Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

tabell82

Voiko 2-tahti skootterissa ajaa näin syksyllä viimeisen tankillisen pienkonebensalla(siis se missä ei öljyä seassa), tuoreöljyvoitelu on toiminnassa. Olisikohan tuosta mitään hyötyä?
Talvisäilytyspaikka on lämmin talli tasaisella lämpötilalla.

Coastside

Voi ajaa mutta olisi hyvä tyhjentää tankki kun paikka on lämmin. Kylmässä täysi tankki estää kondessiveden mutta lämpimässä sitä ei esiinny. Paloriski vähenee. Jos bensa on alkoholibensaa olisi hyvä tyhjentää myös kaasutin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tabell82

jep, eli helpoin konsti on antaa mennä tankki tyhjäksi ja kaasuttimesta päästää "pohjaruuvista" loput bensat pois.

Kannattaisiko vielä käyttää niin että sammuu käynnistä,ei ainakaan jää bensaa minnekkään?

kestosippi

#2868
Lainaus käyttäjältä: tabell82 - 18.08.18 - klo:07:29
Voiko 2-tahti skootterissa ajaa näin syksyllä viimeisen tankillisen pienkonebensalla(siis se missä ei öljyä seassa), tuoreöljyvoitelu on toiminnassa. Olisikohan tuosta mitään hyötyä?
Talvisäilytyspaikka on lämmin talli tasaisella lämpötilalla.

Marraskuussahan vasta alkaa olemaan syyskelejä mutta itse laitoin viime syksynä ennen seisontaan ajoa lähes tyhjään tankkiin pari litraa pienkonebensaa johon lisäsin varmuuden vuoksi puoli prosenttia 2-T öljyä. Öljyn lisäyksellä halusin että vähän enemmän olis rasvassa sylinteri ja kampikoneisto talviseisokin ajan.

Hyvin käynnistyi keväällä aprillipäivänä Kymco. Oli lämpösessä tallissa talvehtimassa.
Peugeot Satelis 500

jumpingstone

Minun tekisi mieleni sanoa etta kaikenlainen kikkailu pienkonebensalla ja tankin tayttaminen tayteen tai taydellinen tyhjentaminen yms. on aikalailla turhaa. Minulla on/on ollut kymmenia mopoja, moottoripyoria, lehtipuhaltimia, raivaussahoja, peramoottoreita, lumilinkoja jne. ja vaikka ne on olleet kuukausia tai vaikka vuosia kayttamattomana ovat ne kuitenkin lahteneet sitten kun on ollut tarvetta toimimaan ilman mitaan sen suurempaa draamaa.

joni_k

sanon samat sanat en tee mitään ja aina nuo on toiminu.

tabell82



miltä näyttää tulpan väri olisiko säätöhommia vai annetaanko olla tuollalailla

jwalk

Lainaus käyttäjältä: tabell82 - 01.09.18 - klo:21:26


miltä näyttää tulpan väri olisiko säätöhommia vai annetaanko olla tuollalailla
Hyvältä näyttää

MORPA

No jos 2t koneen haluat oikealla tavalla säilyttää, niin pistä se käyntiin ja suihkuta kaasuttimeen öljyä niin paljon että se sammuu. Näin kuulema pitäisi koneen säilyä. Käyntiinlähtöön tää homma ei sitten auta ollenkaan, lähinnä päinvastoin tulee tapahtumaan ;D
Liikennesika.

Savöx

Onko mihinkään 2T skootteriin myynnissä 60cc sylinteriä?
Luulin olevani väärässä. Erehdyin.

www.facebook.com/groups/mopohontsat/

Yamaha Aerox, Hero Winner, Suzuki DL V-Storm 650


tabell82

olisi tarkoitus tuohon 2-tahti skootteriini vaihtaa nyt talven aikana vielä uusi sylinteri ja mäntä. miten tuo voitelupuoli. tarviiko lisätä bensan sekaan 2-tahtiöljyä vai riittääkö tuo mitä tulee tuossa tuoreöljyvoitelun mukana  normaalisti?

Palosella

Itse olen 2-t vehkeisiin laittanut konerempan jälkeen pariin ekaan tankilliseen vähän öljyä sekaan. Varmaan toimii ongelmitta ilmankin lisäystä, mutta eipä se mitään maksa laittaa sinne tankkiinkin vähän sitä öljyä.

Coastside

#2878
Sylinteri hioutuu renkaiden kanssa yhteen. Lisä voitelu voi jopa hidastaa sitä. Se on hyvä tapahtua vähillä kilometreillä. Lyhyitä vetoja täydellä teholla ja antaa jäähtyä välillä.  Kahden mäen notko on siihen hyvä. Sitten vaihtelevalla kaasulla ajoa.

Kootessa on hyvä puhdistaa sylinteri öljyrätillä hoonausliasta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tabell82

jep, pitääpä tehdä näin..:) alkuperäinen mäntä maksoi jopa 17 euroa tuohon malliin, ei ole hinnan kirossa