Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uusi Solifer Rento --> tehoja?

Aloittaja hannuli, 28.04.15 - klo:13:27

« edellinen - seuraava »

PappaSkootteri

Joskos kirjoittajat palaisivat alkuperäiseen aiheeseen eivät rönsyilisi ihan muualla...
Aloittakaan uusi topikki esim suomimopojen kultakaudesta tms
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

InsOmnia

Tämä jäi mysteeriksi? Torpattiin uusi foorumilainen tehokkaasti ja asiantuntijat saivat sulan hattuunsa.
Onnea vain sulan saaneille. ;D

konenikkari

Retron omistaja taisi ottaa yhteyttä valtakunnansovittelijaan,käräjäoikeuteen tai eläinsuojeluvirastoon purkaakseen kärsimystä aiheuttaneen kulkineostoksensa. ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mige1979

Voiko kaasarin kannen alla olevan jousen myös poistaa?

-Zone-

Ei kannata, se palauttaa luistin takaisin ala-asentoon.

Lautsa

#35
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 28.04.15 - klo:23:40

Retron saa kulkemaan normi mopon tavoin, viiden minuutin puuhastelulla. ;)
Penkin alta tarkistusluukku auki ja kaasarin kalvonkansi auki. Kannessa sisäpuolella rajoitinruuvi, minkä poistamalla saa luistin liikkumaan ylös asti.
Mitään muuta ei tarvitse tehdä ja Retro kulkee +50km/h. 8)


Mahtaisikohan minun Kinroadin kaasarista löytyä sama ruuvi?

miccomus

Herätellääs vanha ketju. Prikan heitin menemään ja rajoitinjohdon katkaisin... ylämäet edelleen tuskaa  8)
Auttaisko isompi suutin mitään? Kaasari on joskus uusittu ja sieltä en rajoitinta löytänyt. Muita ideoja?

joni_k

#37
ei isompi suutin auta asiaa jos skootteri vetää vanhalla ilman puutumista. jos pistää liian ison alkaa röpöttämään ja kulkee heikommin. jos haluaa vähän piristysruisketta niin 63cc pannu kiinni vaan. 72cc tuo sitten selvästi enemmän piristystä, mutta vaatii myös pääsuuttimen vaihdon. variaattorin rullilla  pelleily vie aina jostakin päästä. kevyet vie huippunopeudesta, mutta tuo kiihtyvyyttä ja sitkeyttä. painavat rullat vie kiihtyvyyden mutta tuo huippunopeutta matalammilla kierroksilla, jos etuvarin holkki antaa myöten ja skootterin tehot riittää, jota epäilen että ei riitä.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Tässäkös ei oo sähköistä kierrostenrajoitinta? Magneetosta tulevan pulssijohdon katkaisin niin sentään alamäkeen saa kunnon vauhdin  ;D

joni_k

ylikierroksilla ajaminen ei ole järkevää, tai no jos haluat moottoririkon niin siitä sitten.. ;D magneetosta pulssijohdon? ettei kyse olisi nyt variaattoripuolelta ja sähköisen nopeudenrajoitajan pulssijohto..  ;D

miccomus

Joo no niin variaattorilta tietenkin. Aamulla ajatus oli jo menossa kohti magneettoa ja sytkää :D Mutta siis ideana oli se, että saisi kierroksia enemmän käyttöön kiihtyvyyteen ja matkavauhti sitten pienemmillä kierroksilla?
Ja kyllä tiedän vaikutukset ylikierroksista ja olen muutamat rikkonaiset laakerit tavannut ja mitä enemmän "viritelty" niin sen varmemmin laakerit antautuu.

joni_k

aikalailla mahdoton yhtälö valitettavasti näissä vehkeissä. holkkia voi millin osia lyhentää ja kokeilla. se ei vie kiihtyvyyttä, mutta tuo vähän lisää nopeutta yleensä. liikaa jos lyhennät hihna nousee liian ylös ja ottaa bendixiin kiinni sekä bendixin ratas hakkaa etulautasen hampaisiin. kokemusta on.

miccomus

No on tässä eroa kuin yöllä ja päivällä vs. saman kokoluokan Kisbee.

joni_k

mulla tollanen rento oli ja parhaimmaksi koin 63cc pannusarja,kannen kanavien suurentaminen, ilmanotosta kuristukset pois, variaattorin holkkia hioo hitusen ja rajotinjohto irti.