vähän, mutta samalla menetät osan kiihtyvyydestä.
Alkukiihdytyksessä hihnan ollessa sen prikan päällä, se sallii kierrosten nousun putken vetoalueelle ennen kytkimen kytkeytymistä.
Prikan poistaminen ei poista suuttimen suurennustarvetta.
Tuolla,  https://www.youtube.com/watch?v=A1vRMERs4RQ  esitellään ne kaksi ruuvia joiden avulla mopon saa käymään tyhjäkäyntiä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

eKso

Tuo uusi putki on gianelli extra.

Kytkinjouset olivat alkuperäiset, joten ne oli jo aika vaihtaa. Vp-jousi on pykälän vakiota jäykempi, prosentteja taisi olla 15 (alkuperäinenhän on 7%)

Uskotaan, suurennan tuota suutinta. Miten tuo tyhjäkäynnin säätö - silloin kun kone on kuumana?

Meniköhän samalla vesipumppu uusiksi, näytti vuotavan jäähynestettä. Toivottavasti vain letkuliitäntä...

Matteuss

Kylmillä keleillä huomaat, että kannatti suurentaa suutinta ;)
Ei oo kova homma vaihtaa vesipumppua, korjaussarja(täydellinen) maksaa noin 15e.

eKso

Miten tuossa gurtnerissa nuo ruuvit menevät, onko jousellinen tyhjäkäynnin säätämiseen ja tuo jouseton mihin ???

Miten tuo suuttimen sopivuus, nyt on paikoillaan nro. 68 suutin. Mistä huomaa tarpeen vaihtaa alkuperäistä 10 numeroa suurempi suutin, eli 72?

konenikkari

Molemmissa ruuveissa on jousi, tyhjäkäynnin nopeudensäädössä taitaa olla näkyvissä.
Myös tyhjäkäynnin seos eli ilmaruuvissa on jousi se ei vain näy ulospäin.
Suuttimen suurentamistarve konkretisoituu viimeistään kun moottori leikkailee kiinni tai männän päähän ilmestyy sulanut reikä.
Lue ihmeessä koko aeroxia käsittelevä osio, ja palaamme sitten asiaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pera8x

2 tahtisissa tärkeätä, että käy mielummin vähän liian rikkaalla, kun laihalla seoksella. vaikuttaa lämpötiloihin aika paljon tuo seoksen paksuus ja laihalla ajettaessa leikka kiinni, tai sulaa mäntään reikä. varsinkin, kun nyt se tehari siinä, niin lämpökuormat on kovemmat. sitä varten se tarttee sen isomman suuttimen.