Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uusi Solifer Rento --> tehoja?

Aloittaja hannuli, 28.04.15 - klo:13:27

« edellinen - seuraava »

Coastside

L1-e luokassa ei ole tehorajaa, muuta väittävät tutkikaa vaikka rupureikäänne.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: janilini - 30.04.15 - klo:12:16
Tälläi vie tehot. paras rajoitin olis se impulssikäämi homma variaattorissa olis tehoo hyvin



Todella asiallista asiaa, lailla pitäis kieltää nopeudenrajoittimet jotka estävät mopon normaali kiihtymisen,
ja esim. pakopuolelle tehtyinä, tuhoavat moottorin ennenaikaisesti.
Mutta..mutta selgeä on asia tämä, mahdollisimman halvalla tekevätten kiinalaisista suht tehokkaista mopoista suomenkin markkinoille kelpaavan laitteen.
Järkee vai ei, sen jätän viisaampien päätettäväksi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#17
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.04.15 - klo:12:32
L1-e luokassa ei ole tehorajaa, muuta väittävät tutkikaa vaikka rupureikäänne.

Ei ole, se pitää paikkansa, ihan ikiomaa suomalaisten €u mallioppilaiden keksintöä tämä.
Muualla sivistyneessä Euroopassa moottori on kuristamaton, ja nopeutta rajoittaa impussikäämirajoitin.
Eihän nuo suomen säännösten mukaisesti kuristellut kestä, eivätkä täytä mitään saastenormejakaan 2000km käytettyinä.

Asiasta tulee mieleen, am rarioiden aika jolloin mopoihin määrättiin tulpanhatun päälle peltikuori radiohäiriöiden estämiseksi.
Hyvin toimi häiriönpoistin, ei ollut häiriöitä kun mopo ei käynyt ::)

Asiassa suurin ongelma on se ettei säännösten laatijat juurikaan joudu mopolla ajamaan,joten heille se on EVVK.

Ja todella paljon enemmän saasteita aiheuttaa monikin nykymopo kun moottori ei toimi optimisti.
Mutta, taas yhtäkaikki, ei saastuta kun lakkaa käymästä ;D ja sitte soudetaan  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

janilini

#18
Ja  vielä nykyään kaikki lähes 2 paikkasia kantavuus 150kg siihen pari 70-80kg janipetteriä kyytiin niin lähe ees liikkeelle. Ylämäkee mene edes ykspäällä joutuu taluttaan  :D tää on mennyt niin pelleilyks tää homma.

konenikkari

Mutta jotta ei itse asia kokonaan unohtuisi, suosittelen ketjun aloittajalle yhteydenottoa valtuutettuun merkkihuoltoon.
Ja jos löydy, minkääntasoista vastuukantajaa, palaamme asiaan.
Ja kyllä se siitäkin moposta, tavalla tai toisella löydetään se kohtuulliseksi määritelty nopeus ja tehokin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

InsOmnia

#20
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.04.15 - klo:12:32
L1-e luokassa ei ole tehorajaa, muuta väittävät tutkikaa vaikka rupureikäänne.
Olisiko aika tarkistaa lääkitys ja lopettaa tuo valehteleminen ihan alkuunsa? :o
Kannattaa oikeasti tarkistaa faktat,  mikäli rupeaa jotain inttämään.

Tuolta voi lukea ne faktat: http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastukset/ajoneuvoluokat#Mopo

Tosin tehoraja vain sähkökäyttöisissä. ;D

joni_k

#21
onpa muuten mielenkiintoinen teksti..  :D oisko pilkku tulluna väärään paikkaan koska parin kertaan tavasin tota ja sain kanssa käsityksen että polttomoottorikäyttöisissä ei ole kuin kuutiotilavuus rajana.. :D mä voisin sähköskootteria piristää vielä kolme kilowattia, alkais vääntöä löytymään.. :D

en usko että tämän ketjun retrossa on yhtään mitään vikaa, joten tuskin merkkihuolto alkaa rajoittimia ottamaan irti. se on joko opittava elämään sen kanssa taikka hyvät ohjeet on jo annettuna mitä voi tehdä asian parantamiseksi.

muuten, sellanen juttu tuli mieleen että eka baotian classic ei kulkenu uutuuttaan kun ton 30km/h ja oli pirun laiska. ihan siis polkupyörällä ois ajanu ohi. sit vietiin ekaan huoltoon ja sen jälkeen kulki ku pieni elukka mutta nuorena poikana ei sitten tullu selviteltyä mikä siinä oli.. ;D ajattelin että onko siinä joku sisäänajo moodi kun ei ollu vielä kokemuksia näistä..? mut ilmeisesti sellasia ei ole.



joni_k

ilmeisesti lääkitys ei ole kohdallaan koska lopputulos on sama. polttomoottorin tehosta ei puhuta paitsi 50 kuutiotilavuus ja 45km/h on rakenteellinen nopeus. ;D

Kone

Tässä ketään lyttäillä. Eihän omistajaa haukuta vaan paskaa peliä. Aito Solifer oli hyvä, ihan saatanan hyvä, silloin aikanaan. Nyky soliferista pitäs syyte nostaa, vähintään.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Kone - 01.05.15 - klo:13:45
Aito Solifer oli hyvä, ihan saatanan hyvä
Tomos -aikakautena rakennettiin muutoinkin kaikki paremmin. Pesukoneetkin kesti yli 10 vuotta.

Coastside

Solifereita ei riittänyt pojille kun äijät ajoi ne loppuun. Muita sai halvalla. Isälläkin oli solikka.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

joo samaa mietin miten solifer kehdannu "laatu" merkkinsä pilata kiinalaisella samaa settiä olevalla baotian laadulla. ennen meni mopedit isältä pojalle ja taitaa moni isä olla jo haudassa paitsi mopedi kyllä yhä toimii. sama koskee myös vanhoja traktoreita. hyvin pidettynä ei yhen isännän ikä riitä sitä loppuun ajamaan, eikä välttämättä riitä toisenkaan.

-Zone-

Ja kerran soliferia ei kiinnostanut, niin pösö seurasi esimerkkiä. Peugeot V-Clic on kiinanromu eri tarroilla ja hinnalla. Helkamakin käytti joskus sentään minarellia, mutta kaukana on nekin ajat..

Coastside

#29
Se miksi suomimopot oli laatua johtui siitä että euroopan valtaväestöt niitä siihen valittuja ratkaisuja testaili ja siitä vain apinoimaan.  Suomessa tehtiin lähinnä rungot ja renkaat. Nekin osat jotka ostettiin tuli pääosin itäblokista jossa länsivermeitä kopioitiin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04