Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio NRG ei kierrä / "pätkii"

Aloittaja -Jarkko-, 25.04.19 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

-Jarkko-

Noniin, kysellääs neuvoja työkaverin pojan pölynimuriin.
Kyseessä kaasarikoneinen 2T laite ja vehje ei ota täysin kierroksia vaan ns "pätkii" kaasu pohjassa, aivan kuten löis rajoittajan päälle mutta aivan liian alhaisilla kierroksilla, tekee samaa paikallaan sekä ajossa eli ei ns "kiekaise" kuten 2t pitäis.

Kokeiltu on:
-3 eri cdi/puolapaketilla, ei muutosta.
-12 ja 17.5mm kaasarilla, ei muutosta.
-5-7g rullilla, ei muutosta, hihna on ok ja kytkimenä uusi stage6.
-2 eri bensapumpulla, toisella toimi hetken, sitten oireet palas taas, eli olisko toinenkin käytetty pumppu lopussa?

Tyhjäkäyntiä ei käy muuten kun että tyhjäkäyntiruuvi on ihan pohjassa mikä viittais vikaa kaasariin mutta esim sen säätäminen ei muuta mitään, neulaa kokeiltu siirtää ja pääsuuttimena 70-75 joilla toimi parhaiten, ei kuitenkaan ongelmitta.

Putkena tecnigas tehari.

konenikkari

#1
Onko kaasuttimen imupuolella paikoillaan messingin värinen levy,
onko ilmansuodatin alkuperäiskunnossaan ja paikoillaan.
Onko pick-up anturi eheä ja n 0,4--0,6mm etäisyydellä vauhtipyörästä.
Onko tecnigasissa paikoillaan eu.kuri.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Kysyin kaverilta noista mutta mitä nyt itse tiedän niin ilmansuodatin on vakio ja kaikinpuolin ehjä mutta sieltä on ilmeisesti kurit poistettu, samoin putkesta.
Magneetto kävi irti ja putsattiin paikat, ei muutosta.


Mökkelö

Isompaa suutinta yleensä kaasariin kun on tehari ja kurit pois.

joni_k

isomman suuttimen tarve on helppo selvittää. lunttu pohjaan ja kädellä tukkii varovasti ilmanpuhdistajan ilmanotto aukkoa. jos alkaa kiekumaan isompaa suutinta.

Coastside

#5
Sähhköinen pätkiminen on terävää kakomista ja bensapula booaamista (prööt) kun kaasu on auki. Tulppa vaihtoon aina ensimmäiseksi. Tulpanhatun voi jättää välistä Johdon saa puuruuvilla ja raitalangalla tulppaan kiinni.

Vika paikantuu moottoriin jos se esiintyy keskijalallakin. Ajossa temppuilu variaattorin yhteensopimattomuuteen jos putki on paljon vääntöaluetta muuttava. Aluksi kevyemmät rullat.

Säädöt aina kuumaan koneeseen ja yksi muutos kerrallaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

#6
70 pääsuutin paras, suuremmalla savuttaa ja booaa vaan eli saa ihan liikaa.
Tekee samaa keskijallalkin eli ei kierrä "täysillä" vaan aivan kuin rajoitin löis päälle mutta turhan aikaisin.
Tuossahan on cdi/puola samas paketis ja tosiaan 3 eri osaa kokeiltu, ei muutosta, sama vaikka vaihtaa kaasarin 12 - 17.5mm, ei muutosta.
Rullat vaihdettiin eilen hieman painavampiin ihan vaan kokeilumielessä, ei muutosta.
Pick up anturi 0.4mm magneetosta, kaasarin levy pois, pakoputken kuri pois.
Vakio ilmansuodatin paikallaan, sieltä on kuri pois.
Kaasarin imukaula on ehjä.

Pätkiminen on ns kakomista mutta muuta vikaa ei voi olla kun staattori tai se pick up anturi mutta kummastuttaa tuo tyhjäkäyntijuttu kun ruuvi pitää olla ihan pohjassa että pysyy käynnissä.




konenikkari

#7
Todella monesti, erilaisilla foorumeilla on käsitelty aihetta
tuossa yksi.
http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=6947.msg139973#msg139973
NRG:n alkuperäiskaasutin ei toimi ilman tuota ilmanohjainlevyä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

video auttaisi tunnistamaan vian.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Mun mielestä tuo reikälevy on laitettu ns kuristamaan, sen poistamalla ja kaasarin säätämällä pitäis saada toimimaan normaalista koska muissa skopissa ei moista levyä ole ja hyvin rokkaavat.
Kaverin poika oli ostanu 2 raatoa lisää eli ilmeisesti vaihtaa koko koneen toiseen toimivaan.


Coastside

#10
Mitä häviät jos kokeilet sillä levyllä?

Maratooniremonteissa on usein syynä pakkomielteinen usko johonkin asiaan joka ei päde. Täällä oli joskus juttua tuon reikälevyn tiimoilta ja tulos taisi olla sama kuin nyt.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

voisko olla niin hölmösti tehty kaasari ettei siinä riitä yksinkertaisesti säädöt jos ton reikälevyn poistaa?

Partanen

Entäs läpät, onko missä kunnossa? Mulla loppui tyhjäkäynnin säätöruuvista säätövara, kun läpät oli raollaan, taikka väsyneet.

Ja mitä niihin säätöihin tulee, niin hengittämisen parantamisen myötä pitäisi säätää myös osakaasu alueen seosta rikkaammalle. Jos mopolla on tarkoitus ajaa myös osakaasulla.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Jotkut Malossin kuituläpät mulla oli, ja väsyivät käytön myötä niin, että aina rollaan.

Sitä reikälevyä en ehkä ottaisi pois. Kun laskettiin niiden yhteenlaskettu pinta-ala, niin ilmanputsarin imuaukko oli pienempi. Ja kun vain 50 kuutioinen kone, niin isompi ei aina parempi, kaasarin koon suhteen.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003