Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox -06 ongelma

Aloittaja EpicRox, 16.06.13 - klo:00:38

« edellinen - seuraava »

EpicRox

Moro! Tälläsestä ongelmasta kyselisin kun minulla sattuu olemaan Aerox vuosimallia -06 ja se ei suostu käymään tyhjäkäyntiä/pysymään käynnissä vaikka kuinka säätäisi säätöruuveja ja on todella huono käynnistymään kylmänä, aeroxia saa polkea varmaan reilut 30 kertaa kylmänä ennenkuin edes yrittää käyntiin ihan sama oliko lämmintä +0 vai +30. Suutinta on koitettu isontaa ja pienentää tuloksetta, myös ilmanputsari on puhdistettu ja koitettu käynnissä ilman sitä mutta ei suostunut toimimaan kovinkaan paljoa paremmin.  Tämä vika ilmaantui parissa päivässä kun yhtenä päivänä huomasin ettei aerox pysykkään käynnissä yhtä hyvin niinkuin ennen ja nykyään se nyt ei sitten pysy ollenkaan käynnissä niinkuin viestin alussa jo kerroin. Joten voisiko aeroxissani olla imuvuotoa jossain ja missä sitä mahdollisesti esiintyy? Ja samalla kyselisin myös toisesta ongelmasta joka on siis se että kun lähden pienillä kierroksilla liikkeelle niin aerox tärryyttää eli tärisee suoraan sanottuna niin perkeleesti ja sama tärinä ilmaantuu kun painaa takajarrua vauhdista ja tyhjäkäynnilläkin joskus? Niin ja tosiaan kampiakselin stefat vaihdettiin uusiin vähän tuon Airsal sylkkäsarjan asennuksen jälkeen siinä toivossa että tämä tyhjäkäynti ongelma ratkeaisi, muttei vaikuttanut asiaan millään tavalla eli entisetkin stefat olivat vielä kunnossa.

Aeroxissa on ''virejä'': Airsal 50cc sylkkäsarja (500km ajettu), malossin multivari (4gr rullat), stage6 kytkin ja kytkinkello

A_sentaja

Tärinä viittaa voimansiirtopuolelle,joko hihna on hajoamassa taikka kytkin finaalissa.. Jos käyntiongelmat ilmeni yhtäkkiä, niin olisiko maaliitoksissa häikkää,vai ilmenikö vika sateen jälkeen... Itselläni on joskus käynyt niin, että kovassa sateessa ajelun jälkeen on roxi hieman temppuillut käynnin kanssa, mutta kuivattuaan muutaman päivän on taas pelannut....
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

EpicRox

Hihna on ainakin omasta mielestäni vielä hyväkuntoinen ja kytkin on vaihdettu viikko sitte uuteen, tuo tärinä nyt on aina ollut tuossa ongelmana kun minä olen tuon vehkeen omistanut.

A_sentaja

Olisiko takapyörän laakerointi sitten syypää, ei oikein muuta ole jos hihna on kunnossa. Tosin olen itsekkin nähnyt juuri pakasta otetun hihnan hajoavan alta aikayksikön viritetyssä skootterissa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

EpicRox

Todennäköisesti, pitää joku päivä vaihtaa tuosta kokonaan nuo perän laakerit. Tänään aukaisin läppärungon ja läpäthän siellä raotti, käyn ostamassa kohta uuden läppärungon ja läpät, saa nähdä vaikuttaako siihen käyntiongelmaan. :)

konenikkari

#5
Moottori aina käydessään tärisee.
Moottorin tärinä siirtyy runkoon kun esim painaa takajarrua jolloin takajarruletku jäykistyy.
Moottorin tärinä siirtyy myös runkoon jos takaiskarin alakiinniikkeessä oleva kumijousto puuttuu.
Käyntiongelma ja tärryytys liennee erillisiä ongelmia.
Tyhjäkäyntisuutin tai sen joku kanava taitaa olla tukossa.
Ja jos tai kun kysessä on gurtnerin kaasutin ryyppy ei toimi ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

EpicRox

Tänään asensin uuden läppärungon ja läpät ja sen tiivisteen lohkon ja läppärungon väliin muttei vaikuttanut mitenkään käyntiongelmaan, ja ryypyssä en usko vian olevan kun on käsiryypylläkin koitettu ja sama ongelma.

EpicRox

#7
Käyntiongelma selvisi, automaattiryyppy ei toiminut oikein, vaihdoin käsiryypyn tilalle ja nyt toimii taas, mutta seuraava ongelma onkin se että kaasarin pohjasta valuu bensatippoja silloin kun pysähtyy ja sammuttaa moottorin, voisiko rikkoontunut tai vuotava alipainehana olla syypäänä tähän?

A_sentaja

Nyppäset bensaletkun irti,niin selviää tiputtaako hana itsekseen. Pohjassa oleva tyhjennysroppukin voi olla löysällä ja siksi tihkuu...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Jos gurtner kaasutin uimurikammion pohjassa on paljain käsin käytettävä jousikuormitteinen o.renkaalla tiivistetty venttiili.
Kerran jos se vuotaa, vuotaa aina.
Jos taasen dellórto, liiaksi tyhjennysruuvia kiristämällä kuppi alkaa vuotamaan.
Molemmissa tapauksissa uuden uimurikammion hankinta on ratkaisu ko. ongelmaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

EpicRox

Mistä tähän gurtner kaasuttimeen saa osia kun en itse ainakaan suomesta ole muita kuin suuttimia löytänyt? :D

konenikkari

Yamahan maahantuojalta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

EpicRox

Mikähän tuossa nyt on kun tuntuu saavan joka suuttimella liikaa bensaa, kylmänä toimii ok mutta lämpimänä röpöttää alakierroksilla. Suuttimia on vaihdettu ja neulaa säädetty mutta silti röpötys vaan jatkuu?

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: EpicRox - 19.06.13 - klo:00:04
Mikähän tuossa nyt on kun tuntuu saavan joka suuttimella liikaa bensaa, kylmänä toimii ok mutta lämpimänä röpöttää alakierroksilla. Suuttimia on vaihdettu ja neulaa säädetty mutta silti röpötys vaan jatkuu?
Tuossa on nyt hiukan ristiriitainen tilanne. ::) Ongelma viittaa ilmansaannin heikkouteen, mutta aikaisemmin kerroit jo kokeilleesi, jopa käyntiä ilman ilmansuodatinta. :-\

EpicRox

#14
Miten bensapinnan säätäminen tapahtuu ja voiko tukossa oleva pakoputki vaikuttaa mitenkään tähän kierrosten ottamis ongelmaan?