Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

Baotian

Mistäs hankit uudet renkaat ? Keväällä sama homma edessä , haluan paremman pidon muovirenkaiden tilalle. ( kostealla kelillä )

OH2KV

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 09.09.07 - klo:08:56
Mistäs hankit uudet renkaat ? Keväällä sama homma edessä , haluan paremman pidon muovirenkaiden tilalle. ( kostealla kelillä )
Ostin Espoosta, Motojet Oy:stä.

Eivät pidä varastotavarana minun tarvitsemiani 10" renkaita, mutta tilaamalla sain. Siksi hain tuolta, kun on ihan työmatkan varrella.

Pieni tappelu oli saada vanha kumi vanteelta, ja uusikin paikalleen, isopyöräisistä kun vaihto onnistuu paljain käsin, nyt tarvittiin rengasrautaakin. Ja saippuavettä kiinankumin irroitukseen.
Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J

Baotian

Mulla on 12" renkaat, mutta kiitos tiedosta.
Täytyy kysellä paikallisilta toimittajilta skoden renkaita sitten keväällä.

Juhiz-_

Baotian BT49QT-12

Kenzy

Riippuu baotianista, näissä '07-malleissa on elektroninen nopeudenrajotin, joka lähtee pois päältä, kun nyppäsee CDI-boksista variaattorinkopalta tulevan johdon irti.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Juhiz-_

Tehty eikä vaikuttanu yhtää eikö se ollu vaaleenpunane johto
ja ilmanputsarinki kuri otettu ja neulaa säädetty mutta ei mitää vaikuttanu...
Baotian BT49QT-12

A_sentaja

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Kenzy

Kyllä se nopeudenrajottimen piuhan irrotus auttaa, se ei välttämättä ole vaaleanpunainen, vaan olennaista on, mistä se johto tulee siihen boksille. Kiihtyvyydessä yms et mitään eroa huomaa, tuo ainoastaan poistaa sen efektin, että 50km/h nopeudessa CDI-boksi alkaa katkoa sytytystä. Kiihtyvyyteen saat parannusta, kun vaihdat n. 5-5.5-grammaset variaattorin keskipakoisrullat vanhojen raskaiden rullien tilalle. Pääset ylämäetkin sitten ylös riittävällä nopeudella.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Partanen

#53
Jos sen pikkuputkilon ilmanputsarista poistaa, niin pitää laittaa myös isompi suutin, muuten ei mopo kulje. Kirjoittelin aiheesta lisää Tänne:

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=244.15
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Baotian

Kokeilin tänään huurteenpoistoliinaa kypäräni visiirissä, suhteellisen hyvin tehosi. Sain tuon liinan kanta-asiakasetuna ilmaiseksi.  :)

Juhiz-_

Tekeekö ne 300 huollossa mitään nopeuteen liittyvää
moponi on siis Baotian BT49QT-12
Baotian BT49QT-12

OH2KV

Tavallaan tekevät, mutta eivät sittenkään.

Huollossa vaihdetaan parit öljyt, tarkistetaan jarrut ja muut turvallisuusvarusteet.

Ehkä säädetään kaasuttimen seoksia, venttiilivälykset tarkastetaan, tarvittaessa säädetään.

Jos nyt kulkee 52 km/h voit odottaa huollon jälkeen 50- 55 km/h vauhtia. Huollossa mopedeja ei yleensä viritellä.
Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J

Partanen

Uudemmissa mopoissa on elektroninen rajoitin, joten huollon jälkeen ei ole tiedossa lisää nopeutta. Voi kun tuota rajoitinta osaisikin joku itseäni viisaampi säätää, taikka muutella siten, että katkoisi sytytystä vasta 60km/h nopeuksissa. Ilman rajoitinta menee liian kovaa, jo.  :-[ Ei oikein katkaisinkaan auttaisi rajoitinpiuhan välissä poliisin mahdollista koeajoa ajatellen, jos on itse ensin ajanut tutkaan 65km/h nopeutta. Eli kiihtyvyyttä hain, niin nopeutta sain.

Mitä arvelette, voiko variaattoriin tehdä holkin vaikkapa muovista, kestääkö? Pikkusorvi olisi käytössä, materiaali vasta haussa. Mitä ainetta nuo holkit ovat alunperin, alumiiniako? Entä minkä paksuinen rajoittaisi nopeuden tuonne kuudenkympin nurkille.

Seuraavaksi sitä miettii, että kuinka koville kierroksille poliisi antaa koneen nousta koeajolla? Kyllähän tuo kinkkikone kiertää tarvittaessa, eli jos koneen kierroksia ei ole rajoitettu, niin noinkohan holkkikaan varissa nopeutta rajoittaisi tarpeeksi?.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 05.10.07 - klo:09:18
Mitä arvelette, voiko variaattoriin tehdä holkin vaikkapa muovista, kestääkö? Pikkusorvi olisi käytössä, materiaali vasta haussa. Mitä ainetta nuo holkit ovat alunperin, alumiiniako? Entä minkä paksuinen rajoittaisi nopeuden tuonne kuudenkympin nurkille.
Varmaan nylonista voisi uskaltaa tehdä. Olisiko nuo hokit ihan terästä, tai sitten jotain seosmetallia.  ::)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

OH2KV

POM-muovista uskaltaisin tehdä, (Polyasetaali). Sitä käytetään jopa laakeriina, liukasta ja sitkeää, helposti koneistettavaa materiaalia. Lämmönkestokin riittänee, tuskin variaattori menee yli 150 asteen lämpöihin.

Teflon kestää lämpöä huomattavasti enemmän,(n. 250 astetta) maksaa huomattavasti enemmän, muuten käytetään teollisuudessa kuten POM-muovia,mm laakereina.

Nylonin koneistusjälki on "karvainen", sopii tuokin tuonne, mutta koneistustoleranssia pitää kasvattaa hieman.

POMmia multakin löytyy, ja saan tehtyä joillakin vakiomitoilla prikkojakin, mikäli joku haluaa.
Solifer SM rossimopo, Tunturi ajomopo, muut mopot Datsun 100A ja käyttis Datsun Violet 160J